Hausken

*Spireønsket*

Blir kjent med forumet
Vi har samtale på hausken neste uke, de kalte det utredning. Hva skjer? Trengte ikke å tenke på noe, evt ta med blodprøve svar.
Dere som har vært her, hvordan var veien videre? :) tok det lang tid før dere var i gang?
Mye mas fra meg om dagen.. beklager!

1. for meg ble veien videre AiH.
2. kunne hatt oppstart samme dag, men vi utsatte det til etter påskeferien pga ferieavviklingen... (hadde ikke syklus pga PCOS)...
lykke til!
de er dyktige hos Hausken <3

Vi var til forsamtale i november ifjor.
Tok p-piller i to mnd, deretter scratching, og begynte så på medisiner for IVF.
Hadde forsøk i januar og venter nå tvillinger.

Var ferdig utredet og hadde hatt flere forsøk offentlig tidligere. Så vi gikk igjennom forhistorien vår, og så var det en innvendig UL.

På utredningen hos klinikk hausken startet de med samtale, spurte hva som evt var undersøkt og prøvd tidligere osv. Deretter tar de innvendig ultralyd av kvinnen. Etter ultralyden kunne de anbefale hva de mente var veien videre. I vårt tilfelle anbefalte de ivf og vi fikk skrevet ut resepter på legemidler. Så fikk vi samtale og opplæring i administrering av medisinene fra sykepleier (alt dette samme dag, under utredningen som de kaller det). Når vi var der (i aug 2016) kunne vi få starte opp strak svarene på blodprøvene var klar (de som de gir rekvisisjon på).
Vi fikk telefon om at vi fikk komme inn før først antatt i det offentlige og valgte da å satse på det først, så vet ikke noe mer om veien videre hos Hausken.
Men når det er sagt fikk jeg ett godt inntrykk av Klinikk Hausken, men rent økonomisk ble da verdt for oss å vente litt til :)

vi var til samtale 30. august :). Slik som beskrives over her gikk vi gjennom tidligere prøvesvar og legen hadde en del spørsmål om helse. Så tok hun innvendig UL. Hvis de hadde vært litt usikker på prøvene til sambo ville de bedt ham ta en ny, men han hadde så gode prøver fra i vår at han slapp. Vi ble også anbefalt IVF. Fikk resepter og forklaring av sykepleier på hvordan vi setter sprøyter. Vi venter bare på tr for å få startet opp på CD 2. :) Lykke til!

Hadde først en samtale med legen, der vi fortalte vår historie og han spurte etter sykdommer i familien osv.. Så ble det tatt UL av meg, og prøve av mannen. Så fikk vi samtale med spl med gjennomgang av behandlingen. Det var god tid til å stille spm til både lege og spl. Behandlingen startet på første syklus etterpå, 2 uker etter :)
Det står forøvrig god informasjon om dette forsamtalen/nysamtalen på hausken sin nettside, så se der :)

Back
Topp