Hcg-måling

ungoghåpefull

Flørter med forumet
Hei,
Jeg fikk målt hcg med blodprøve hos lege pga liten blødning og engstelse etter SA i august.

Er i følge mens 4+5 idag, men har vanligvis sen eggløsning så tror nok jeg er ett par dager kortere på vei (sannsynligvis 4+1).

Jeg skal ta ny hcg-måling på onsdag og vet at dagens måling i utgangspunktet ikke betyr noe før jeg vet om verdiene stiger eller synker. Men hadde 58 i hcg på dagens måling. Føler det er litt lavt, eller?

Hvordan har deres målinger vært på dette tidspunktet og hvordan har utfallet blitt?

Hei,
Jeg fikk målt hcg med blodprøve hos lege pga liten blødning og engstelse etter SA i august.

Er i følge mens 4+5 idag, men har vanligvis sen eggløsning så tror nok jeg er ett par dager kortere på vei (sannsynligvis 4+1).

Jeg skal ta ny hcg-måling på onsdag og vet at dagens måling i utgangspunktet ikke betyr noe før jeg vet om verdiene stiger eller synker. Men hadde 58 i hcg på dagens måling. Føler det er litt lavt, eller?

Hvordan har deres målinger vært på dette tidspunktet og hvordan har utfallet blitt?
Det er dessverre ganske lavt til å være 4+1. Det bør ligge rundt 100 ved 4+0, men du vet jo ikke helt når du hadde eggløsning så kanskje du er enda tidligere. Er du 3+5 f.eks er det mye bedre. Sant at du ikke vet så mye mer før etter neste måling. Får håpe den har tredoblet seg da :)

De dagene jeg har hatt kjemisk har jeg hatt 30-50 på 14 dpo, og de gangene det har gått bra har jeg hatt 279 og 320.
Men jeg har tydeligvis veldig høyt hcg nivå, det er veldig individuelt.

Det er dessverre ganske lavt til å være 4+1. Det bør ligge rundt 100 ved 4+0, men du vet jo ikke helt når du hadde eggløsning så kanskje du er enda senere. Sant at du ikke vet så mye mer enn etter neste måling. Får håpe den har tredoblet seg da :)

De dagene jeg har hatt kjemisk har jeg hatt 30-50 på 14 dpo, og de gangene det har gått bra har jeg hatt 279 og 320.
Men jeg har tydeligvis veldig høyt hcg nivå, det er veldig individuelt.
Takk for svar! Kjenner det er vanskelig å vente helt til onsdagskveld/torsdag med å få konkret svar… men greit å vite hva jeg bør forberede meg på.

Når det er sagt var hcg 397 dagen jeg begynte å blø ved sist SA, som jeg hadde tenkt var lavt til å være 7+1. Produksjonen kan jo for all del ha stoppet opp før uten at jeg vet det. Men legger håp i at jeg produserer hcg sakte/lite, eventuelt at jeg er kortere på vei:nailbiting:

Sniker fra april. Når jeg var 3+6 hadde jeg 24 i hcg, og det har gått veldig fint tross mange små og store blødninger fra start til og med uke 9+0. Tok ny måling 4 dager etter den første, som var på 232 ❤️

Sniker fra april. Når jeg var 3+6 hadde jeg 24 i hcg, og det har gått veldig fint tross mange små og store blødninger fra start til og med uke 9+0. Tok ny måling 4 dager etter den første, som var på 232 ❤️
Kjekt å høre at det har gått bra for deg til tross for lav hcg-måling og blødninger :Heartred :smiley-angelic001

Ifølge Hcg tabell på nett tror jeg det er det innafor normalen, ta å søk på hcg tabell og sjekk der :)
Ser ut som det er innafor på de aller fleste, men ser det er så mange tabeller, og litt usikker på hvilke som er til å stole på. Så også spennet er veldig stort på normalverdiene, Men var litt betryggende å se på allikevel:Heartred

Takk for svar! Kjenner det er vanskelig å vente helt til onsdagskveld/torsdag med å få konkret svar… men greit å vite hva jeg bør forberede meg på.

Når det er sagt var hcg 397 dagen jeg begynte å blø ved sist SA, som jeg hadde tenkt var lavt til å være 7+1. Produksjonen kan jo for all del ha stoppet opp før uten at jeg vet det. Men legger håp i at jeg produserer hcg sakte/lite, eventuelt at jeg er kortere på vei:nailbiting:
Skjønner veldig godt det er vanskelig, har vært i den situasjonen selv flere ganger og det er ikke godt. 397 var veldig lavt til uke 7 ja. Satser på du er kortere på meg og at det øker fint ❤️

Sniker.
Jeg er en av de som produserer hcg sakte, og hadde man målt mitt med blodprøve så tidlig som du er nå, så tror ikke jeg min hadde vert så høy heller, jeg hadde "ganske svake" strimmeltester i 4-5 dager før testen begynte å bli skikkelig styrke på.

Som du sier selv, så er det helt umulig å si om det er normalt eller ei når du kun har en måling å gå etter, spesielt siden normalområdet på hcg er GANSKE vidt

Er helt forferdelig ventetid nå før neste svar, så du får bare prøve så godt du kan å hefte tankene i noe annet, så godt det lar seg gjøre vertfall ❤️

Mye lykke til og jeg krysser fingrene for deg
!

Orker ikke lese alle kommentarer jeg, men antar nivået er totalt innafor selvom mange kanskje vil si de hadde mye høyere selv og dermed tror det er slik for alle. UANSETT er det aller viktigste at HCG’en dobler seg hver 48. Time. Har du forresten sjekket en hcg tabell? Der vil du se veldig store variasjoner, så ikke stress :Heartred Is i magen og dype pust frem til resultatet kommer. Lykke til! :)

Jeg fikk beskjed av legen at HCG bør være over 100 ved 14 DPO. Men siden du ikke vet når eggløsning var så kan du jo plutselig være noen dager kortere, og da er det en bra måling :Heartred Når var blødningen i forhold til den første positive testen? Hvis det var en festeblødning, så kan du jo regne litt ut ifra den når EL kan ha vært :)

Jeg fikk beskjed av legen at HCG bør være over 100 ved 14 DPO. Men siden du ikke vet når eggløsning var så kan du jo plutselig være noen dager kortere, og da er det en bra måling :Heartred Når var blødningen i forhold til den første positive testen? Hvis det var en festeblødning, så kan du jo regne litt ut ifra den når EL kan ha vært :)
Første positiv test var 11.12 og blødningen var 15.12, så tror kanskje ikke det kan ha vært festeblødning heller:confused:

Første positiv test var 11.12 og blødningen var 15.12, så tror kanskje ikke det kan ha vært festeblødning heller:confused:

Skjønner :/ Var det en kraftig blødning?

Med positiv test 11/12 så kan du ha vært 12 eller 13 DPO ved prøvetaking, så får krysse fingrene for at du hadde en sen EL :Heartred Alle kropper og graviditeter er ulike, så det er nok dessverre kun neste test som vil gi deg et konkret svar. Jeg krysser fingrene for deg:Heartred

Skjønner :/ Var det en kraftig blødning?

Med positiv test 11/12 så kan du ha vært 12 eller 13 DPO ved prøvetaking, så får krysse fingrene for at du hadde en sen EL :Heartred Alle kropper og graviditeter er ulike, så det er nok dessverre kun neste test som vil gi deg et konkret svar. Jeg krysser fingrene for deg:Heartred
Nei, vil ikke si det var noen stor blødning, brunt utflod i trusa halve søndag og halve mandag, og lyserosa på papiret når jeg var på do søndags ettermiddag og kveld. Har heller ikke hatt noe smerter, så dette kjennes heldigvis veldig annerledes ut enn når jeg hadde SA i august :smiley-angelic001

Nei, vil ikke si det var noen stor blødning, brunt utflod i trusa halve søndag og halve mandag, og lyserosa på papiret når jeg var på do søndags ettermiddag og kveld. Har heller ikke hatt noe smerter, så dette kjennes heldigvis veldig annerledes ut enn når jeg hadde SA i august :smiley-angelic001
Kanskje det var festeblødning :)

@ungoghåpefull hvordan går det med deg? :Heartred
Hcg-målingene sank på sist prøve og nå har blødning og smerter startet…

Har blitt henvist til gynekolog for sjekk siden dette er 2. SA og vi har prøvd siden september 2023. Vet mange her inne ville sagt det var så tidlig at det er kjemisk, men fastlege teller dette som enda en SA. Uten at jeg vet alt om kjemisk, så har jeg også forstått det slik at da kommer vanlig mens, bare forsinket. I denne omgang kom det ut det som så ut som foster/morkake og er mye mer lik sist SA en noen mens jeg har hatt tidligere.

Back
Topp