Hater sykehus !!!

September2015

Flørter med forumet
Jeg ble satt i gang mandag 14. med ballong noe jeg ikke tålte så de måtte ta det ut . Fikk gele samme dagen, på tirsdag 2x , på onsdag 2x INGENTING hjalp :( Jeg ble ikke moden nok. På Torsdag kl 19.00 tok de vannet , kl 20,00 satt de på drypp . For min del begynte helvete da. Jeg ble ikke åpnet så de tøyde og tøyde ( da begynte det å hjelpe ) de økte med drypp og jeg klarte ikke holde ut mer så fikk Epidural . Først så rant det masse blod fra ryggen så de måtte stoppe det , så funket ikke Epidural på min venstre side . Legen ble kalt inn og rettet på det . Det ble aldri bra . Så venstre side kjente jeg men ikke høyre . Klokken gikk og jeg fikk ikke åpnet meg fort nok . Siste frist før ks var kl 08.00 . Da satt de i gang med mer tøying og akupunktur . Yes der fikk jeg 10 cm åpning . MEN lille gutt ville ikke ut . Lå der nesten i 3 timer ( 3 timer er Max med full åpning ) press riene kom og ingen unge ville ut . 2 leger og 3 jordmødre satt i gang vakuum det begynte å haste , han satt fast . Jeg presset og presset , ble klipt , mistet masse blod osv . Der var han ute og på brystet mitt så var det 2,5 t med sying ... Etter det ble det nesten ikke søvn på oss tre på 2 døgn . Babyen gråt og hadde masse luft i magen , ville ikke amme . Søndag dro vi hjem jeg med h smerter pga sying , lei meg for at han gråter og nesten ikke spiser . Tirsdag begynte han å amme bra trodde jeg , og begynte å sove om natten 1,5-2 t om gangen . I dag Torsdag fikk vi helsesøster på hjemme besøk som sendte oss på sykehuset pga gulsot . Her ble vi lagt inn med en gang og han ligger stakkars mammas lille i en helvetes boks . Det er for hans beste :) men mitt hjerte tåler ikke alt dette . Vi skulle hjem på søndag og starte et perfekt liv :) og her er vi igjen . Jeg har gråter siden kl 15.00 og nå er den strax 23.00 . Fikk beskjed å ta nye prøver i morgen 07.30 så mulig vi kan dra hjem . 10.40 må jeg ta CT av nyrene mine ( derfor jeg ble satt i gang ) HATER SYKEHUS

Sniker fra desember, men må bare legge igjen noen ord for dette høres ut som en veldig tøff og kjip start:/ Håper du har god støtte i mannen din og at du får sove litt mellom slagene. Bare husk at det vil bli bedre <3

Huff, dette hørtes absolutt ikke bra ut. Må bare støtte meg til posten over her om at ting kommer til å bli bedre! I tillegg er du vel godt i gang med å "lande" og barselstårene gjør vel sitt også. Sying er noe herk, og for min del tok det bort en god del av gleden av å komme hjem. ALT gjorde jo vondt jo. Men tro meg, når det blir bedre ( sakte men sikkert) så et det som en ny verden åpner seg!:)
Lykke til videre og stå på- dette klarer du!:)

Uff, dette er kjedelig, kjenner meg godt igjen! Ble også klipt og det gjorde forferdelig vondt den første uken, men så blir det bedre :) lilletuppa vår fikk også gulsot, og det var nok verre for meg som mor at hun lå i solen, enn for henne. Jeg måtte felle noen tårer da. Vet ikke helt hvorfor, men tror det var fordi jeg følte at jeg som mor hadde gjort noe galt med henne og at man ikke vil at det skal være noe galt med barnet sitt. Jeg fant til slutt trøst i det at det ikke er så farlig med gulsot, og at hun bare skulle ligge i lyset i en periode. Vår lilletuppe lå i er døgn i lys.

Masse god bedring til både deg og lillegullet ditt <3 du skal se at dette kommer til å gå bra <3

Sniker fra desember, men må bare legge igjen noen ord for dette høres ut som en veldig tøff og kjip start:/ Håper du har god støtte i mannen din og at du får sove litt mellom slagene. Bare husk at det vil bli bedre <3
Han er helt nydelig , hjelper masse til og det er utrolig godt .

Huff, dette hørtes absolutt ikke bra ut. Må bare støtte meg til posten over her om at ting kommer til å bli bedre! I tillegg er du vel godt i gang med å "lande" og barselstårene gjør vel sitt også. Sying er noe herk, og for min del tok det bort en god del av gleden av å komme hjem. ALT gjorde jo vondt jo. Men tro meg, når det blir bedre ( sakte men sikkert) så et det som en ny verden åpner seg!:)
Lykke til videre og stå på- dette klarer du!:)
Her også , sting gjør så vondt at jeg ikke hadde vært ute siden vi kom hjem på søndag og var tilbake på sykehuset i går . Det gjør vondt og svir . Ikke noe morro når jeg vil så gjerne . Barsel tårene fosser som bare det . Visste ikke jeg kunne være så følsom . Er en utrolig sterk person , som er sutrete verre enn en unge nå . Men jeg gleder meg som du sier til ting ordner seg og alt blir normalt igjen så jeg kan kose meg masse med han , gå ut og trille "leke " ta en tur ut og shoppe bare for å se folk .

Uff, dette er kjedelig, kjenner meg godt igjen! Ble også klipt og det gjorde forferdelig vondt den første uken, men så blir det bedre :) lilletuppa vår fikk også gulsot, og det var nok verre for meg som mor at hun lå i solen, enn for henne. Jeg måtte felle noen tårer da. Vet ikke helt hvorfor, men tror det var fordi jeg følte at jeg som mor hadde gjort noe galt med henne og at man ikke vil at det skal være noe galt med barnet sitt. Jeg fant til slutt trøst i det at det ikke er så farlig med gulsot, og at hun bare skulle ligge i lyset i en periode. Vår lilletuppe lå i er døgn i lys.

Masse god bedring til både deg og lillegullet ditt <3 du skal se at dette kommer til å gå bra <3
Tusen takk for det . Jeg også synes det var helt jævlig da de la han inni der og han gråt og jeg kunne ikke gjøre noe tårene rant og rant hjerte mitt holdt på å sprekke . Jeg prøvde også å finne trøst i masse gode tanker som etter en del timer hjalp . Jeg hadde jo mange spørsmål , hvorfor fikk han det ? Var det at jeg har dårlig melk ? Har vi ikke bra nok lys hjemme ? Osv osv . Men NEI det har ikke noe med oss å gjøre , hva vi har gjort eller ikke har gjort . Sting har vært et stort hinder for meg etter fødsel . Men jeg gleder meg til den dagen det ikke gjør vondt og hevelsen går ned . Da blir det ut og trille i mange timer :)

Dette hørtes ut som en tøff start for dere! Lykke til videre! Det høres jo ut som om det bare kan bli bedre fra nå av!

Back
Topp