Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jordmor sa til meg at så lenge den ikke var under 10 så var de fornøyde12,4 i uke 15 og 10,0 i uke 21.. Er det litt lavt? Hun som tok prøvene sa ingenting på det, men samtidig så var det første dagen hennes :O
Som gravid skal den være over 11.Jordmor sa til meg at så lenge den ikke var under 10 så var de fornøyde![]()
Det er lavt og helt i grenseland gikk jeg beskjed om nylig. Fikk du beskjed om å måle jernlager på nytt senere i svangerskapet?Min var rundt 11 sist, helt fint![]()
Hmm!Som gravid skal den være over 11.
Jeg havnet på legevakten med 10.1 og svimte av og må ha store doser jerntilskudd.![]()
Så lenge du føler deg i fin form er alt sikkert grei, men legen som behandlet meg sa at 10 er ok, men fortsatt lavt for en voksen kvinne som ikke er gravid. Jeg stusser jo på at helsepersonell kan gi så forskjellige beskjeder.Hmm!
Min ligger på 10, og jordmor sa at så lenge den ikke lå unna det så var alt greit.
Nå har ikke jeg da svimet av elns pga det...
Nei den beskjeden fikk jeg ikke, men er en stund siden denne målingen så skal nok måle hb på ny etter ferien. Jeg har vært lav i jern før, men hadde da symptomer på det. Merker ingenting nå så tror nok det er greitDet er lavt og helt i grenseland gikk jeg beskjed om nylig. Fikk du beskjed om å måle jernlager på nytt senere i svangerskapet?
Min var faktisk så lang nede som 6 i gtaviditeten med andremann! Så ut som et lik og alle maste om det! Legen var også bekymret! 5 fikk jeg høre var blodoverføring! Ca 4 dager etter fødsel var den 8 og så gikk den gradvis oppover! Måtte tilbake til legen 2 uker etter fødsel for og sjekke at den gikk oppover! Grusomt og gå slik!
Det synes jeg høres rart ut, da dette er under grenseverdien og en lett anemi. Må da være mye bedre å få deg litt opp i Hb enn at du går rundt med så lav..Hmm!
Min ligger på 10, og jordmor sa at så lenge den ikke lå unna det så var alt greit.
Nå har ikke jeg da svimet av elns pga det...
Sniker fra september.
Legger ut skjermdump fra samtale med min søster som er jordmor fra tidligere i dag. Jeg ble målt hb 9,9 for 16 dager siden og hb 12 nå på onsdag. Legen mistenkte at 9,9 var en feilmåling og den nye målingen ble gjort med blodprøve sendt til sykehuset. Han mente uansett at jeg kunne ta litt jern mtp amming senere. Men da blodprøven kom tilbake med hb på 12 ble jeg usikker og spurte derfor storesøster. Hun sa også at jeg kan ta litt - men ulempen er jo hvis man ender opp med hemoroider...
Håper det kanskje kan være til hjelp
Er forresten 31+5 i dag.

De måler som regel jernlager når du tar de første blodprøveneHar ikke blitt målt hos meg.. Er det ikke noe alle må få sjekket?
Så ikke noe til det i resultatpapirene og er heller ikke skrevet på helsekortet.. Merkelig. Er dette noe jordmor kan sjekke også, skal nemlig dit neste uke (lege i slutten av August).De måler som regel jernlager når du tar de første blodprøvene![]()
Det var rart.Så ikke noe til det i resultatpapirene og er heller ikke skrevet på helsekortet.. Merkelig. Er dette noe jordmor kan sjekke også, skal nemlig dit neste uke (lege i slutten av August).