hatt en fin helg?

Tutta

Elsker forumet

forrige uke og uka før var bare stress her i gården, men ser litt lysere på denne som kommer... helgen har vært rolig, snuppa begynte fredag ettermiddag med kjempeforkjølelse (igjen) og i går kom feberen.. ikke hatt feber så langt i dag, men  er snufsete og ikke 100%, får se hvordan resten av dagen arter seg.. rekner med pappan blir hjemme i morgen. jeg har 2 møter på jobb og personalmøte fra 17-19.30, så gleder meg allerede til tirsdag og litt mer fritid.. fått vaska og ordna litt i huset, har litt igjen og sambo er ute og maler veranda, har en suuuuperlaaaang liste over gjøremål, men får bare ta tida til hjelp.. blir ALDRI arb.ledig hjemme hvertfall.

på fredag skal jeg og sambo med litt familie og venner til London, hotell-weekend, konsert, shopping og utepils emoticon       snuppa skal bo ho svigermor fra fre-tirsdag, vi kommer hjem natt til 17 mai. blir rart å være borte så mange dager, men snuppa elsker å være hos bestemora og vil aldri hjem, så gruer meg heldigvis ikke til ¨å sende henne fra meg. elsker at jeg har en fantastisk svigermor :)

nei får vel finne vaskebøtta, seinere venter skruing på en ikea-kommode som omsider har kommet til sin rett etter manglende pakker og mye banning i hjemmet...*ork*

ha en fin dag og uke som kommer.
jeg prøver å få litt oversikt over nytt forum og har allerede laga noen innlegg, men trykt angre knappen så de forsvann like fort...gosj

Fin helg med lek, grillings, besøk, tur, trening, og masse kos. Er sååå deilig med "sommer". Nyter dagene.

Imorgen skal Sigurd og jeg til Ullevål for utredning av testiklene hans... Sammen som Håvard hadde, bare at Sigurd mangler begge. Don't like! Syns disse legefolkene er så lite barnevennlige. Forventer at ungene skal ligge stille og ikke gråte osv, og da gjør de jo aldri det. Og så blir jeg helt lei meg og syns synd på stakkar ungen min. Krysser fingrene for at det går fort og greit.

Vi har hatt en fantastisk Oslo-helg!
Det trengtes etter en lei uke med dødsfall på et ungt menneske i familien bak oss..
Nydelig vær, flotte folk og masse fint å se på!
Nå har T og jeg kommet hjem, mannen kommer hjem fra jobbing i morgen. 
Så nå har vi fått besøk av tantebarnet mitt som skal sove her til i morgen =)

Ei grei helg - sambo er på golftur, jeg har hatt jobbehelg, så Mathilde har vært hos mormor og bestefar! storkost seg, hilst på både oldemor og tante! :)

Nå er hun i seng og jeg skal slappe av i sofaen før jeg finner senga!! :)

Her har vi hatt en fin helg med mye uteaktiviteter :)

Gåturer og grilling hver dag.... Var 22 grader ute tidligere idag, deilig!

Vi har hatt en finfin helg :D Endelig har jeg klart meg litt uten krykkene, og det gjør godt på betennelsene i bryst og rygg.

I går begynte dagen med at mini og mannen kjørte mine foreldre på noen loppemarked (pappe er operert og kan ikke kjøre, mamma er ikke helt komfortabel når man skal på trange parkeringsplasser). Olalai ble igjen hos foreldrene mine, mens mannen hentet meg (hadde endelig fått litt søvn) før vi hentet en køyeseng de hadde kjøpt + en fantastisk sklie Olalai fikk av dagmammaen. På kvelden hadde vi familien min på middag.

I dag har vi brukt dagen ute. Mannen og Olalai har montert lekestativ, satt opp sklia (metallsklie til å ha i terreng) og de har bygd sammen sandkasse-skipet. Jeg satt stort sett i en stol og så på :D Middagen ble inntatt hos foreldrene mine, og i kveld har vi fått ryddet litt i arvetøy og Olalais gamle tøy.

Hatt en strålende og innholdsrik helg! Natt til fredag var jeg ute på byen, noe som var veldig gøy for meg, men ikke fullt så gøy for mannen min her hjemme. Alma våknet og ropte etter mamma helt til jeg kom hjem... Ikke vant til at jeg er borte, for det er jeg ALDRI. Så nå har vi bestemt at vi skal ut, mannen min og jeg, på lørdag, og at hun og Luna skal få barnevakt. En som jobbet i bhg til Alma tidligere kommer, jeg er spent på hvordan det går.

Dåpen gikk strålende, Luna sov og var i salig humør når hun var våken. Det eneste var da jeg skulle ta på henne dåpskjolen, da skrek hun- og da står selvfølgelig svigermor omtrent oppå meg. Noen som kjenner seg igjen? Når jeg prøver å gi uttrykk overfor henne og alle andre at jeg blir stresset av dette, himlet hun med øynene. Mamma og de andre rundt, forstod meg godt.
Og så er hun så opptatt av at kjolen, som hun har kjøpt, skal vises fram. Jeg var så stresset da vi skulle inn at jeg nesten ikke visste hva jeg skulle gjøre, med alle sløyfene og båndene og kappen og alt styret. Holdt jeg henne "riktig" så svigermor ble fornøyd? Idiotisk at jeg tenkte på det, jeg vet det. Men heldigvis kom roen over meg sekunder før vi skulle inn i kirkerommet, og alt ble fint. 

Nå ser jeg at dette handler jo om kulturell kode. Da Alma ble døpt, kommenterte tanta mi at kjolen var fin. Svigermor svarte "vi klarer jo ikke å vise den fram". Jeg oversatte ikke en gang hva hun sa, det ble for dumt syntes jeg. Så ser jeg nå på bilder av de kongelige at her i Norge i også i Danmark, bærer vi barnet på armen på vanlig måte. I Spania tar de begge hendene oppunder kjolen så bare kjolen skal synes. Det var dette som stresset meg- nå irriterer det meg at jeg lot meg stresse. Men jeg fikk sagt til henne denne gangen at hun sa det hun gjorde den gangen og at det gjorde meg nervøs. Da svarte hun at jeg ikke måte føle det sånn, at det ikke spilte noen rolle hvordan jeg bar henne. Men det gjør det jo, for henne... Da Alma ble døpt, husker jeg at jeg tenkte jeg skulle ønske jeg ikke hadde latt henne kjøpe kjolen, for den innebar jo bare masse forpliktelser. Jeg skulle kjøpt den selv, så hadde hun ikke kunnet si noe. 

Må bare legge til at jeg er veldig glad i henne. Hun er ei fantastisk bestemor, jeg er så glad på Almas og Lunas vegne. Og ei veldig snill og oppmerksom svigermor også, men når man bor i samme lille leilighet i en uke, er det alltids noe å bli lei seg/irritert over. Og noen meningsforskjeller og irritasjonsmomenter vil det alltid være, det har jeg også med min egen mor!!

Back
Topp