småen og smulan
Glad i forumet
Neste uke er min teite lege tilbake fra ferie så da får jeg ta en tur innom for å få henne til å høre etter hjertelyden. Forsøkte både ABC og helsestasjonen for å se om det var mulig å få en time før uke 20 ( som jeg har fått nå), men på ABC gikk det ikke og på helsestasjonen kunne jeg få time i uke 16, men da er det jo bare to uker til den ordinære ultralyden. I forrige svangerskap var jeg på en kontroll hos jordmor i uke 13 og syntes det var veldig fint slik at jeg fikk en bekreftelse på at det var noe der inne
Blir nesten litt provosert over at man skal måtte vente til uke 18 før man kan få bekreftet om alt er i orden. Har aldri hatt noen sa, ma eller liknende så har jo ingen grunn for å få ekstra oppfølging, men som gravid har man vel nok bekymringer i utgangspunktet? Det kan jo ikke ta mange minuttene bare å finne hjertelyden?
Blir nesten litt provosert over at man skal måtte vente til uke 18 før man kan få bekreftet om alt er i orden. Har aldri hatt noen sa, ma eller liknende så har jo ingen grunn for å få ekstra oppfølging, men som gravid har man vel nok bekymringer i utgangspunktet? Det kan jo ikke ta mange minuttene bare å finne hjertelyden?