HCG nivå, så bekymret!

Tingeling☀️

Flørter med forumet
Hei. Jeg var på mandag inne å tok blodprøve for å måle hcg. Da var jeg 12 dpo. Hcg var da på 16. Så var jeg inne igjen i går, da skal jeg være 15dpo og da var hcg nivå 52.
Ja det har mere en doblet seg...men føler det er veldig lavt og er skikkelig beskymret :/
 
Det er i lavere sjiktet, men god stigning. Kan du ha hatt eggløsning senere enn du trodde?
 

Vedlegg

  • IMG_0922.jpeg
    IMG_0922.jpeg
    124,4 KB · Visninger: 29
Nei jeg tror ikke det. Vi mistet for 2 år siden og etter det har vi virkelig prøvd. Og jeg har hatt stålkontroll på syklus. Kjenner jeg mister helt motet nå. Må vente til mandag med ny blodprøve. Og hørte virkelig at legen ikke var positiv når hun ringte meg istad
 
Da kom hcg prøvene tilbake idag mandag på kun 94.....var altså 52 på torsdag....for at disse skulle vært ok burde de minimum vært på 208. Og selv det hadde vært lavt. Ble henvist til gynekolog(spesialist) på sykehuset. Han ringte å sa at han ville vente med å ha meg inn til uti mai. For han mente fortsatt dette kunne snu...og at vi kunne få se ett bankene hjerte da. Snakk om å gi håp ‍♀️
Bare vas jo....kan jo ikke gå bra. Skal til privat gyn nå i kveld....bestilte selv dit bare for å sjekke at ikke noe er i eggleder eller utenfor livmor.
 
Da kom hcg prøvene tilbake idag mandag på kun 94.....var altså 52 på torsdag....for at disse skulle vært ok burde de minimum vært på 208. Og selv det hadde vært lavt. Ble henvist til gynekolog(spesialist) på sykehuset. Han ringte å sa at han ville vente med å ha meg inn til uti mai. For han mente fortsatt dette kunne snu...og at vi kunne få se ett bankene hjerte da. Snakk om å gi håp ‍♀️
Bare vas jo....kan jo ikke gå bra. Skal til privat gyn nå i kveld....bestilte selv dit bare for å sjekke at ikke noe er i eggleder eller utenfor livmor.
Lykke til! ❤️
 
Joda...går ikke bra dette! Kunne ikke se noe på ultralyd(for tidlig) men kan ikke være forenelig med liv som de sier. Tar hcg prøver hele tiden. De stiger litt hver dag...men ikke med mere enn 10 og 20 i døgnet Så nå skal jeg ta nye prøver til torsdag....håpe at hcg går nedover. Eller at jeg begynner å blø. Om ikke må jeg på ultralyd igjen for at de må være 110% sikker på at ikke det er noe som utvikler seg. Og da evt få piller som setter i gang så det som skal ut kommer ut. Utrolig vondt å gå sånn her....og jeg hadde VIRKELIG håpet at det ville gå bra denne gangen.
 
Joda...går ikke bra dette! Kunne ikke se noe på ultralyd(for tidlig) men kan ikke være forenelig med liv som de sier. Tar hcg prøver hele tiden. De stiger litt hver dag...men ikke med mere enn 10 og 20 i døgnet Så nå skal jeg ta nye prøver til torsdag....håpe at hcg går nedover. Eller at jeg begynner å blø. Om ikke må jeg på ultralyd igjen for at de må være 110% sikker på at ikke det er noe som utvikler seg. Og da evt få piller som setter i gang så det som skal ut kommer ut. Utrolig vondt å gå sånn her....og jeg hadde VIRKELIG håpet at det ville gå bra denne gangen.
Huff, så kjedelig. Håper du blir ferdig med det raskt og relativt smertefritt!
 
Se siste dagene har hcg dobler seg og mer enn det. Aner ikke hva som skjer. Vært på ultralyd i dag. De kunne ikke se noe noenvei. Så aner ikke om dette sitter i livmor eller på utsiden enda. Blir fullstendig gal. Skal inn på sykehuset til mandag. Nå er hcg 408.
 
Se siste dagene har hcg dobler seg og mer enn det. Aner ikke hva som skjer. Vært på ultralyd i dag. De kunne ikke se noe noenvei. Så aner ikke om dette sitter i livmor eller på utsiden enda. Blir fullstendig gal. Skal inn på sykehuset til mandag. Nå er hcg 408.
Og hvilken dpo er du? :Heartred
 
Jeg hadde også dårlig stigning først og så plutselig tok den seg opp og doblet seg for hver måling. Jeg forsto jo at dette ikke var friskt og prøvde å få sett noe på en ultralyd da jeg var rundt 6 uker på vei. Gammelt apparat og kun utvendig, så jeg fikk egentlig ikke noe mer utav det. Vi fant ingenting inni der. Jeg måtte vente til 8 uker før jeg kom inn på sykehuset. Der fant vi en liten tom fostersekk. Blighted ovum. Jeg prøvde å la kroppen få ordne opp selv og ventet en uke til før jeg kom inn på ny ultralyd. Det skjedde fint lite og jeg måtte bare få tabletter for å få det ut.

Det er utrolig trasig og slitsomt å gå sånn. Er jo sannsynligvis noe det samme du går gjennom og de kan liksom ikke gjøre noe før man ser noe på ultralyd. Håper de finner den snart sånn at du kan få bli ferdig med aborten.
 
Back
Topp