HCG nivå

Vimle

Sommerspire
Junibarna 2015
Hei! er det noen av dere som måler HCG hos fastlege? Jeg målte det først når jeg var 4+4 og da var det på 236. når jeg var 6+1 målte jeg igjen og da var det på 11000! Vet jeg bør være glad for høyt HCG nivå, men klarer ikke la være å bekymre meg for at det er en ny mola der inne. Og raskt stigende HCG nivåer er ett tegn på mola :/ Hvor høye HCG nivåer har dere? Er 11000 normalt når man er 6+1?
 
hva er mola? Trodde høyt hcg var det man ville ha? Har også hørt at høyt hcg kan tyde på tvillinger :)
 
Mola, partiell mola som jeg hadde, er en tilstand hvor det er to kromosomsett fra far og ett fra mor. Fosteret kan ikke overleve. Hos meg merket ikke kroppen noe til det og alt forstatte som "normalt" til uke 18 da det på ultralyd ble oppdaget at forstere ikke levde mer. I noen tilfeller kan det spre seg til andre deler av kroppen. Dette er en sjelden tilstand, men for meg som har hatt det før så er sansynligheten for at det skjer igjen større. De unormale cellene som utgjør molaen produsere HCG og ofte ganske mye av det... Derfor jeg blir litt engstelig.
 
Prøv å Google hcg-nivå. Det skal finnes en tabell som viser økningen og etterhvert senkningen ved ett normalt svangerskap. Lykke til
 
Sniker fra februar:
Det høres helt strålende ut! Hcg skal jo fordoble seg annenhver dag, og ut i fra første måling blir det ca sånn:
4+4 =236
4+6 =472
5+1 = 944
5+3= 1888
5+5= 3776
6+0=7552
6+2= 15104
Altså: Du skulle vært på mellom 7500 og 15000 i uke 6+1,noe du jo er, så det ser helt perfekt ut :D
 
Back
Topp