Hcg etter SA

Har du noen plager nedentil eller i nedre del av magen *****? Blør du noe nå? Jeg er fremdeles der at jeg synes det er greit å sjekke Hcg på ny. Dersom den er høy enda kan jeg hvertfall snakke med en gynekolog om hva de tenker. Evt. kan du nok få komme raskt til hos gynekolog *****, der trenger du ikke henvisning heller.

Svaret fra legen.. skal måle hcg i dag men det er på eget initiativ.. legen ville vente til fredag... :shifty:
Dustelege. Kan du bytte fastlege etter dette? Evt ring jordmor? Hun har også henvisningsrett til tul

Syns det er veldig merkelig at han ikke tar deg på alvor. Du kan ikke ringe opp på føden da? Her i Bergen hadde jeg ringt Kvinneklinikken, vet min venninne gjorde det. Hun måtte mase litt for å komme inn, og det viste seg å være rester. Hun ble tatt hånd om med en gang.
Men du sier testene blir sterkere? Hvor mange uker er det siden du mistet nå?

Vanskelig å ringe direkte her.. blir ikke akkurat tatt imot med åpne armer når du ringer om slikt.. :shifty:

Ja føler iallefall testene blir sterkere.. ikke mye, men de blir iallefall ikke svakere..
Den øverste er fra i går, nederste søndag..

Vedlegg

• 20210505_091932.jpg
    20210505_091932.jpg
    805,7 KB · Visninger: 165
Dustelege. Kan du bytte fastlege etter dette? Evt ring jordmor? Hun har også henvisningsrett til tul

Har sjekket, desverre lang venteliste hos evt andre fastleger jeg kunne tenkt meg der jeg slipper å kjøre 45min hver vei..

Jordmor her har bare kontortid på mandager mener jeg så kommer ikke så langt der heller.. :(

Føler jeg virkelig har havnet mellom 2 stoler og kommer ingen vei, verken frem eller tilbake.. :banghead::(

Har sjekket, desverre lang venteliste hos evt andre fastleger jeg kunne tenkt meg der jeg slipper å kjøre 45min hver vei..

Jordmor her har bare kontortid på mandager mener jeg så kommer ikke så langt der heller.. :(

Føler jeg virkelig har havnet mellom 2 stoler og kommer ingen vei, verken frem eller tilbake.. :banghead::(
Kan du rigge rett til fødeavdeling? Mase deg til en sjekk?

Prøvde det med et av de andre barna, alt gikk fint med svangerskapet men hadde mye trøbbel i starten.. fikk beskjed om at alt før uke 24 måtte fastlegen henvise...
Du kan si at fastlegen ikke gidder å måle hcg eller ta deg på alvor. Si at du hadde en abort for en stund siden og at du fremdeles får positive tester. Jeg fikk beskjed om å ta en test etter 4 uker, hvis den var positiv så skulle jeg ta kontakt med sykehuset direkte. De skal ta deg inn når det har med rester etter en abort å gjøre eller du tror du har en exu.

Prøvde det med et av de andre barna, alt gikk fint med svangerskapet men hadde mye trøbbel i starten.. fikk beskjed om at alt før uke 24 måtte fastlegen henvise...
Hmm. Men det er jo uansett ikke noe "trøbbel" i svangerskapet dette handler om. Det handler jo om at du mulig har rester etter en abort og det kan føre til infeksjon som kan være ganske heftig.
Skjønner at du er i en veldig vanskelig situasjon, kanskje din mann kan ringe å mase for deg? Eller noen andre?

Hmm. Men det er jo uansett ikke noe "trøbbel" i svangerskapet dette handler om. Det handler jo om at du mulig har rester etter en abort og det kan føre til infeksjon som kan være ganske heftig.
Skjønner at du er i en veldig vanskelig situasjon, kanskje din mann kan ringe å mase for deg? Eller noen andre?

Ja kan jo prøve, har ingen andre som kan ringe å mase.. men kjenner jeg har ikke noe håp om å faktisk få en sjekk før dustelegen sender henvisning..

Dra til privat lege.. selvom det koster en del! Men dette er jo ikke Greit av legen din. Du burde absolutt bli tatt på alvor tilfelle det er et nytt svangerskap eller at det er en annen å grunn for hvorfor hcg øker! Nei useriøse leger er ikke godkjent :( bytt lege så du slipper slikt tull fremover.

Ja kan jo prøve, har ingen andre som kan ringe å mase.. men kjenner jeg har ikke noe håp om å faktisk få en sjekk før dustelegen sender henvisning..
Så lenge du sier de riktige tingene så tror jeg ikke de kommer til å avvise deg. Det er viktig å få frem at testene ikke øker i styrke som om det skulle være en ny graviditet og at du fremdeles fikk målt hcg i blodet så mange uker etter aborten. Si at legen ber deg vente, men at du er redd for faren for infeksjon siden det nå har gått så lang tid.

Ja, skjønner at det ikke er noe kjekt å måtte ringe der når man bare har fått negative svar før. Men det er helsen din det står på og de bør ta deg på alvor. Ville også dratt til privat gyn dersom ingen av de andre hører på deg. Veldig leit for deg dette:(

Du kan sette deg opp på venteliste til ny lege uansett, så vil det jo til slutt bli en ledig plass! Så får du bare ha han her frem til da.

Jeg fikk komme inn på legevakten sist jeg hadde en MA og trodde jeg hadde rester og infeksjon.. dette var 5 uker etterpå. mulig du kan prøve der litt senere i dag?:Heartred

Måtte ta det via fastlegen slik jeg fryktet.. fikk beskjed om at det var fastlegen som avgjorde om jeg skulle inn til gyn.. då jeg måtte bare pushe på å mase på fastlegen..

Kjenner at nå gir jeg opp..

Måtte ta det via fastlegen slik jeg fryktet.. fikk beskjed om at det var fastlegen som avgjorde om jeg skulle inn til gyn.. då jeg måtte bare pushe på å mase på fastlegen..

Sett deg på venteliste hos en annen lege. Og ring legekontoret igjen og krev time. Nekt å dra derfra før du har fått snakke med legen.

Kanskje du bør flytte :facepalm::facepalm: Høres ut som hele helsesystemet der du bor er knotete. Ring legen din, si at du føler deg skikkelig dårlig behandlet og at du trenger å finne ut av hva som skjer med kroppen din. Si at hvis du får en infeksjon på grunn av rester så er det hans feil om du blir syk fordi han nekter å henvise deg. Skriv ned det du skal si om du føler det er vanskelig å ta det på sparket, men ikke gi deg!

Kanskje du bør flytte :facepalm::facepalm: Høres ut som hele helsesystemet der du bor er knotete. Ring legen din, si at du føler deg skikkelig dårlig behandlet og at du trenger å finne ut av hva som skjer med kroppen din. Si at hvis du får en infeksjon på grunn av rester så er det hans feil om du blir syk fordi han nekter å henvise deg. Skriv ned det du skal si om du føler det er vanskelig å ta det på sparket, men ikke gi deg!

Hadde det ikke vært for de andre barna hadde jeg vurdert det... sekretærene tar meg på alvor.. men hjelper ikke når legen ikke vil...

Så slitsomt å ikke få den hjelpa du trenger! Skikkelig dårlig lege. Jeg hadde ringt legevakta i ettermiddag hadde jeg vært deg!

Back
Topp