Hater den brune utfloden...

Lykkemamma93

Forelsket i forumet
Junilykke2018
Kjenner meg så hormonell og overnervøs. Var på UL for noen dager siden som viste et bankende hjerte. Da hadde jeg hadde lysebrun utflod i 5 dager og det viste seg at det ikke var farlig. Nå i helga stoppa det helt opp og da tenkte jeg at ENDELIG er den brune utfloden på ferie og forhåpentlig for en stund! Men neida...

I dag har en ny uke startet og jeg har som vanlig vært på jobb. Jobber som lærer og det går i ett stort sett hele dagen. Det skal også nevnes at jeg er ekstremt kvalm og måtte forlate timen i dag for å kaste opp en liten skvett. I løpet av dagen var det ingen tegn til den brune utfloden, men nå i kveld har den dukket opp igjen! Overnervøs som jeg er tenker jeg: stresser jeg for mye på jobben? Jeg prøver å holde et lavt tempo på jobb og minner meg ofte om å puste med magen. Kan jobben gjøre at jeg spontanaborterer? Eller hva kan dette være, mon tro?

Det ble et langt innlegg og en utblåsning! Hva tenker du?

Min første tanke er at du kanskje burde gå til lege og få deg en sykemelding, eller få tilpasset jobben din noen uker? Er lærer selv, og kan skrive under på at kvalm/oppkast/undervisning er en svært dårlig kombo [emoji28]

Min første tanke er at du kanskje burde gå til lege og få deg en sykemelding, eller få tilpasset jobben din noen uker? Er lærer selv, og kan skrive under på at kvalm/oppkast/undervisning er en svært dårlig kombo [emoji28]

Ja, helt enig! Jeg får ta en tur til legen i morgen:-) Er noe dritt :confused1

Såvidt jeg vet (jeg er jo ikke lege) så kan en ikke stresse på seg en SA. Men, det er jo ikke noe god situasjon for deg å være i, og hjelper ikke på formen ellers - så jeg ville dratt innom lege og pratet om situasjonen og kommet frem til en løsning som kan funke. Å være lærer og å være så kvalm slår meg som en særdeles dårlig kombinasjon, i tillegg til at du går og engster deg. Jeg hadde blødninger og brun utflod nesten hele første trimester sist svangerskap, og det endte med at jeg ble sykemeldt pga utmattelse av alle bekymringene + formen ellers (var litt styr på jobb i tillegg). Det var ingen SA. Jeg mistet riktignok senere, men det hadde ingenting med utfloden og blødningene å gjøre, hos meg var det en liten polypp som laget litt tull der.

Kanskje du trenger en periode med sykemelding, eller å jobbe litt redusert. Legetur høres i alle fall veldig lurt ut.

Har du tatt opp dette med utfloden hos jordmor eller lege? Jeg hadde lysebrun utflod i slutten av mitt forrige svangerskap. Fikk ul og gyn undersøkelse, viste seg å være bakteriell vaginose. Fikk behandling og alt gikk fint, det var ingen risiko med det.

Ville bare si at det kan være flere grunner til «unormal» utflod. Ta det opp med lege/jordmor [emoji4]

Jeg skal ringe til legen i dag og håper på å få en time! :-) Har kommet en del mørkebrun utflod i "tråder" og da jeg tok fingeren inn så fikk jeg mer av disse trådene på fingeren, men i en av disse trådene så var det bittebitte litt blod som var blandet sammen med det brune... ganske bekymret, kan du si!

Må få tatt en gynekologisk undersøkelse :disgust

Back
Topp