Havregrøt

.Hønepøne.

Glad i forumet
...ja, hvor gammel må de være før de kan få havregrøt?
nå mener jeg sånn god gammeldags gryn kokt i vann eller melk. hadde vært så mye enklere å bare lage det istedet for å haste på butikken hver gang man er tom. sparer penger gjør man og.. :))

jeg aner ikke! Men jeg handler alltid inn 3-4 pakker når jeg kjøper grøt, og når jeg har 1 igjen, ja da handler jeg inn mer :) Så jeg går aldri tom! :D 

har snakket med hs om dette da jeg ville begynne med det. hun sa at det er for lite jern i den havregrøten man lager selv så da må man passe på å få i de nok jern med f eks leverpostei på brøskive. bare å begynne om du vil det

kok med vann ikke med melk

_Lykke skrev:
brødskive? er de store nok til det nå når de ikke har fått tenner enda...? emoticon

hehe ja mange som ikke får tenner før de er året da så fra 5-6 mnd kn de få brødkive, de lærer serg til og mose med gommene :p

her fikk jeg ebskjed om at han kan få sånn havregrøt kokt i vann men ikke hele tiden liksom, for var jo ikke vitaminer, jern og alt det som er i babygrøtem men han kunne få det innimellom som en forandring.

Ja, det er nettopp det. Kjøpegrøt blir anbefalt siden den er tilsatt jern. Men en gang innimellom kan du gi hjemmelaget havregrøt. Kok da havregryn og vann, ikke tilsett salt eller melk. Minibønna tipset tidligere om å gi den en omgang med stavmikser etterpå, for å få bort klumpene!
Jeg har enda ikke prøvd dette, synes kjøpegrøt er veldig lettviint. men skal nok prøve en gang:)

_Lykke skrev:
brødskive? er de store nok til det nå når de ikke har fått tenner enda...? emoticon

Trenger ikke tenner for det :)

når de er 6 mnd kan de begynne å tilvennes den vanlig maten:) her er han tannløs og spiser skive og grøt.tenk når vi blir gamle å tannløse, litt mat må vi jo få i oss vi og hehe...

Og når første tanna kommer eller om de har to eller tre så får de likevell ikke tygd så godt. så da måtte vi ha ventet lenge med fast føde:P

ja det er jo sant, de tygger jo med gommene. men er bare litt redd for at hun skal sette det i halsen når hun ikke har lært å tygge helt enda og ikke forstår at hun ikke kan svelge det ned like raskt som med grøten........ 

Back
Topp