Er så glad for de fine prøvene! Er det noen fler som har tatt blodprøve rundt disse dagene?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det vanlig å dra til legen for å ta sånn blodprøve? Dette er første gang jeg er gravid så jeg er ikke så inne i detmen trodde de fleste ikke gjorde noe før kontroll i uke 12? Her får jeg jo helt inntrykket av at alle er på tidlig ultralyd og sjekker alt mulig
![]()
Dette er første gang jeg har målt. Kun fordi vi ikke fant embryo på ul (som jeg fikk fordi vi ikke visste hvor langt jeg var på vei og om jeg skulle beholde), og fordi jeg har hatt smerter og småblødninger.Er det vanlig å dra til legen for å ta sånn blodprøve? Dette er første gang jeg er gravid så jeg er ikke så inne i det [emoji14] men trodde de fleste ikke gjorde noe før kontroll i uke 12? Her får jeg jo helt inntrykket av at alle er på tidlig ultralyd og sjekker alt mulig![]()
Er det vanlig å dra til legen for å ta sånn blodprøve? Dette er første gang jeg er gravid så jeg er ikke så inne i detmen trodde de fleste ikke gjorde noe før kontroll i uke 12? Her får jeg jo helt inntrykket av at alle er på tidlig ultralyd og sjekker alt mulig
![]()
Tror ikke det er så vanlig å ta HCG-prøve som man kan få inntrykk av her.Jeg har aldri vurdert å ta det, er gravid for 3. gang.
Det er først når du får svar på prøven som er tatt to dager etter en kan være sikker da. Men var et høyt tall til å være så kort på vei
Her var det ca.5000 når jeg var 5+4 og ca.10000 to dager etter.
Skal til legen på torsdag. Får se om jeg får målt da. Da er jeg 19DPO
![]()
Tror ikke det er så vanlig å ta HCG-prøve som man kan få inntrykk av her.Jeg har aldri vurdert å ta det, er gravid for 3. gang.
Nei, ikke normalt. Heller ikke TUL . Her er det fort å bli rivet med av hva andre gjør så er nok derfor det er så mange som gjør det. De som tar TUL gjør det som regel privat . Legen vet best hva man trenger, mener han du ikke trenger HCG test så trenger du mest sannsynlig ikke deter min tredje og jeg har aldri hatt TUL eller hcg-prøve. Fått to fine barn
![]()
Er ikke noe unormalt å ta HCG vel? Er veldig forskjellig fra leger til leger
Det er normalt å gjøre for de som har slitt med å bli gravideFor å følge opp og + evt medisiner
Samme med TUL også. Tror man også er litt mer bekymret for at ting ikke stemmer, som en langtidsprøver, enn de som blir gravide relativt kjapt
Når man har prøvd i flere år uten å klare èn graviditet så er man redd for at det skal ta like mange år for å klare en ny graviditet hvis noe går galt, i hvert fall for min del.
Kanskje feil ord, skulle stått vanlig istedenfor [emoji106] er ikke standard prosedyre å ta hcg
Jeg har målt i uke 5: 1259, 1515, 1870. Den siste er fra i går.
Enten pågående abort, exu eller veldig lav stigning. Ultralyd om en uke.
Sniker litt fra mai, det er ikke vanlig ved mindre det er noe spesielt, som f.eks at man har brukt lang tid på å prøve og er bekymra, blødninger, tidligere aborter eller noe annet som skulle tilsi at ikke alt er normalt! Og oftest er alt normalt![]()
![]()