Havregrøt

Lager den som mange andre skriver her, med lettmelk og en halv teskje sukker og litt salt. Storsøster får ikke kanel eller rosiner på sin enda, siden kanel kan skade leveren viss hun får for mye og rosiner kan inneholde en eller annen mugg som hun ikke har mage til å takle enda ;)

Lager den som på pakken. Og bruker masde sukker og smør på toppen :p

Lager den som det står på pakken. På jobb bruker vi melk og rømme i havregrøten..

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app

Lager det med vann til meg, og melk til sønnen min. Jeg tar en skive brunost i bunnen på bollen, og syltetøy oppå, eller bare ferske bær, eller frukt oppdelt (eple, banan etc).

Storebror 23.02.11
Lillesøster 31.07.13

Lager til minstesnuppa på 14 mnd. Da med havregryn og vann, så har jeg litt frukt som jeg knepper oppi;)

Jeg ville kutta den søtinga med en gang jeg. Når de først blir vant til det, så er det vanskeligere å kutte. Her har jeg halvt om halvt med lettmelk og vann og en liten dæsj med vaniljesukker hvis jeg er i det spandable hjørnet;) Så serveres det med kanel, rosiner og litt smør om de vil ha.

Ja, søtingen er til meg, altså, og jeg er i en tilvenningsfase, så det er lov! ;) Vil ikke søte til jenta mi hvis det ikke er nødvendig, så det er godt å se at de fleste serverer havregrøt uten masse søtt. :)

Lager den som mange andre skriver her, med lettmelk og en halv teskje sukker og litt salt. Storsøster får ikke kanel eller rosiner på sin enda, siden kanel kan skade leveren viss hun får for mye og rosiner kan inneholde en eller annen mugg som hun ikke har mage til å takle enda ;)

Oj, det visste jeg ikke! Hvor gamle må de være før de får kanel og rosiner, da?

Lager det med vann til meg, og melk til sønnen min. Jeg tar en skive brunost i bunnen på bollen, og syltetøy oppå, eller bare ferske bær, eller frukt oppdelt (eple, banan etc).

Storebror 23.02.11
Lillesøster 31.07.13

Må nesten prøve en brunostskive i bunnen av bollen nå. :)

Spiser det ikke så mye selv men jentene elsker det. Jeg tar havregryn og littforlite vann i mikroen i 30 sek, også tar jeg i en klatt med smør og en dæsj lett melk etterpå for at den skal bli litt kjøligere :) suuuuper enkelt og går ned på høykant!!

Gjelder det for alle barn? Det med kanel..

Back
Topp