HCG blodprøve på legekontor?

Kicks

Gift med forumet
Kan man bare møte opp på legekontoret for å ta en HCG blodprøve, eller må man ringe å bestille legetime først for å snakke med lege osv??

Kan man bare møte opp på legekontoret for å ta en HCG blodprøve, eller må man ringe å bestille legetime først for å snakke med lege osv??
Det kan variere ut i fra praksis på legekontoret. Hos oss er det resepsjonisten og damen på laben som tar blodprøver. Ofte har de jo mye å gjøre, så jeg har ringt for å spørre når jeg kan komme. Pleier å kunne komme på dagen, også har jeg betalt for blodprøvene og ikke konsultasjon.

Det kan variere ut i fra praksis på legekontoret. Hos oss er det resepsjonisten og damen på laben som tar blodprøver. Ofte har de jo mye å gjøre, så jeg har ringt for å spørre når jeg kan komme. Pleier å kunne komme på dagen, også har jeg betalt for blodprøvene og ikke konsultasjon.
Hvor mye betaler du for en blodprøve?

Hos oss har jeg blitt nektet hcg prøve!!!

HCG prøven koster 99kr hos oss.
Så kanskje det er like greit å dra en gang på legekontoret hver pp enn å drive å ta de testene? :) jaja, nå kommer sikkert jeg uansett til å teste flere ganger før det i det hele tatt kunne vist på testene hjemme men :P

Hos oss har jeg blitt nektet hcg prøve!!!

Overrasker ikke.. Her og vil de ikke gjøre noe unødvendig eller plaget mer enn de må..
Det er "ulovlig" å ringe legekontoret for å spørre om svar på blodprøver t.o.m...

Overrasker ikke.. Her og vil de ikke gjøre noe unødvendig eller plaget mer enn de må..
Det er "ulovlig" å ringe legekontoret for å spørre om svar på blodprøver t.o.m...
Det er ikke ulovlig å spørre om blodprøvesvar, men det skal egentlig være lege som forteller prøvesvarene.

Det er ikke ulovlig å spørre om blodprøvesvar, men det skal egentlig være lege som forteller prøvesvarene.

Jeg skrev det i hermetegn, om du ikke så det..

De blir ikke blide om du spør, og skriver på hjemmesiden sin at man IKKE skal gjøre det.
Nytter dårlig at "en lege forteller svarene" når han glemmer ta kontakt.

Så kanskje det er like greit å dra en gang på legekontoret hver pp enn å drive å ta de testene? :) jaja, nå kommer sikkert jeg uansett til å teste flere ganger før det i det hele tatt kunne vist på testene hjemme men :P
Det tar jo et par dager å få svar, innen da er sikkert HCG nivået høyt nok til å vises i urinprøve, så nei, er ingen vits å dra innom legen hver måned :p

Jeg hadde mange SA bak meg og var henvist til spesialist ett stykke unna oss (finnes ikke noe her). Da jeg ble gravid på ny og ba om hcg fikk jeg beskjed om at det var min tabbe at jeg valgte å gå en annen plass?!!!

Jeg hadde mange SA bak meg og var henvist til spesialist ett stykke unna oss (finnes ikke noe her). Da jeg ble gravid på ny og ba om hcg fikk jeg beskjed om at det var min tabbe at jeg valgte å gå en annen plass?!!!

Herregud?!
Sa legen det, eller de på legekontoret?
Jeg hadde satt dem skikkelig på plass der altså....

Virkelig ufølsomt gjort! Helsetjenesten skal hjelpe, ikke skyve folk unna!

Herregud.. Jeg hadde spurt dem om de mente jeg skulle dra med meg spesialisten DIT...
Nei de mente jeg måtte reise inn til byen i over 2 timer for å ta hcg siden jeg var så dum å bli henvist dit (fordi de ikke kunne hjelpe meg :P )

Nei de mente jeg måtte reise inn til byen i over 2 timer for å ta hcg siden jeg var så dum å bli henvist dit (fordi de ikke kunne hjelpe meg :P )

Ja.. Men hva skulle du gjort ellers? :p
Tåpelig av dem..

Ja.. Men hva skulle du gjort ellers? :p
Tåpelig av dem..

Haha nei det spurte jeg også om ;) fikk ikke noe svar da! Samme dama nektet på at jeg hadde blitt dårlig av penicillin under graviditeten også?!

Føler jeg må utdype. Jeg ringte fordi jeg ble så dårlig av penicilien jeg hadde fått at jeg ikke klarte å holde på den. Legen var bortreist og hu i skranken kunne tydleigvis ikke hjelpe for jeg: måtte bare slutte hvis jeg følte for det?! MEn legetime fikk jeg ikke... og slutte kunne jeg jo ikke, for behandling behøvde jeg jo?

Jeg fullførte kuren men måtte ligge flat i 2 timer for å holde på tabletten - med en gang jeg reiste meg (også etter 2 timer) så kastet jeg nemlig opp! Etter endt kur var jeg inn på ny urinprøve som viste seg å fortsatt være UVI (merkelig siden jeg kastet opp etter hver tablett :P). Da sa jeg til en annen dame på lab´en at jeg ikke hadde tålt det og kastet opp etter hver tablett - da kom hun jeg hadde snakket med susende inn og nærmest ropte: NEI, det hadde jeg altså ikke gjort! Jeg hadde sagt at jeg ble kvalm jeg....
Da ble jeg irritert og forklarte AKKURAT hva jeg hadde sagt i en meget spydig tone tilbake og bare gikk :P

Back
Topp