Hatt flere fødsler??

Smurfine88

Forumet er livet
Juli13-jentene
Desemberskattene 2014
Julimammaer 2016
Noen som har født to ganger før? Kordan opplevde du fødsel nr 2 i forhold til nr 1? :)

julibaby2013 & desemberbaby2014 ♡

Min fødsel nr 2 var mye tyngre og mildt sagt j......., enn nr 1. Men så var guttungen nesten en kilo tyngre og jeg fikk ikke epidural. Kjenner jeg gruer meg til fødsel, sist var jeg så forberedt på at fødsel nr 2 skulle være enklere enn nr 1, så sjokket var stort!! Denne gangen er jeg forberedt på alt ;)
Gruer du deg til fødselen? Håper jeg ikke skremmer deg. Slik jeg har forstått så pleier det i nesten alle tilfeller å være lettere med nr 2 :)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Min fødsel nr 2 var mye tyngre og mildt sagt j......., enn nr 1. Men så var guttungen nesten en kilo tyngre og jeg fikk ikke epidural. Kjenner jeg gruer meg til fødsel, sist var jeg så forberedt på at fødsel nr 2 skulle være enklere enn nr 1, så sjokket var stort!! Denne gangen er jeg forberedt på alt ;)
Gruer du deg til fødselen? Håper jeg ikke skremmer deg. Slik jeg har forstått så pleier det i nesten alle tilfeller å være lettere med nr 2 :)

Mja gruer meg ikkje sånn sett.. men e redd eg ikkje ska få tid til epidural for då tror eg at eg dør :P hehe..
Koffor fikk du ikkje epidural? :)
Gikk det fortere sjøl om det var tyngre?

Mja gruer meg ikkje sånn sett.. men e redd eg ikkje ska få tid til epidural for då tror eg at eg dør :P hehe..
Koffor fikk du ikkje epidural? :)
Gikk det fortere sjøl om det var tyngre?

Guttungen var stor så han brukte alt for lang tid til å komme ned i bekkenet, så jeg fikk valget mellom å ha ein fødsel på over eit døgn eller at dei tok vannet mitt og at det kom til å gå hardt for seg. Jeg valgte det siste alternativet, så når jeg da spurte etter epidural fikk jeg det ikke pga at det kunne stoppe opp igjen.

Du får nok helt sikkert epidural :) Berre gi beskjed med en gang du kommer inn så er jordmødrene klar over det ;)

Guttungen var stor så han brukte alt for lang tid til å komme ned i bekkenet, så jeg fikk valget mellom å ha ein fødsel på over eit døgn eller at dei tok vannet mitt og at det kom til å gå hardt for seg. Jeg valgte det siste alternativet, så når jeg da spurte etter epidural fikk jeg det ikke pga at det kunne stoppe opp igjen.

Du får nok helt sikkert epidural :) Berre gi beskjed med en gang du kommer inn så er jordmødrene klar over det ;)

Kor stor va han? :)

Må signere den ja.
Nr 2 var helt jæ.... Var også forberett på at den skulle blir enklere, men det ble den ikke.
Jeg gruer meg kjempe mye til neste fødsel. Men skal på samtale med sykehuset pga den dårlige behandlingen jeg fikk under sist fødsel.
Jeg ble bl.a sendt hjem dagen etter fødsel. ( Han var blå da han kom ut å trengte puste hjelp )

Håper heller ikke jeg skremte deg.

Må signere den ja.
Nr 2 var helt jæ.... Var også forberett på at den skulle blir enklere, men det ble den ikke.
Jeg gruer meg kjempe mye til neste fødsel. Men skal på samtale med sykehuset pga den dårlige behandlingen jeg fikk under sist fødsel.
Jeg ble bl.a sendt hjem dagen etter fødsel. ( Han var blå da han kom ut å trengte puste hjelp )

Håper heller ikke jeg skremte deg.

Nei eg e forberedt på det værste i grunnen..:) Har og hørt at nr2 kan være fæl nemlig.. mamma f.eks hadde kun epidural med lillesøstra mi og ho var nr 2 og minst :P hehe

Men fødsel nr 2 var over før jeg registrerte at den hadde begynt. 3 vonde rier og 3 pressrier... enkel og grei fødsel, planla neste fødsel mens ungen skle ut. 1. Fødsel var også grei, men den varte mye lengre, mye fordi hun kom med fjeset først :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Hehe, ser mimink og jeg hadde like opplevelser :p nr 1 tok 4timer i aktiv fødsel, fikk epidural men han var stjernekikker og brukte lang tid ned bekkenet, var 45min med pressing. Jeg husker selv jeg tenkte epiduralen ikke funka for jeg syntes aldri smerten avtok. Måtte klippes og sy. I ettertid tror jeg de klippet fordi de ville ha han ut fort pga synkende fosterlyd.

Andre gang var jeg i aktiv fødsel i 2 1/2 time, og det var tusen ganger verre enn nr1, så jeg husker jeg tenkte epiduralen må ha funka første gang likevel. Pressingen var over på 11minutt men det var åpningsfasen fra 6-10 som var jævlig. Gikk fra 7-10 på under et minutt, mens de skulle sette en pudentalblokade(bedøvelsesprøyte oppi hutti). Men brukte over 2timer fra 5-7. Epiduralen var bestilt men fikk jo ikke tid da.. Han var 1kg tyngre enn nr 1, og 2cm større rundt hodet, meeeen, kun et pyntesting fra en liten rift ;) tror det var fordi hun holdt han lenge igjen, for han stod i åpningen over flere pressrier (det svei ja).

Tror bare det ble litt mer intenst andre gang, gikk jo veldig fint uten problemer.!

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Jeg har født tre ganger før, og med meg var nr to den definitivt beste:) Han var den største også, 4390 gr....
Han var den eneste som jeg slapp igangsetting på.

Fødsel nr 2 var Raskere. Mer intens . Men lettere på en måte. Mye bedre og i raskere form etterpå! Nr 1 var 3815g . Og nr 2 4280g :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Første fødsel tok ca 10 timer....heilt grei fødsel. Nr.2 kom i rakettfart 10 min etter ankomst sykehuset....følte meg litt snytt for en fødsel da kan du si....spent på nr. 3....!!

Totalt forskjellige. Første varte i 1 døgn, altiv fødsel i 14 timer. Var ei lita stjernekikker så hadde nesten en time med pressing, men fikk det til selv da de begynte å snakke om tang og sugenopp :p fikk en rift i lunga så hadde en del smerter og ubehag ift til like etter fødsel. Ble også anbefalt epidural de siste to timene med første jenta samtidig som jeg ble satt på drypp da riene ikke var effektive fra 8cm åpning, da var jeg litt sur for at jeg ikke kom på det tidligere, epiduralen altså - det var jo himmel frem til pressriene :)

Nr to tok jeg meg god tid da det tok tid med første fødsel så stressa ikke, riene kom tett merker sambo når vi var i bilen på vei inn til sykehuset, smerten langt under det jeg forventet mtp sist. Hun er født 10 min etter vi parkerte på sykehuset, kom inn med trykketrang på føden. Totalt like under 2 timer fra første antydning til murring/rie. Selv om det gikk raskt og riene kom relativt tett så var det langt fra intenst

Etter andre fødsel innså jeg at den første var helt jævlig :p

Veeeeldig spent på denne gangen - fått beskjed om å komme rett inn så fort jeg merker noe :S

Jente 2010 & 2012 <3

Nr. 2 her var super kjapp , hode ble holdt igjen og jeg ble bedt om og ikke presse , men og holde tilbake så godt jeg kunne ( det er ikke lett når kroppen jobber ) med Nr.1 brukte jeg 4 timer , Nr.2 20.min . Hadde ikke noe smertelindring på noen av de , med Nr.1 fikk det gradvis bygge seg opp , med Nr.2 som gikk så fort var man på høyeste smerte med en gang , det var mer intenst , for kroppen fikk ikke bygge seg opp og bli vandt med smerten .. Så ser ikke frem til fødsel med Nr.3.. Men håper jeg kommer meg til sykehuset denne gangen ..

Sent from my iPhone using BV Forum

Spennende å lese om så ulike erfaringer! håper og trur denne nr 2 er bedre eller lik som sist :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kan dere fortelle hvor mange år det var mellom fødselene?
Har nemlig lest at fødsel nr 2 er lettere hvis den er innen 28 mnd fra den første.

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Hei! Jeg har født 2 ganger før, i februar -11 og i mai -12. Altså 15 mnd mellom. Første var igangsatt og jeg lå 48 timer med vonde maserier som jeg ikke hadde kontroll på, før fødselen kom skikkelig i gang. Endel oppryddingsarbeid for syersken også... Ingen god opplevelse i det hele tatt!

Nr 2. begynte av seg selv, og jeg fikk ligge i badekar helt til jeg hadde 7 cm åpning. Den siste timen var vond og intens, men hadde fortsatt full kontroll. Fødte 6 timer etter at vi kom til sykehuset, og for meg var det raskt:-) To små pyntesting. God fødselsopplevelse!

Jeg håper altså at det kan komme igang av seg sjøl denne gangen også, fpr igangsetting var jammen noe skit...

Kan dere fortelle hvor mange år det var mellom fødselene?
Har nemlig lest at fødsel nr 2 er lettere hvis den er innen 28 mnd fra den første.

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app
Det kan jo stemme, mener å ha hørt noe sånn at om det går så å så mange år mellom så blir det som å føde for første gang igjen. Men tror det var snakk om 7-10år mellom da :p det er 4.5 år mellom nr 1 og nr 2.

Håper det er noe i det da, siden det bare blir 20mnder mellom disse. :p.

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Back
Topp