Hater Fredrikstad sykehus!!! Ordinær ultralyd...

Lykkeliten_87

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Desemberskatter 2016
Jaja vært på ultralyd idag, ordinær. Har tidligere blitt flyttet to uker fra menstermin og etter 4 ultralyder skulle jeg være ca 17 uker idag istedet for 19 som menstermin sier. Dama på SØF mente jeg var 15!! Noe som betyr at de ikke bare har flyttet meg 1 måned totalt, men at jeg har hatt positiv blodprøve hos volvat før jeg i det hele tatt ble gravid! Ikke hadde hun tid til å se etter kjønnet og ikke fikk jeg noen termin dato fordi "det var for tidlig å måle". Jeg spurte hvordan det kunne være mulig og om babyen kunne vokse dårlig allerede nå. Det mente hun at den ikke kunne. Jippi for Fredrikstad! Blir privat på gule huset i Moss neste uke også lar jeg de sette termin. Stoler ikke er sekund på det sykehuset lenger.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jaiks! da hørtes ikkje kjekt ut i da heila!! Burde nesten kunna klaga på da der!.. :-o

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Er det mulig???
Det der høres jo hårreisende ut.

Så utrolig dårlig! Kjipt at OUL-opplevelsen skulle bli sånn... :confused: Skjønner godt du vil på en privat ultralyd. Enig i at det der høres litt ut som grunnlag for klage...

Ai ai :( så kjip behandling!! Send inn en klage! :/
Kan du ikke velge annet sykehus å føde på?

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Ai ai :( så kjip behandling!! Send inn en klage! :/
Kan du ikke velge annet sykehus å føde på?

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Har gitt opp helt å klage på det sykehuset der. Mistet all tillit til dem i mitt forrige svangerskap. Men er langt til neste sykehus. Jeg trenger en del oppfølging og til Oslo kan det fort være 1.5-2 timer å kjøre til i kø tidene :/ så føler jeg ikke har så mange valg :(

Jeg hører til Haukeland, men vurderer Voss.

Har gitt opp helt å klage på det sykehuset der. Mistet all tillit til dem i mitt forrige svangerskap. Men er langt til neste sykehus. Jeg trenger en del oppfølging og til Oslo kan det fort være 1.5-2 timer å kjøre til i kø tidene :/ så føler jeg ikke har så mange valg :(

Jeg bor i Bergen men skal føde på Voss, har allerede ordnet meg boplass der i januar og februar (har termin 23/1)
Jeg ga HS 2 forsøk og de feilet stort begge gangene.

Hør med det alternative sykehuset kanskje du kan bo på pasienthotellet evt om du kjenner noen i Oslo du skal bo hos.

Oi, det var da litt voldsomt..? Hva sier jm din? Min ga meg beskjed om å kjempe for terminen min når de drev og prøvde å gjøre meg lenger på vei enn det jeg var. Da hadde jeg hatt endel å forklare typen, for å si det sånn. I tillegg til at jwg ville blitt satt i gang dør babyen var "ferdig" siden jeg alltid går over. Men da jeg var i uke 20 havnet den heldigvis akkurat der jeg ville.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Lykke til med ny UL!

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Å bli flyttet en måned bak er veldig rart ja! Her er det noe som ikke stemmer... Uerfaren personale kanskje? Så dumt at du hadde så dårlig opplevelse på OUL :-(

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Vi bor nesten samme sted, og det er en grunn til at jeg søkte Ullevål tidlig for å garantert få plass. Huff, nå synes jeg synd på deg.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 02.01.2015♡

Leste (her på babyverden?) at endring i termindato ikke har tilbakevirkende kraft, altså at befruktningsdatoen ikke nødvendigvis blir endret fordi termindato blir det. Selv de som har vært igjennom prøverør og dermed er sikre på befruktningsdato kan få flyttet termin fordi man har sett at størrelsen rundt uke 17-20 gir større pekepinn på lengden på svangerskapet...

Men er jo enig i at en mnd var voldsomt :) hvordan forholder sykehuset seg hvis en privat ultralyd gir en annen termindato? Godtar de denne eller holder de seg til sin? Tenker på igangsetting eller for tidlig fødsel....

1 mnd var veldig å ta i i tillegg til fra før å bli satt 2 uker tilbake.

Så i grunn burde du egentlig kun blitt satt tilbake 2 uker da eller?

Her godtar jeg ikke mer enn 7 dager tilbake nettopp fordi jeg får små barn. Har hele tiden gjennom svangerskapene mine fulgt målene helt til jeg kommer til OUL da blir jeg satt 1 uke tilbake. Kan ikke skjønne hvorfor.

Nei, du nå nesten klage på sykehuset. Klage, klage. Og så må du si i fra til pasientombudet eller noe slikt.

❤️Termin 17.jan.15❤️

1 mnd var veldig å ta i i tillegg til fra før å bli satt 2 uker tilbake.

Så i grunn burde du egentlig kun blitt satt tilbake 2 uker da eller?

Her godtar jeg ikke mer enn 7 dager tilbake nettopp fordi jeg får små barn. Har hele tiden gjennom svangerskapene mine fulgt målene helt til jeg kommer til OUL da blir jeg satt 1 uke tilbake. Kan ikke skjønne hvorfor.

Nei, du nå nesten klage på sykehuset. Klage, klage. Og så må du si i fra til pasientombudet eller noe slikt.

❤️Termin 17.jan.15❤️
Jeg får også relativt små barn. Jeg ble satt tilbake ca 1-2 uker i begge forrige sv.skap. Det var også på SØF ( kanskje samme JM?) Fødsel har heldigvis startet av seg selv hhv 11 og 9 dager før UL-termin. Så da var det visst min termin som passa best likevel;-)

Leste (her på babyverden?) at endring i termindato ikke har tilbakevirkende kraft, altså at befruktningsdatoen ikke nødvendigvis blir endret fordi termindato blir det. Selv de som har vært igjennom prøverør og dermed er sikre på befruktningsdato kan få flyttet termin fordi man har sett at størrelsen rundt uke 17-20 gir større pekepinn på lengden på svangerskapet...

Men er jo enig i at en mnd var voldsomt :) hvordan forholder sykehuset seg hvis en privat ultralyd gir en annen termindato? Godtar de denne eller holder de seg til sin? Tenker på igangsetting eller for tidlig fødsel....

Hun skrev ikke ned noe termin dato igår fordi hun mente jo jeg var bare 15 uker. Så derfor kan jeg fint gå privat og få termin dato der. Så avbestiller jeg den nye timen jeg fikk på SØF i august. Da må Fredrikstad forholde seg til den terminen jeg har fått privat. Bare spent på den nye private ultralyden. For hvis hun finner det samme nå så må babyen vokse fryktelig dårlig....

Back
Topp