Hatt 2 grusomme MA og er nå gravid igjen

Caroline___1989

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Hufff, klarer ikke tenke på noe annet enn at det sikkert går dårlig igjen.

Hadde min 1. MA i juli 17 i uke 15 hvor fosteret var død fra uke 8. Grusom opplevelse hvor jeg måtte ta to kirurgier for alt var ikke kommet ut.

Så ville samboeren min vente med å prøve igjen noe som var grusomt.

Så ble jeg gravid igjen for 2. gang i desember og dro på supertidlig UL i uke 5. Der sa gyn at jeg var gravid utenfor livmor eller dette ble en spontanabort. Masse fram og tilbake i hele julen med svingende hcg verdier og ulike svar hele tiden som nesten knakk meg. Så måtte jeg opereres igjen.

Så ble jeg gravid igjen nå før jeg fikk igjen mensen og er 5+1 i dag. Har bestemt meg for å ikke ta UL før 9 + 2 og ikke styre med HCG tester, blodprøver og urinprøver. Jeg har ikke symptomer heller unntatt at jeg er ekstremt trøtt.

Noen som har vært i lignende situasjon? Hva hjalp?

Hufff, klarer ikke tenke på noe annet enn at det sikkert går dårlig igjen.

Hadde min 1. MA i juli 17 i uke 15 hvor fosteret var død fra uke 8. Grusom opplevelse hvor jeg måtte ta to kirurgier for alt var ikke kommet ut.

Så ville samboeren min vente med å prøve igjen noe som var grusomt.

Så ble jeg gravid igjen for 2. gang i desember og dro på supertidlig UL i uke 5. Der sa gyn at jeg var gravid utenfor livmor eller dette ble en spontanabort. Masse fram og tilbake i hele julen med svingende hcg verdier og ulike svar hele tiden som nesten knakk meg. Så måtte jeg opereres igjen.

Så ble jeg gravid igjen nå før jeg fikk igjen mensen og er 5+1 i dag. Har bestemt meg for å ikke ta UL før 9 + 2 og ikke styre med HCG tester, blodprøver og urinprøver. Jeg har ikke symptomer heller unntatt at jeg er ekstremt trøtt.

Noen som har vært i lignende situasjon? Hva hjalp?
Veldig sårt å høre om historien din. Det er sårt å miste,det er det ingen tvil om.. uansett svangerskapslengde..
Om du lurer på hva som hjelper mot ma/sa/exu så er det vel egentlig ingen svar på det.. man kan jo ikke gjøre stort der... men som jeg fikk beskjed om etter 2 ma, så går det skjeldnt galt en 3. Gang.. veldig lite oppmuntrende ord, jeg vet... er enda irritert på den jordmora.. skulle du miste igjenn ,med samme partner så får du/dere utredning for habituell abort.

Jeg hadde MA i november. Klarer ikke helt glede meg over ny graviditet til jeg er lenger på vei, føler meg ikke særlig gravid. Sist mistet jeg i uke 14.. Har ikke så mange råd til deg, ville bare si vi er flere og sende en klem. Krysser fingrene for oss denne gangen ❤️

Før vi fikk lillebror hadde jeg en sa uke 6 og ma oppdaget i uke 12 (fosteret var rett under 9 uker)

Gikk bra 3 gangen men jeg var fryktelig redd for at noe galt skulle skje igjen. Var overbevist om at NOE måtte være galt eller ville gå galt hele svangerskapet - men ALT gikk bra. Hadde en kraftig blødning i uke 9 og gikk helt sønder og sammen av fortvilelse. Mannen måtte ringe jobben og forklare hvorfor jeg ikke kom osv. Men alt var bra.

Dessverre så har det gjort at jeg også denne gangen nesten regner med at det går galt i hvertfall to ganger før det klaffer. Har allerede hatt en tidlig sa/kjemisk kombinert med cysteruptur og er nå gravid for 2. gang.

Prøver å være positiv da. Ikke noe som blir bedre av å forberede seg på det verste egentlig. Bedre å prøve å glede seg og heller ta sorgen dersom den kommer.

Jeg har hatt SA og MA, hhv januar og november i fjor. Jeg også venter på at det ikke går nå heller.. Lite symptomer her og, ganske trøtt og kvalm på kvelden :wacky: Sender deg en god klem, jeg har akkurat de samme tankene! Nå jubler vi litt for å ha kommet til uke 5! :)

Forstår godt du er bekymret etter dine tidligere erfaringer. Håper det går helt fint og som det skal denne gangen[emoji173] Sender deg en stor bamseklem[emoji177]

Uffda. Vet vi er flere her inne som er redde det skal gå galt denne gangen også.
Synes det høres fornuftig ut å vente med både hcg og tul, det blir fort en stressfaktor.

Har ikke så mye jeg skal ha sagt, har vært hos legen 3 ganger og målt hcg, en tur på legevakten og hatt to ultralyder allerede.
Er bare 6+6. Har hatt blødninger og har større risiko for ny exu.

Det lureste man gjør er å prøve tenke på noe annet. Legger veldig vekt på prøve, for det er veldig vanskelig. Jeg har vasket ned hele huset og begynt å planlegger alt vi må ha gjort før en eventuell liten kommer i november. Ikke ta sorgen på forskudd :Heartred

Jeg har hatt SA og MA, hhv januar og november i fjor. Jeg også venter på at det ikke går nå heller.. Lite symptomer her og, ganske trøtt og kvalm på kvelden :wacky: Sender deg en god klem, jeg har akkurat de samme tankene! Nå jubler vi litt for å ha kommet til uke 5! :)

om vi gjør <3 Håper virkelig dette går hele veien :)

Back
Topp