Hater å være arbeidsledig

Sommerfugl79

Elsker forumet
det er så forbanna kjedelig!!! Kan noen bare snart gi meg en jobb????
Er så lei av å søke på jobber og ikke en gang bli tatt inn til intervju...
Sykt vanskelig å få seg jobb nå altså... Dagene går så innmari tregt uten å ha en jobb.. Hater det.. Jeg er liksom vant til å ha hundre jern i ilden og plutselig så var det bare stopp...
j går på veggen snart altså:(:(
emoticonDagens klage innlegg fra meg:( 

Det skjønner jeg veeeldig godt! Var i samme situasjon i fjor høst, og alt så helt håpløst ut. Helt til jeg søkte på en stilling jeg aldri trodde jeg skulle få (ikke nok erfaring), men sjefen var så desperat at jeg faktisk fikk jobben :) Var bare et vikariat da, men mye bedre enn å gå på veggene hjemme! Men før det virket alt håpløst, og fikk veldig lite respons syntes jeg, og i et tilfelle fikk jeg aldri svar etter intervju heller. Ganske frustrerende...

Det er jo helt på tryne, man får ikke svar på noe... Jeg mister jo helt motet på å sende innn søknader. Kunne jo fått en liten "beklager, stillingen er nå besatt" iallefall.
mn neida... Ikke det en gang.
Jeg er møkk lei av å gå på sosialen, møkk lei av å leve på fattigdoms grensa.
Jeg er lei av å krangle med Nav hver bidige månede. Jeg blir skikkelig deprimert av dette. Føler at NAV bare dytter meg enda lengere ned...
Jeg vil bare ha en jobb....hvor vanskelig kan det egentlig være.. Jeg har masse erfararing i de stillingene jeg søker på, så jeg begynner å lure på hva jeg egentlig gjør galt:(
sorry all den sytinga her, men må bare få det ut...

Ja, det er helt forferdelig!
Nå har jeg gått arbeidsledig ALT for lenge å det tar fulstendig motet fra en, man føler seg rett og slett som en liten lort når man aldri føler søknadene man sender "kommer gjennom". Her i distriktet er det desverre (for meg) alt for mange søkere på stillingene og jeg blir ofte sett på som overkvalifisert selv om jeg gjerne vil ha de jobbene jeg søker på...

Leverer du søknadene personlig? Og skiller søknadene seg litt ut?
Jeg fikk beskjed om å grovsortere søknader på et sted jeg jobbet engang, og de som hadde levert søknaden personlig, og gitt et godt inntrykk ble med videre. Det samme med de hvor søknaden inneholdt litt mer enn de opplysningene vi strengt tatt måtte ha.

Nei jeg gjør ikke det. Kanskje jeg må begynne med det. Ikke alle butikkene jeg søker på som gjør det mulig å levere personlig, men de som det er mulig i bør jeg gjøre det.
Søknadene mine er gode og har fått flere til å se på de. Så det skal ikke være noe galt der. Jeg har også drevet butikk tidligere og vet hvordan jeg selv ønsket at en søknad skulle se ut.
Tror rett og slett det bare er møkk vanskelig for tiden...
takk for tips:):)

I de butikkene du ikke kan levere personlig kan du møte opp for å "sjekke at søknaden kom frem" el. :)

jg har forresten blitt kalt inn til 1 intervju, men da var jeg så nervøs at jeg holdt på å pisse på meg, så fikk selvsagt ikke den jobben.
noen som har noen tips om hvordan jeg kan roe meg ned litt før slike intervjuer?
sånn at jeg ikke er så nervøs?

Hvor lenge har du vært arb.ledig?
Jeg har vært arb.ledig i 1 år nå, snart.
Men det har vært pga. min sønn ikke fikk bhgplass i fjor, så måtte jo gjøre noe for å kunne få vært hjemme! Nå har han begynt i bhg, og jeg er desperat etter jobb.. Kjedelig å gå hjemme alene ja.
Det jeg er engstelig for er hva jeg skal gjøre når de 52 ukene med arb-ledighetspenger er over.... Det er 1, maks 2 uker igjen av den stønadsperioden..

Christine88 skrev:
Hvor lenge har du vært arb.ledig?
Jeg har vært arb.ledig i 1 år nå, snart.
Men det har vært pga. min sønn ikke fikk bhgplass i fjor, så måtte jo gjøre noe for å kunne få vært hjemme! Nå har han begynt i bhg, og jeg er desperat etter jobb.. Kjedelig å gå hjemme alene ja.
Det jeg er engstelig for er hva jeg skal gjøre når de 52 ukene med arb-ledighetspenger er over.... Det er 1, maks 2 uker igjen av den stønadsperioden..

Jeg har vært uten jobb siden januar, da gikk jeg konkurs:(
Har vært aktiv jobb søkende siden mars.
Ikke lett gitt...

hvor bor du da? :)

Iallefall noe som heter Transcom Norge As som er ett callsenter tar stadig inn nye mennesker. Har er du kundebehandler for enten Rikstv eller Tele2. Det er ikke den mest spennende jobben, men er jo noe mens du søker på noe annet :) 
Jeg og samboer jobber der begge to :) Faktisk der vi møttes.. Bare ett stoppested føre vi finner noe vi begge vil. 
Men du tjener okay der det er trivelige mennesker der :)
Vi sitter da i Fredrikstad :)

gullungenmin skrev:
hvor bor du da? :)

Iallefall noe som heter Transcom Norge As som er ett callsenter tar stadig inn nye mennesker. Har er du kundebehandler for enten Rikstv eller Tele2. Det er ikke den mest spennende jobben, men er jo noe mens du søker på noe annet :) 
Jeg og samboer jobber der begge to :) Faktisk der vi møttes.. Bare ett stoppested føre vi finner noe vi begge vil. 
Men du tjener okay der det er trivelige mennesker der :)
Vi sitter da i Fredrikstad :)

jeg bor på Jessheim:) Like ved gardemoen:) Så snill du er:):)

Anbefaler å ta jobbsøkerkurs. Hvordan søknaden skrives og cven framlegges er VELDIG viktig! Jeg søkte på 6 jobber, kom inn til intervju på tre av dem og fikk to av jobbene. At jeg har et utenlandsk navn er jo ikke alltid like pluss i jobbsøker sammenheng. Er derfor helt overbevist om at riktig oppsett av søknadsbrev og CV er avgjørende for å komme gjennom nåløyet. Ønsker dere masse lykke til med jobbsøkingen!

trusa skrev:

Sommerfugl79 skrev:
jg har forresten blitt kalt inn til 1 intervju, men da var jeg så nervøs at jeg holdt på å pisse på meg, så fikk selvsagt ikke den jobben.
noen som har noen tips om hvordan jeg kan roe meg ned litt før slike intervjuer?
sånn at jeg ikke er så nervøs?

Jeg var ferdig med studiene i juni og er nå helt i starten av jobbsøkerfasen. Skal på et jobbintervju i morgen og er ikke spesielt nervøs. Det som hjelper meg er å tenke at jeg selv skal få like mye ut av intervjuet som de som skal ansette. Jeg skal få like mye informasjon om stillingen de har utlyst som de om meg. I hodet mitt tenker jeg at jeg skal på et informasjonsmøte for å finne ut om jobben er noe for meg eller ikke.

Ellers syns jeg det er nyttig å sette meg veldig inn i det jeg har søkt på slik at jeg er godt forberedt og kan stille de riktige spørsmålene. En annen ting som er veldig viktig for meg er å bruke en del tid på å ordne meg den dagen fordi jeg vet at om jeg føler meg bra så er jeg mye mer meg selv og har bedre utstråling enn om jeg bare stresser i vei. Så det er mine tips. Lykke til med jobbsøkinga videre. Ha troen på at det går og plutstelig så har du en jobb.

veldig gode tips å ta med seg:):) Takk:):)

Fikk en telefon fra ett av stedene jeg har søkt på like etter at jeg sstartet den tråden her:)
Hun skulle ringe en del andre også, men søknaden min hadde gått igjenom nåløyet. Butikk leder i en butikk jeg veldig gjerne skulle jobbet hos:)
Så da får vi se da:)

Hvilke jobber søker du? Hvilken utdannelse har du? Søker du jobber innen helse, hos oss får alle jobb, men bor i Stavanger da :-) De fleste som jobber hos oss er uten relevant utdannelse.

Nr3påvei skrev:
Hvilke jobber søker du? Hvilken utdannelse har du? Søker du jobber innen helse, hos oss får alle jobb, men bor i Stavanger da :-) De fleste som jobber hos oss er uten relevant utdannelse.

Jeg har ikke noe annet enn ungdomskole. Har drevet egen klesbutikk i ca 6 år, så har med masse erfaring derfra:)
Jeg har stort sett søkt i klesbutikker, sminke butikker, fretex osv osv. Både som vanlig ansatt og som leder. Alt ettersom hva de trenger.
jg har fått innkalling til 1 intervju på en leder stilling, men der hvor de søker vanslige ansatte, de får jeg ikke svar fra en gang. Er jeg overkvalifisert for en vanlig butikk jobb fordi jeg har drevet en butikk selv? Er de redde for å ansette folk som har hatt leder stillinger tidligere?

Back
Topp