HCG måling

Lillespire82

Betatt av forumet
Himmelbarn
Sommerfuglene
Julikulene 2020
Noen som har tatt blodprøve og målt HCG?
Hva var verdi i hvilke uke?

Jeg har tatt to positive graviditetstester og har mange symptomer. Da jeg går på medisiner måtte jeg ha en legetime fort for å få oppfølging med tanke på det. Det ble da tatt en HCG test ettersom jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei, grunnet jeg gikk på cerazette da jeg var gravid og ikke husker sist jeg hadde menstruasjon, hadde kun en dag blødning 19/12.
Regner jeg ut 19/12 som siste mens var jeg da rundt 4 uker da jeg tok HCG, prøven viste HCG på 304 og legen mente jeg var under 5 uker på vei.
Dum som jeg er googler jeg og når jeg sammenligner målinger ser den veldig lav ut o forhold til andre.
Pga oppfølging av medisiner og div henviste legen meg til gyn poliklinikk denne uken.
Jeg er nå bekymret for en evt kommende spontanabort pga denne lave målingen selv om legen ikke nevnte noe om dette.

Noen andre med lav måling?
 
Høres ut som det er vanskelig å vite når du har hatt eggløsning siden du ikke var kommen ordntlig i gang med syklusen igjen.
Verdiene dine er helt normale i forhold til uke 5.
Klipper inn fra nett normalverdier i uke 5.
  • 5 weeks LMP: 18 – 7,340 mIU/mL
Noen stiger veldig raskt andre saktere. Ville ikke bekymret meg.

Normalverdier i uke 4 er

  • 4 weeks LMP: 5 – 426 mIU/mL
 
Høres ut som det er vanskelig å vite når du har hatt eggløsning siden du ikke var kommen ordntlig i gang med syklusen igjen.
Verdiene dine er helt normale i forhold til uke 5.
Klipper inn fra nett normalverdier i uke 5.
  • 5 weeks LMP: 18 – 7,340 mIU/mL
Noen stiger veldig raskt andre saktere. Ville ikke bekymret meg.

Normalverdier i uke 4 er

  • 4 weeks LMP: 5 – 426 mIU/mL
Tusen takk for svar:)
Du har nok rett i det du sier, vi kan jo bli hysteriske av alt man leser på nett.
Satser på at det går bra og at jeg får se et bankende hjerte på ul.
 
Tusen takk for svar:)
Du har nok rett i det du sier, vi kan jo bli hysteriske av alt man leser på nett.
Satser på at det går bra og at jeg får se et bankende hjerte på ul.

Du er ikke alene om det, stresser jeg også siden jeg er blitt mindre kvalm.
Krysser fingrene for deg :) når har du UL?
 
Du er ikke alene om det, stresser jeg også siden jeg er blitt mindre kvalm.
Krysser fingrene for deg :) når har du UL?
Uff alt man må bekymre seg over, men som regel får det jo stort sett bra:)
Jeg var også litt svimmel og uggen de første dagene men mindre nå. Tror ikke det har noe å si. Var akkurat det samme med meg med mine andre to barn, men alt var i skjønneste orden.
Legen sa at om jeg ikke hadde hørt fra sykehuset innen onsdag denne uken skulle jeg ta kontakt. Regner med de da tar innvendig ul for å stadfeste hvor lang jeg er på vei.
 
Uff alt man må bekymre seg over, men som regel får det jo stort sett bra:)
Jeg var også litt svimmel og uggen de første dagene men mindre nå. Tror ikke det har noe å si. Var akkurat det samme med meg med mine andre to barn, men alt var i skjønneste orden.
Legen sa at om jeg ikke hadde hørt fra sykehuset innen onsdag denne uken skulle jeg ta kontakt. Regner med de da tar innvendig ul for å stadfeste hvor lang jeg er på vei.

Ja, det er sikkert greit med ul for å få en litt mer nøyaktig måling hvor langt du er på vei.
Høres ut på måling at du er 4-5 uker ca.

Er litt usikker jeg også hvor langt jeg er kommen. Hadde en SA i november, og fikk aldri mensen igjen før jeg ble gravid igjen. Jeg tenkte å bestille UL til uke 11. Så har jeg et håp om at man samtidig kan se kjønn da. Vet det er mulig, men sannsynligvis for tidlig.
 
Ja, det er sikkert greit med ul for å få en litt mer nøyaktig måling hvor langt du er på vei.
Høres ut på måling at du er 4-5 uker ca.

Er litt usikker jeg også hvor langt jeg er kommen. Hadde en SA i november, og fikk aldri mensen igjen før jeg ble gravid igjen. Jeg tenkte å bestille UL til uke 11. Så har jeg et håp om at man samtidig kan se kjønn da. Vet det er mulig, men sannsynligvis for tidlig.
Uff trist at du har måttet oppleve det, håper at alt går bra denne gang:happy:
Har du vært hos legen og målt verdier?
 
Hcg er så individuelt :) Dessuten sier ikke en enkelt måling så mye, det viktigste er at det stiger. Hadde selv en runde hvor jeg ble kjempe stressa i starten av svangerskapet. Dette fordi hcg ikke steg like mye som forventet. Alt har gått fint og jeg er 8+1 idag :) Var på TUL 7+1 og fikk se et bankende lite hjerte ❤️ Jeg krysser fingrene for deg og tror du er en av de som ikke produserer så mye i starten ;-)
 
Hcg er så individuelt :) Dessuten sier ikke en enkelt måling så mye, det viktigste er at det stiger. Hadde selv en runde hvor jeg ble kjempe stressa i starten av svangerskapet. Dette fordi hcg ikke steg like mye som forventet. Alt har gått fint og jeg er 8+1 idag :) Var på TUL 7+1 og fikk se et bankende lite hjerte ❤️ Jeg krysser fingrene for deg og tror du er en av de som ikke produserer så mye i starten ;-)
Tusen takk
Så hærlig å få se et bankende hjerte, de sier jo at da går resten som regel bra og at spontanabort faren faller veldig. Måtte de ta innvending ul da?
 
Enig med de andre. HCG er veldig individuelt. Men jeg tok i alle fall målinger nå 4+0 og 4+1, og da lå det på hhv 179 og 272 :)
 
Tusen takk
Så hærlig å få se et bankende hjerte, de sier jo at da går resten som regel bra og at spontanabort faren faller veldig. Måtte de ta innvending ul da?


Ja veldig betryggende, særlig mtp dårlig hcg stigning k starten. Var innvendig ul ja :)
 
Ja, det er sikkert greit med ul for å få en litt mer nøyaktig måling hvor langt du er på vei.
Høres ut på måling at du er 4-5 uker ca.

Er litt usikker jeg også hvor langt jeg er kommen. Hadde en SA i november, og fikk aldri mensen igjen før jeg ble gravid igjen. Jeg tenkte å bestille UL til uke 11. Så har jeg et håp om at man samtidig kan se kjønn da. Vet det er mulig, men sannsynligvis for tidlig.

Hei. Om de ser hvilket kjønn det er i uke 11, så tror jeg ikke de har lov å oppgi det, pga man fortsatt kan ta selvbestemt abort. Hadde jeg vært deg hadde jeg forskjøvet den 2 uker :)
 
Hei. Om de ser hvilket kjønn det er i uke 11, så tror jeg ikke de har lov å oppgi det, pga man fortsatt kan ta selvbestemt abort. Hadde jeg vært deg hadde jeg forskjøvet den 2 uker :)
Har sett at flere som har fått vite det så tidlig her inne på forumet. Ville egentlig tatt tidligere. Abort er ikke et tema her, men ser ikke hvorfor det å skulle oppgi kjønn før abortgrensen skulle være noe problem for noen.
 
Har sett at flere som har fått vite det så tidlig her inne på forumet. Ville egentlig tatt tidligere. Abort er ikke et tema her, men ser ikke hvorfor det å skulle oppgi kjønn før abortgrensen skulle være noe problem for noen.
Kan vel faktisk noen som tar abort fordi det ikke er kjønnet de ønsker seg? :(
Hvis man får vite kjønn så tidlig er det ikke garantert at det stemmer... hadde ikke turt å stole på det...
 
Kan vel faktisk noen som tar abort fordi det ikke er kjønnet de ønsker seg? :(
Hvis man får vite kjønn så tidlig er det ikke garantert at det stemmer... hadde ikke turt å stole på det...
Kjønn er ikke så viktig for meg. Blir virkelig like gla uansett hvilket kjønn. Men gleder meg til å få vite det.
 
Samme her. Kjønn er absolutt ikke viktig for meg, har to jenter fra før og blir like glad uansett hva det blir. Har fått vite kjønnet første gangen, andre gangen ønsket jeg ikke å vite men synes det er mest praktisk å vite det og kommer nok ikke til å holde meg denne gangen:)
 
Back
Topp