Haster ;)

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Hvilke oster skal jeg holde meg unna?? Kan jeg spise den baby bell i rød pakning?

Ja! Er vel brie og type myke oster man skal holde seg unna. Jeg Spiser hvertfall den babybell rett som det er;)

Ja! Er vel brie og type myke oster man skal holde seg unna. Jeg Spiser hvertfall den babybell rett som det er;)
Philadelphia er grei den og? Aldri forstått hva myke oster er ;) er det de "ordentlige" ostene?? ;)

Ja, det er den, :) myke oster er De ordentlige og litt dyrere ostene innpakket i papir hvis du skjønner; )

Mener man kan spise ost på tube iallfall!
De er pastaursert. :-)
Og harde oster da!

Du kan jo spise all slags ost om du bare varmebehandler de myke ostene. På pizza for eksempel.:-)

Smøreost som er pasteurisert går vel også bra?

Mozarella og smøreost skal være ok mener jeg.
Brie, blåmuggelost, camenbert osv er IKKE ok. Parmesan går fint!

Enig med Yuni. I Norge er de fleste oster fra pasteurisert melk og derfor ok. Pakken skal merkes om de er laget på upasturisert melk. Oster å holde seg unna inkluderer camembert, blåmuggost ol. Feta, parmesan, smøreoster, tubeoster osv er generelt trygge, men er du usikker så sjekk innholdsfortegnelsen :)

Fikk beskjed hos jordmor at feta ost var nei ost. Var rimelig nytt at den var nei, etter sånn jeg forstod. Men men. Den står ikke på listene som nei, men holder med unna sånn i tilfelle jeg da :-P

Men jeg er kresen på ost. Liker ikke sånne som jeg ikke har lov å spise uansett. Heldig der :-P går mest i norvegia her :-) ellers er det lite ostetyper i dette hus.

Fikk beskjed hos jordmor at feta ost var nei ost. Var rimelig nytt at den var nei, etter sånn jeg forstod. Men men. Den står ikke på listene som nei, men holder med unna sånn i tilfelle jeg da :p
Så lenge den er fra pasteurisert melk har jeg fått høre av jordmor og lege at feta skal være ok, men jeg ville nok ikke tatt sjansen på å spise det en plass jeg ikke kunne sjekke om den var pasteurisert :)

Jeg elsker ost og kjeks, og er så himla glad for at det finnes brie på tube:D Da går det liksom an å holde seg unna de andre.

Back
Topp