HCG blodprøve på legekontor?

Føler jeg må utdype. Jeg ringte fordi jeg ble så dårlig av penicilien jeg hadde fått at jeg ikke klarte å holde på den. Legen var bortreist og hu i skranken kunne tydleigvis ikke hjelpe for jeg: måtte bare slutte hvis jeg følte for det?! MEn legetime fikk jeg ikke... og slutte kunne jeg jo ikke, for behandling behøvde jeg jo?

Jeg fullførte kuren men måtte ligge flat i 2 timer for å holde på tabletten - med en gang jeg reiste meg (også etter 2 timer) så kastet jeg nemlig opp! Etter endt kur var jeg inn på ny urinprøve som viste seg å fortsatt være UVI (merkelig siden jeg kastet opp etter hver tablett :P). Da sa jeg til en annen dame på lab´en at jeg ikke hadde tålt det og kastet opp etter hver tablett - da kom hun jeg hadde snakket med susende inn og nærmest ropte: NEI, det hadde jeg altså ikke gjort! Jeg hadde sagt at jeg ble kvalm jeg....
Da ble jeg irritert og forklarte AKKURAT hva jeg hadde sagt i en meget spydig tone tilbake og bare gikk :P

Bør hun egentlig jobbe med folk..? :S

Bør hun egentlig jobbe med folk..? :S

haha... det kan du spørre om! Det irriterende at hun EGENTLIG er flink til jobben sin på lab´en... hvis jeg ringer om prøver f.eks. er hun den eneste jeg stoler på :P MEN ikke akkurat god med mennesker :P

haha... det kan du spørre om! Det irriterende at hun EGENTLIG er flink til jobben sin på lab´en... hvis jeg ringer om prøver f.eks. er hun den eneste jeg stoler på :P MEN ikke akkurat god med mennesker :P

Ei sånn du bør stue inn på bakrommet bare, altså :P
Uff ..

Her måtte jeg innom legen for hun måtte skrive ut sånn ark da prøvene sendes til furst

Å ta en hcg prøve er egentlig ganske unødvendig for å sjekke om en er gravid da.

Da er urin graviditetstest like så bra.
Er mye ressurser, innsending av blodprøve som er unødvendig i den store sammenheng, så sjønner legekontorene litt der.

En må bare være litt tålmodig og teste ved ikm istedet.

Hcg prøve for å diagnotisere er en annen ting( lite stigning om abort osv)

Å ta en hcg prøve er egentlig ganske unødvendig for å sjekke om en er gravid da.

Da er urin graviditetstest like så bra.
Er mye ressurser, innsending av blodprøve som er unødvendig i den store sammenheng, så sjønner legekontorene litt der.

En må bare være litt tålmodig og teste ved ikm istedet.

Hcg prøve for å diagnotisere er en annen ting( lite stigning om abort osv)

Enig med deg! er ikke grunn til å ta hcg prøve unødig.
Lillesnuppa vår er IVF barn, og jeg tok ikke HCG prøve da engang jeg :P

Her må man inn til legen først, for å få henvisning.

Etter gjentatte sa før førstemann, og to på rappen før sistemann har jeg fått ta hcg prøver I starten hver gang :-) hadde litt spotting da, så mulig det var derfor de var så greie;-) har bare ringt, så har legen skrevet ut arket så det lå klart når jeg kom:-) tok en hjemmetest selv da, så jeg visste jo jeg var gravid, men slo meg ikke til ro før stigninga var der den skulle;-)

Back
Topp