Hcg 51000

Ingenting har skjedd etter cytotek som jeg tok i dag tidlig. Ingen rier, ingen smerter. Har vasket vinduer og prøvd å holde meg i aktivitet. Orker ikke gå ut, fordi jeg gråter så mye. Ringte føde/gyn på Ullevål for 20 minutter siden. De kunne ikke hjelpe meg, måtte ha henvisning fra gyn. Men hun sa jeg kunne ringe dem tilbake i morgen tidlig 24 timer et cytotek. Jeg kjenner meg så verdiløs og bare en byrde i systemet
 
[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Ingen fortjener dette. Sorgen er så vond og så skal man måtte gå hjemme og sloss for å bli ferdig i tillegg? Det er urettferdig.

Sender deg masse masse styrkeklemmer. [emoji173]️
 
[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Ingen fortjener dette. Sorgen er så vond og så skal man måtte gå hjemme og sloss for å bli ferdig i tillegg? Det er urettferdig.

Sender deg masse masse styrkeklemmer. [emoji173]️

Takk for medfølelse og styrkeklemmer[emoji173]️ De snakker om at cytotec er det mest skånsomme og foretrekkes fremfor utskrapning .. Jeg vet ikke hvem det er mest skånsomt for jeg, ikke meg i hvert fall. Mulig pengesekken til staten. Å gå her med et dødt fosteranlegg og vite at det har vært dødt inni meg i snart 14 dager er helt jævelig. Å ikke føle seg ivaretatt gjør det enda vondere. Sorgen jeg kjenner over alt som ikke ble og det lille livet som ikke er mer, er så smertefull. Den overskygger alt akkurat nå. Min samboer snakker om at jeg må fokusere på de to friske barna vi har fått, og glede meg over det. Det er jo så sant og jeg er så hjertens enig, men jeg er like deprimert for det. Jeg kjenner på meg at kroppen ikke samarbeider med meg og den ønsket nok også denne graviditeten like mye som meg. Jeg skulle hatt mer effekt av cytotec nå om den ville endt i abort. Jeg har ingen symptomer på at noe er i gang..
 
Takk for medfølelse og styrkeklemmer[emoji173]️ De snakker om at cytotec er det mest skånsomme og foretrekkes fremfor utskrapning .. Jeg vet ikke hvem det er mest skånsomt for jeg, ikke meg i hvert fall. Mulig pengesekken til staten. Å gå her med et dødt fosteranlegg og vite at det har vært dødt inni meg i snart 14 dager er helt jævelig. Å ikke føle seg ivaretatt gjør det enda vondere. Sorgen jeg kjenner over alt som ikke ble og det lille livet som ikke er mer, er så smertefull. Den overskygger alt akkurat nå. Min samboer snakker om at jeg må fokusere på de to friske barna vi har fått, og glede meg over det. Det er jo så sant og jeg er så hjertens enig, men jeg er like deprimert for det. Jeg kjenner på meg at kroppen ikke samarbeider med meg og den ønsket nok også denne graviditeten like mye som meg. Jeg skulle hatt mer effekt av cytotec nå om den ville endt i abort. Jeg har ingen symptomer på at noe er i gang..

Da jeg hadde ma i høst var jeg 16 uker (17 da jeg fikk komme på sykehuset). Fra første kur ble satt tok det ca 6 timer til fosteret var ute. Denne gangen var jeg mellom 12-13 uker og akkurat forbi grensa for kirurgi. Ba pent men plent nei. Heldigvis tok det «bare» 4 timer denne gangen men lenger for å få ut morkaka.
All ventingen er jævlig. Merkelig nok kan vi ikke komme oss fort nok ut av sykehuset til vanlig men med sånne ting som dette så har de så god tid så...
Ville tatt med meg mannen og reist på legevakta eller noe og nektet å dra før du ble undersøkt.
Da jeg hadde en sa i uke 9 var jeg innom legevakta for en sjekk og den eneste grunnen til at jeg fikk med meg cytotec hjem var fordi jeg er helsepersonell og hadde mannen min hjemme samt ambulanse og jordmor i nærheten.
Jeg leser så mye om komplikasjoner og unødvendige hendelser etter hjemmekurer med cytotec.. fatter ikke hva som er så vanskelig med litt støtte altså.. Bah...

Ble litt langt dette men er smekkfull av sinne og sorg selv..
 
Så leit å høre.

Da jeg tok Cytotec ved 10 uker tok det ganske nøyaktig fem timer før det skjedde noe og så tok det enda nærmere fem timer etter det før det ble voldsomt..
 
Takk for medfølelse og styrkeklemmer[emoji173]️ De snakker om at cytotec er det mest skånsomme og foretrekkes fremfor utskrapning .. Jeg vet ikke hvem det er mest skånsomt for jeg, ikke meg i hvert fall. Mulig pengesekken til staten. Å gå her med et dødt fosteranlegg og vite at det har vært dødt inni meg i snart 14 dager er helt jævelig. Å ikke føle seg ivaretatt gjør det enda vondere. Sorgen jeg kjenner over alt som ikke ble og det lille livet som ikke er mer, er så smertefull. Den overskygger alt akkurat nå. Min samboer snakker om at jeg må fokusere på de to friske barna vi har fått, og glede meg over det. Det er jo så sant og jeg er så hjertens enig, men jeg er like deprimert for det. Jeg kjenner på meg at kroppen ikke samarbeider med meg og den ønsket nok også denne graviditeten like mye som meg. Jeg skulle hatt mer effekt av cytotec nå om den ville endt i abort. Jeg har ingen symptomer på at noe er i gang..

Skjønner ikke at cytotec er skånsomt for noe annet enn sykehusets økonomi. I størstedelen av verden er utskraping standard. Føler det er som å tråkke på en som allerede ligger nede. Din lille mini er død, nå skal du bare lide deg gjennom en slags fødsel, men du må gjøre det hjemme, må klare deg selv og du får ingen kontroll... Jeg nektet, og fikk utskraping med én gang. Hvis fosteret er i live, og man vil ha abort, kan man velge mellom kirurgisk eller medisinsk abort. Det valget faller ikke bort selv om lille er død, de bare unnlater å fortelle om det kirurgiske alternativet...
 
Da jeg hadde ma i høst var jeg 16 uker (17 da jeg fikk komme på sykehuset). Fra første kur ble satt tok det ca 6 timer til fosteret var ute. Denne gangen var jeg mellom 12-13 uker og akkurat forbi grensa for kirurgi. Ba pent men plent nei. Heldigvis tok det «bare» 4 timer denne gangen men lenger for å få ut morkaka.
All ventingen er jævlig. Merkelig nok kan vi ikke komme oss fort nok ut av sykehuset til vanlig men med sånne ting som dette så har de så god tid så...
Ville tatt med meg mannen og reist på legevakta eller noe og nektet å dra før du ble undersøkt.
Da jeg hadde en sa i uke 9 var jeg innom legevakta for en sjekk og den eneste grunnen til at jeg fikk med meg cytotec hjem var fordi jeg er helsepersonell og hadde mannen min hjemme samt ambulanse og jordmor i nærheten.
Jeg leser så mye om komplikasjoner og unødvendige hendelser etter hjemmekurer med cytotec.. fatter ikke hva som er så vanskelig med litt støtte altså.. Bah...

Ble litt langt dette men er smekkfull av sinne og sorg selv..

Så trist å lese om dine opplevelser, føler med deg. Har du mistet nå nylig også?

Det er kun økonomi som er årsaken til at de sender folk hjem med piller. Det er fælt å gå sånn å vente på at noe skal skje. Hadde kanskje vært enklere om jeg kun hadde meg selv å ivareta. Men så skal man være god og tålmodig mamma i tillegg. Ingenting har skjedd, kun svært milde mensmurringer.. Litt blodspor i bindet. Det er nå andre kur med cytotec og de siste tok jeg rett før 9 i dag tidlig.
 
Skjønner ikke at cytotec er skånsomt for noe annet enn sykehusets økonomi. I størstedelen av verden er utskraping standard. Føler det er som å tråkke på en som allerede ligger nede. Din lille mini er død, nå skal du bare lide deg gjennom en slags fødsel, men du må gjøre det hjemme, må klare deg selv og du får ingen kontroll... Jeg nektet, og fikk utskraping med én gang. Hvis fosteret er i live, og man vil ha abort, kan man velge mellom kirurgisk eller medisinsk abort. Det valget faller ikke bort selv om lille er død, de bare unnlater å fortelle om det kirurgiske alternativet...

Virker ikke som det reflekteres så mye over det psykiske aspektet ved denne behandlingen.. [emoji17] Man må nesten ha opplevd det selv for å forstå hvor smertefullt det er. Det fysiske gjør meg ingenting, det er sorgen, redselen for at det skal bli komplikasjoner som er verst. Det må jo være menn som sitter å bestemmer disse prosedyrene inkludert utformingen av den seks kantede cytotec vaginal tabletten [emoji5] Jeg kommer til å ringe Ullevål i morgen, syns i det minste jeg må få mer cytotec. Jeg begynner i ny jobb på tirsdag, hadde ikke tenkt å starte arbeidsforholdet med å være syk..
 
Så trist å lese om dine opplevelser, føler med deg. Har du mistet nå nylig også?

Det er kun økonomi som er årsaken til at de sender folk hjem med piller. Det er fælt å gå sånn å vente på at noe skal skje. Hadde kanskje vært enklere om jeg kun hadde meg selv å ivareta. Men så skal man være god og tålmodig mamma i tillegg. Ingenting har skjedd, kun svært milde mensmurringer.. Litt blodspor i bindet. Det er nå andre kur med cytotec og de siste tok jeg rett før 9 i dag tidlig.

Ja fosteret døde mandag eller tirsdag. Var på tul onsdag men visste det egentlig før jeg kom dit. Tredje gang på halvannet år så nå får vi utredning da. Når vi ikke skal prøve mer liksom [emoji85]

Da jeg kom inn i høst visste jeg ingenting om hvordan det skulle gjøres annet enn piller i skjeden.. spurte om jeg måtte gjøre det selv.. men nei. Det hadde de slutta med for ofte greide ikke folk å sette de langt nok inn på egenhånd. Og himmel som de stapper... så skal man jo ligge flatt i to timer.
så det er sikkert ofte en grunn til at det er mye som ikke går som de skal.. at man ikke greier å få de inn på rett måte på egenhånd.
Ikke greit i det hele tatt - og enda vanskeligere når man har barn hjemme.

Sender deg en klem til jeg. [emoji173]️
 
Ja fosteret døde mandag eller tirsdag. Var på tul onsdag men visste det egentlig før jeg kom dit. Tredje gang på halvannet år så nå får vi utredning da. Når vi ikke skal prøve mer liksom [emoji85]

Da jeg kom inn i høst visste jeg ingenting om hvordan det skulle gjøres annet enn piller i skjeden.. spurte om jeg måtte gjøre det selv.. men nei. Det hadde de slutta med for ofte greide ikke folk å sette de langt nok inn på egenhånd. Og himmel som de stapper... så skal man jo ligge flatt i to timer.
så det er sikkert ofte en grunn til at det er mye som ikke går som de skal.. at man ikke greier å få de inn på rett måte på egenhånd.
Ikke greit i det hele tatt - og enda vanskeligere når man har barn hjemme.

Sender deg en klem til jeg. [emoji173]️

Å herregud å leit å høre[emoji25] Hva tror du årsaken er til dine aborter? Jeg tror min alder er årsaken, det gjør det ikke akkurat enklere. Jeg fikk ikke beskjed om å ligge.. Satt dem inn sittende på toalettet og har vært aktiv sånn som det sto i skrivet. vasket vinduer, støvsugde, tørket støv [emoji15] Er det rart deg blir mye mislykkede forsøk når man ikke får god nok informasjon [emoji35]
Hvordan går det med deg da, mange klemmer tilbake [emoji173]️
 
Å herregud å leit å høre[emoji25] Hva tror du årsaken er til dine aborter? Jeg tror min alder er årsaken, det gjør det ikke akkurat enklere. Jeg fikk ikke beskjed om å ligge.. Satt dem inn sittende på toalettet og har vært aktiv sånn som det sto i skrivet. vasket vinduer, støvsugde, tørket støv [emoji15] Er det rart deg blir mye mislykkede forsøk når man ikke får god nok informasjon [emoji35]
Hvordan går det med deg da, mange klemmer tilbake [emoji173]️

Det er sikkert en kombinasjon av alder (blir snart 37) og overvekt.. har ikke diabetes eller cøliaki. Mistenker egentlig blodpropp i morkaka eller noe i den duren. Og kanskje finner de det ut og kanskje ikke.
Legen som tok meg i mot var veldig opptatt av om jeg hadde hatt en infeksjon eller forkjølelse eller om ungene hadde hatt det for et virus kunne skade fosteret. Men ingenting som jeg har lagt merke til iallfall..

Syns det er rart om det skal være ulike prosedyrer hjemme og på sykehuset. Jeg var med ei venninne da hun tok selvvalgt medikamentelle abort i uke 9 for en del år siden og hun måtte også ligge flatt i to timer. Ble ikke sendt hjem den gangen da men fikk bli på sykehus til det var over og kontroll-ul noen dager senere.

Får håpe du får hjelp på Ullevål nå :) man kommer ikke i gang med tilhelingen når det fysiske ikke er over [emoji173]️
 
Alt er min egen feil. Jeg er også overvektig[emoji17] Men du er jo fortsatt ung[emoji5]Jeg tok 75mg albyl e daglig samt Lutinus. Håper de finner ut noe da. Håper å få hjelp, men de er ikke så interessert i det fordi jeg har blitt fulgt opp hos gyn. Hun mente de trengte en henvisning og oversikt over hva som har blitt gjort.. De vil helst slippe å ha meg inn, mer jobb vettdu
 
Huff, sitter her og synes fryktelig synd på deg. Veldig kjedelig at cytotec ikke fungerer som den skal. Men tenker at det er jo veldig mange forskjellige prosedyrer med denne tabletten? Jeg måtte sette de i endetarmen.. fire stk. Og dere andre vaginalt. Måtte heller ikke ligge etterpå. Vet det var riktig med endetarm fordi jeg måtte spørre opp igjen for jeg og trodde nemlig jeg skulle sette vaginalt.. jeg hadde bra effekt av den da. Kom mye ut. Men overlegen skrapet ut en del til på us etterpå. Det håper jeg og slippe og oppleve igjen...
 
Heslevesenet er noe dritt... i slike tilfeller. Kjenner jeg blir så sur.. er jo så mye usikkerhet rundt dette.. jeg og er redd store blødninger. Man vet jo ikke hvor mye kroppen takler i en omgang..
 
Huff, sitter her og synes fryktelig synd på deg. Veldig kjedelig at cytotec ikke fungerer som den skal. Men tenker at det er jo veldig mange forskjellige prosedyrer med denne tabletten? Jeg måtte sette de i endetarmen.. fire stk. Og dere andre vaginalt. Måtte heller ikke ligge etterpå. Vet det var riktig med endetarm fordi jeg måtte spørre opp igjen for jeg og trodde nemlig jeg skulle sette vaginalt.. jeg hadde bra effekt av den da. Kom mye ut. Men overlegen skrapet ut en del til på us etterpå. Det håper jeg og slippe og oppleve igjen...

Rektalt? Det er det merkeligste jeg har hørt... sikker på det var riktig?
 
Rektalt? Det er det merkeligste jeg har hørt... sikker på det var riktig?
Helt sikker. Jeg spurte nemlig selv opp igjen om jeg hadde hørt riktig. Så alternativet er at hun som gav meg pillene ikke visste hva hun gjorde
 
Jeg hadde en MA i høst. Oppdaget på TUL 11+4, fosteret hadde dødd i uke 7. Fælt å tenke på at jeg hadde gått med et dødt foster så lenge:(

Jeg fikk beskjed om å ta cytotec oralt. Grunnen til det, var at aborten hadde startet av seg selv før jeg kom til GYN. Ble oppdaget hos JM en fredag, fikk time til GYN påfølgende mandag. Men blødningene begynte av seg selv slbdagen. Jeg synes ikke det er så rart at folk får forskjellig beskjed om hvordan ta cytotec. Det er vel bare medisinen som skal inn i kroppen, og hvordan det tas påvirker sikkert hvor fort det tas opp.

Helt enig at det er hårreisende å bare sende folk hjem med cytotec og smertestillende. Det stod på papirene jeg fikk at man ikke bør være alene døgnet etter man tar tablettene. Er vel gode grunner for det, men sikkert mange som er alene fordi de ikke har noen å spørre.

Heldigvis fungerte tablettene greit på meg og fikk ut det som var igjen. Men vondt og fælt var det! Det stod i mine papirer at jeg skulle være i aktivitet etter å ha tatt dem, men det klarte jeg ikke pga smertene.

Er som deg bekymret for om alderen var årsaken til MAen, og veldig nervøs nå som vi prøver igjen. Blir 40 i år.

Gode tanker og klemmer din vei!
 
Får ingen hjelp av Ullevål i helgen. Skal dit på mandag kl 0830, men de kunne ikke love meg revisio den dagen.
 
Får ingen hjelp av Ullevål i helgen. Skal dit på mandag kl 0830, men de kunne ikke love meg revisio den dagen.
Lykke til! Håper du kan bli ferdig nå
 
Back
Topp