Hater dette

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
I 2017 måtte vi ta senabort pga en sjelden misdannelse (ikke genetisk, kun tilfeldig)
I 2018 fikk vi en frisk jente ❤️
Og nå ble jeg litt uplanlagt gravid...

Har kjent murringer og stikkinger (spesielt høyre side) Flere som gjør det?
Minner litt om menssmerter, så på en måte har jeg trodd jeg mister.... har aldri mistet i spontanabort før.

Har også i snart en uke hatt brun utflod som også inneholder frisk blødning når jeg tørker meg... da tenkte jeg at nå er det vel over.

Var på tidlig ul igår og der så vi hjertet som slo. Alt så normalt ut med fosteranlegget hittil..men under fosteranlegget kunne ho se væskeansamling som kanforklare blødningene mine. Det kunne bety: enten en begynnende spontanabort ELLER at noen rett og slettbare blør i svangerskap. Jeg blødde nok litt sist svangerskap også og alt gikk bra. Men husker ikke om jeg hadde murringer/stikk i tillegg.

Flere som opplever blødning uten SA? Eller som har hørt om lignende??

Hater dette.... nok en gang må jeg gjennom uker med uvisshet

Jeg har hatt to ordentlig kraftige blødninger (på den ene fosset det ut, og jeg ble våt utenpåbuksen), og har brun utflod hele tiden. Hos meg er det pga at morkaken dekker mormunnen.

Jeg har hatt to ordentlig kraftige blødninger (på den ene fosset det ut, og jeg ble våt utenpåbuksen), og har brun utflod hele tiden. Hos meg er det pga at morkaken dekker mormunnen.

Hvor langt på vei er du? Siden du vet det er morkaken som dekker..
så kjedelig med blødninger altså. Ho sa jeg skulle tenke positivt frem til jeg evt fikk mer blødninger/verre smerter, for enn så lenge var det jo liv.

Jeg har blødd 3 ganger dette svangerskapet. Ene gangen i 4 dager på rad med både friskt blod og spotting. Så liv på tul noen dager etter dette. Så begynte jeg å blø igjen og har blødd to ganger, men fant hjertelyd med doppler i går 9+2 :)

Jeg har blødd 3 ganger dette svangerskapet. Ene gangen i 4 dager på rad med både friskt blod og spotting. Så liv på tul noen dager etter dette. Så begynte jeg å blø igjen og har blødd to ganger, men fant hjertelyd med doppler i går 9+2 :)

Å så bra ❤️❤️
Men jeg opplever liksom stikkinger/murring i mage/korsrygg også. Som ved mens. Dette også sier noen at er normalt... blir ikke helt klok...

Å så bra ❤️❤️
Men jeg opplever liksom stikkinger/murring i mage/korsrygg også. Som ved mens. Dette også sier noen at er normalt... blir ikke helt klok...
Skal du ha noe mer oppfølging? Og hvor langt er du kommet nå? Jeg krysser fingrene for at det er uskyldig ❤️

Med førstemann blødde jeg fra uke 4 og ut uke 13. Masse friskt, rødt blod, klumper, sterke mensensmerter/kramper, vondt i korsryggen. M.a.o. alle tegn på spontanabort. Det gikk helt fint og han blir snart fire år. <3

Nå med andremann er det på'n igjen. Friskt, rødt blod (kun når jeg tørker meg, ikke i truseinnlegget), små klumper, sterke mensensmerter/kramper, vondt i korsryggen. Har vært på to TUL og alt ser bra ut. Jeg krysser fingrene for at det går bra denne gangen, også!

Så det er altså fullt mulig og ha alle symptomene dine og at det likevel går fint! Jeg har også sterke smerter/stikninger i høyre lyske, kjennes ut som noen stikker en kniv i blindtarmområdet. Det går raskt over og skjer oftest når jeg snur meg i senga.

Krysser fingrene for deg!

I 2017 måtte vi ta senabort pga en sjelden misdannelse (ikke genetisk, kun tilfeldig)

Minner litt om menssmerter, så på en måte har jeg trodd jeg mister.... har aldri mistet i spontanabort før.

Har også i snart en uke hatt brun utflod som også inneholder frisk blødning når jeg tørker meg... da tenkte jeg at nå er det vel over.

Var på tidlig ul igår og der så vi hjertet som slo. Alt så normalt ut med fosteranlegget hittil..men under fosteranlegget kunne ho se væskeansamling som kanforklare blødningene mine. Det kunne bety: enten en begynnende spontanabort ELLER at noen rett og slettbare blør i svangerskap. Jeg blødde nok litt sist svangerskap også og alt gikk bra. Men husker ikke om jeg hadde murringer/stikk i tillegg.

Skjønner bekymringen din, men det kan faktisk skje. Jeg hadde det samme som du forklarer med nr 2. Fra ca uke 6 til ca 6 mnd. Alt gikk fint. Så på ul at det var en liten ansamling ved åpningen.
Ønsker dere masse lykke til :happy:

Med førstemann blødde jeg fra uke 4 og ut uke 13. Masse friskt, rødt blod, klumper, sterke mensensmerter/kramper, vondt i korsryggen. M.a.o. alle tegn på spontanabort. Det gikk helt fint og han blir snart fire år. <3

Nå med andremann er det på'n igjen. Friskt, rødt blod (kun når jeg tørker meg, ikke i truseinnlegget), små klumper, sterke mensensmerter/kramper, vondt i korsryggen. Har vært på to TUL og alt ser bra ut. Jeg krysser fingrene for at det går bra denne gangen, også!

Så det er altså fullt mulig og ha alle symptomene dine og at det likevel går fint! Jeg har også sterke smerter/stikninger i høyre lyske, kjennes ut som noen stikker en kniv i blindtarmområdet. Det går raskt over og skjer oftest når jeg snur meg i senga.

Krysser fingrene for deg!

Ja det var ganske likt beskrevet som hos meg! Fredag og lørdag kom det friskt blid. Men igår og idag bare lysebrunt. Virker som det kommer og går hvordan jeg blør.
Jeg skal på ny ultralyd torsdag, så håper det fortsatt er liv

Takk for svar, krysser fingre for oss begge ❤️

I forrige svangerskap blødde jeg i flere omganger med både kraftige smerter og murringer. Fra uke 4-7 ca. Kom først friskt blod, så var det brunt i noen dager før det kom ny runde med friskt blod.
Var helt sikker på at jeg mistet.(hadde 2 sa bak meg)
Hcg blodprøvene steg fint og på ul så vi at den utviklet seg som normalt.
Men det har noen grusomme dager/uker med venting og frykt.
Krysser fingrene for at det er uskyldig blødning hos deg.

Har ikke opplevd det selv, men moren min sa at hun hadde «mensen» da hun var gravid med meg, så hun visste ikke at hun var gravid før hun var 5mnd på vei. Bakovervendt livmor på henne også, så hun fikk jo knapt mage. Det var nok slike blødninger i svangerskapet som hun tolket som mensen.

Er det en blodansamling? Det har jeg!

Hvor langt på vei er du? Siden du vet det er morkaken som dekker..
så kjedelig med blødninger altså. Ho sa jeg skulle tenke positivt frem til jeg evt fikk mer blødninger/verre smerter, for enn så lenge var det jo liv.
Jeg er 11+6 i dag, var 9+6 da jeg fikk blødningene. Dro på UL to dager senere - var jo helt sikker på at det var starten på en SA, så tenkte at det er like greit å vente litt på at det skal komme skikelig i gang. Men så tok det seg jo ikke opp, så da jeg var 10+1 dro jeg på UL (legen kunne gi meg "akuttime" 6 dager senere, så jeg bare bestilte en priva UL), og da fortalte de at morkaken lå helt foran.

Back
Topp