Havregryn!

Masala

Juni12s humørspreder
VIP
Julibarna2014
I dag ga jeg kvernet havregryn i fruktmosen til snuppa:) det falt i smak! Og det metter lengre. Et lite tips til barn som elsker frukt:)

Takk for tips :)

Kokte du de også eller blandet du de i ukokt?

Lurt. Takk for tips ;)

Kan være lurt å la gryne ligge litt i vann før du gir,så får det svelle litt. Vist ikke gjør grynet det i magen i stede :) Bare ett lite tips :)

Kan være lurt å la gryne ligge litt i vann før du gir,så får det svelle litt. Vist ikke gjør grynet det i magen i stede :) Bare ett lite tips :)
De svekker vel litt i fruktmosen og? Hvis den er tynn? Tenkte å prøve det jeg, la den stå et par timer før hun får den.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg er litt småtreig av meg:p men hva skjer om den svelker i magen?
Kan gi magevondt. Min eldste fikk aldri det, og selv spiste jeg masse rå havregryn som liten, elsket det og fikk aldri vondt. Er nok individuelt det også :)

Kan gi magevondt. Min eldste fikk aldri det, og selv spiste jeg masse rå havregryn som liten, elsket det og fikk aldri vondt. Er nok individuelt det også :)

Ok! Da skal jeg være obs på det:)

Havregryn som sveller i magen kan også gi forstoppelse.
Til akkurat (kun) dette formålet ville jeg nok brukt små lettkokte havregryn. ( om man ikke bløtlegger)

Havregryn som sveller i magen kan også gi forstoppelse.
Til akkurat (kun) dette formålet ville jeg nok brukt små lettkokte havregryn. ( om man ikke bløtlegger)
Ok! Heldigvis har ikke snuppa reagert:) men har som oftest tid å legge de i fruktmosen en stund før hun skal ha:)

Ok! Heldigvis har ikke snuppa reagert:) men har som oftest tid å legge de i fruktmosen en stund før hun skal ha:)
Tror også det går helt fint. Pleier å ha havregryn i smoothie om jeg lager og pleier ikke merke noe selv. Bare greit å være obs på.

Back
Topp