Hcg nivå

M.C.F

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
kan man få målt dette til legen bare for å gjøre det, eller må man ha en grunn?
 
Hos min fastlege har de ikke kapasitet til at alle skal gå innom og måle hist og pist, da må detvære spesielle grunner.
 
Det vet jeg ikke. Det trenger vel ikke være mer enn at en er bekymret tror jeg... jeg har fått det flere ganger grunnet ivf og å være sikker på å kunne slutte på medisiner..
 
Trodde man måtte ha en god grunn. Hvorfor vil du ha målt? :)
 
Trodde man måtte ha en god grunn. Hvorfor vil du ha målt? :)

Mnd før lillemann hadde jeg en kjemisk, så lurer på om det er det nå også. Har så menssmerter ( eller lignende smerter) så tror hele tiden at nå kommer det. Men nå er jeg vel så langt på overtid at det ikke kan være kjemisk...?
 
Her gjør de det kun hvis du har blødning.
 
Mnd før lillemann hadde jeg en kjemisk, så lurer på om det er det nå også. Har så menssmerter ( eller lignende smerter) så tror hele tiden at nå kommer det. Men nå er jeg vel så langt på overtid at det ikke kan være kjemisk...?
Du har ikke noen sånne strimmeltester liggende du kan se stigningen med da?
Evt hvis du ikke er så langt enda, så kanskje du kan ta en digital nå og se igjen neste uke om den har økt?

Det gjorde jeg da jeg var litt stressa for om det var kjemisk. Første viste 1-2, og neste viste 2-3. Samt at strimmeltestene sett over en uke gikk fra å være ganske svake 9-10dpo til å bli knallsterke de neste 7 dagene. :)

Men skader jo ikke noe å ringe å høre om de har tid der nede da? Hvis ikke ville jeg gjort som over hvis du er redd :)
 
Du har ikke noen sånne strimmeltester liggende du kan se stigningen med da?
Evt hvis du ikke er så langt enda, så kanskje du kan ta en digital nå og se igjen neste uke om den har økt?

Det gjorde jeg da jeg var litt stressa for om det var kjemisk. Første viste 1-2, og neste viste 2-3. Samt at strimmeltestene sett over en uke gikk fra å være ganske svake 9-10dpo til å bli knallsterke de neste 7 dagene. :)

Men skader jo ikke noe å ringe å høre om de har tid der nede da? Hvis ikke ville jeg gjort som over hvis du er redd :)

Får ta en digital igjen. Fikk 1-2 for 4 dager siden, så hvor lenge skal jeg vente for å se om det stiger?
 
Får ta en digital igjen. Fikk 1-2 for 4 dager siden, så hvor lenge skal jeg vente for å se om det stiger?
Jeg er ingen ekspert på dette her altså. Får opp mye når jeg googler, fra andre forum.
Jeg fikk Gravid 1-2 når jeg var 9-10 dpo. To dager før IKM fikk ejg 2-3, mener det var rundt 16-17 dpo kanskje. Ca en uke etter første digitale test.

Den testen følger jo visse nivåer med HCG som avgjør hva den viser, men de fant jeg ikke nå i farta. Men jeg ventet rundt 1 uke som sagt. Men det med HCG er vel og veldig individuelt som alt annet dessverre.

Æsj, skjønner så godt følelsen din av å være usikker! Jeg hadde litt grå/rosa utflod istad når jeg tørket meg etter å ha tisset. Kjente jeg fikk helt pææænik. Selvom jeg leser at dette er veeeeldig vanlig, og at så lenge det ikke er smerter eller friskt blod er det egentlig ingen grunn til bekymring. Og at om det hadde vært friskt blod kunne det også være at alt var i orden. Bare kjente googler'n i meg hogg til og fikk meg litt nervøs med ett. FAEN som man skal gjennom nervepirrende dager i de 40 ukene man går gravid altså!! :eek:
 
Jeg er ingen ekspert på dette her altså. Får opp mye når jeg googler, fra andre forum.
Jeg fikk Gravid 1-2 når jeg var 9-10 dpo. To dager før IKM fikk ejg 2-3, mener det var rundt 16-17 dpo kanskje. Ca en uke etter første digitale test.

Den testen følger jo visse nivåer med HCG som avgjør hva den viser, men de fant jeg ikke nå i farta. Men jeg ventet rundt 1 uke som sagt. Men det med HCG er vel og veldig individuelt som alt annet dessverre.

Æsj, skjønner så godt følelsen din av å være usikker! Jeg hadde litt grå/rosa utflod istad når jeg tørket meg etter å ha tisset. Kjente jeg fikk helt pææænik. Selvom jeg leser at dette er veeeeldig vanlig, og at så lenge det ikke er smerter eller friskt blod er det egentlig ingen grunn til bekymring. Og at om det hadde vært friskt blod kunne det også være at alt var i orden. Bare kjente googler'n i meg hogg til og fikk meg litt nervøs med ett. FAEN som man skal gjennom nervepirrende dager i de 40 ukene man går gravid altså!! :eek:

Har heldigvis ikke noe antydning til rødt på papiret, men er disse smertene som skremmer meg litt. Men klart det skjer mye nedi der og ingen svangerskap er lik. Må bare prøve å legge bekymringer tilsiden.
 
Hvis du kontakter legekontoret ditt og forteller at du er bekymret for å miste og at du ikke får roen over deg før du vet dette vil jeg tro de tar deg inn til måling :) jeg fikk det når jeg var gravid første gang.
 
Har en del "mensensmerta" og onde stikninge innimellom. Trur nok det e mer normalt enn unormalt ;) leste om det også i gravidboka æ har, at mange trur nesten dæm ikke e gravid før det kjennes ut som mensen e på vei :)
 
Jeg hadde også smerte, veldig lik eggløsningssmerter i noen dager, og til og med litt friskt blod. Det gikk helt fint, jeg er da enda gravid en uke etterpå. :) Jeg endte også opp med å ta en til digital test kun for å se at HCG steg som det skulle siden strimmeltestene mine bare ga svakt utslag hele tiden.

Vent en uke og prøv igjen. HCG stiger egentlig veldig forutsigbart for de som kun er gravid med én. Grunnen til at det er stor variasjon mellom kvinner er kun fordi de fleste studier hvor man måler HCG kun anslår EL, i motsetning til å måle det, og kun ca 30% av kvinner klarer å gjette sin egen EL dag riktig. Da sier det seg selv at det blir mye slingringsmonn på HCG målingene så tidlig i svangerskapet.
 
Back
Topp