Hasj i svangerskapet!

FrøkenUnicorn

Forelsket i forumet
I går møtte jeg ei kjerring som var gravid i uke 25. Hun klaget og klaget over at hun hadde så vondt i rygg og mage.
Jeg skjønte der de satt at de prøvde å få tak ino hasj så samboeren min spurte om hun dreiv med det.
Da sa hun: "Ja, jeg har sååå vondt at jeg synes det er MYE bedre å gjøre det enn å gå på paralgin forte." Og dette mente hun legen hadde sagt også. Også fikk jeg vite at hun røyker sikkert hasj 5 ganger om dagen.
Før jeg fikk vite dette fortalte hun at fødselen nesten hadde startet her for ikke så lenge siden så hun måtte på sykehuset og greier. Hun hadde fått pressrier.
 
Hva synes dere om dette? Jeg ble ganske forbanna da jeg hørte det!
Det er mange som har MYE vondter og plager, men de røyker da vel ikke hasj fordet??![:@][:'(]
 
HERREGUD!! seriøst?? det må være den største hallisen noen gang!! ho kan jo ikke seriøst innbille seg selv om at det der er bra for babyen?? "bedre enn PF"?? GIFTIG, begge deler, spør du meg! marijuana skal jo ha en medisinsk virkning på enkelte SYKDOMMER (kreft feks.og jeg anser ikke selve graviditeten som en sykdom!), men det er i reine former. og hasj er langt i fra reint! har hørt mange skrekkhistorier om at hasj blir "utblandet" med diverse avfall før det presses sammen til plater(papp, møkk,osv)! hvor vondt hun har i forhold til oss er jo vanskelig å vite, men jeg tipper at hun ikke har vondt i hodet, det er i så fall fantomsmerter!!
 
huff kjente du denne jenta? siden dere snakka med hun liksom.. Kan ikke ha det helt bra oppi toppen når hun har sånne holdninger til dop og svangerskap! jeg blir nesten lei meg jeg. tenker mer på den stakkar lille.. kunne h*n ikke bare fått komt ut med di pressriene? han har det jo ikke godt i morra sin kropp!
 
Nei kjenner henne ikke. Møtte henne bare i går hos et vennepar. Hun var 28 år og hadde prøvd i 6 år å bli gravid sa hu.. Herregud.. Nei skjønner meg ikke på folk som vil lille nurket så vondt![:(][:@]
Ja giftig begge deler spør du meg og! Hu kjerringa så skikkelig "sliten" ut hvis dere skjønner. Så det på henne at hun dreiv med noe sånt liksom.
 
Skjønner at hu kanskje har veldig vondt, men det hjelper ikke. Skal ikke utsette babyen for sånt fordet.. Også unskyldte hun seg med at hun var så kvalm og kom seg nesten ikke gjennom dagene. Men det hjelper vel for f*** ikke med hasj fordet vel..?? Eller PF?
Nei jeg blir kvalm av å tenke på det.. !ÆSJ![:'(]
 
Herregud for et nek!!!
Jeg tar sterkt avstand fra narkotiske stoffer i utgangspungtet men folk får gjøre hva de vil så lenge jeg slipper å se på det og så lenge det ikke går utover meg.
 Men når du er gravid?? Jeg har ikke ord som dekker hvor synd jeg synes på babyen. Håper de tar fra henne ungen når den blir født, hun har tydeligvis et proplem med stoffer fra før så hun burde ikke ha barn. Sikkert mange som bruker dop som er uenig, men jeg tror man aldri kommer til å komme til noen enighet om det der![:'(]
 
Fy faan hvor tjukk i huet går det ann å bli liksom?????[:@][:@]
 
Jeg hadde sendt en bekymringsmelding til Barnevernet jeg assa, for hvordan blir det da når babyen er født??
Jeg har også vondt, men herregud, alternativet piller eller dop er liksom ikke helt det første som slår meg [&:]
 
ORIGINAL: Lena 74

Fy faan hvor tjukk i huet går det ann å bli liksom?????[:@][:@]

Jeg hadde sendt en bekymringsmelding til Barnevernet jeg assa, for hvordan blir det da når babyen er født??
Jeg har også vondt, men herregud, alternativet piller eller dop er liksom ikke helt det første som slår meg [&:]

 
Men tipper de vet det også da, men hva kan de gjøre liksom.
Hun kan være glad det ikke var meg hun traff på den festen for å si det sånn!
 
Jeg er helt enig med dere! Skulle gjerne meldt henne til barnevernet, men vet ikke hvme kjerringa er engang og de vi var hos er jeg heller ikke så godt kjent med. De er heller ikke verdens smarteste folk for å si det sånn..
 
Men ja, tenk når babyen blir født. Håper ikke hun sitter der og røyker og sånn da altså! Men det gjør hun nok helt sikkert.
Hun spurte meg da om jeg drakk alkohol i sv.skapet. NEI sa jeg, holder meg langt unna det nå som jeg er gravid. Da sa hu "JA det MÅ du for det er ikke bra!!" WTF?? Helt blåst i hodet vettu..! For det er jo kjempe bra å røyke hasj! Jadda...![:'(]
 
Tar helt motstand fra alle slags stoffer selv og har alltid gjort det. Det er det verste jeg vet. Aldri prøvd noe av det engang og skal aldri prøve.
 
Uff stakkars lille nurket[:(] Det gjør vondt i hjertet å høre om slikt. Selv er jeg sterk motstander til Narkotiske produkter generelt. Men i svangerskapet da det er jo forkastelig...[:@] Har ikke ord for hva jeg føler om det.
Kansje hun har det vondt, men synes fremdeles ikke det er en undskyldning[&:] Uff a meg[&:]
 
Er det mulig.. Blir helt sjokkert jeg. Da tenker man ikke langt spør du meg. Ville aldri røykt hasj uansett, og hvertfall ikke når man er gravid da. Her er det nulltoleranse for rusmidler under graviditet!!
 
 
Ikke at jeg bifaller slikt, men rent rent vitenskapelig så er det faktisk bevisst at alkohol er farligere enn hasj, og at å røyke hasj er iike verre enn tobakken for barnet. Men det er jo selvfølgelig ikke bra for hverken seg selv eller barnet å gjøre det flere ganger om dagen. Men å kontakte barnevernet pga av dette går ikke an, da måtte man i tilfelle gjør det pga av de som røyker sigaretter og. Jeg skjønner jo at dette provoserer folk, men det er opp til folk selv hva de velger å gjøre, og når de t.o.m har leger i ryggen som sier at dette ikke er verre en det andre så er det ikke opp til meg å dømme noen...
 
ORIGINAL: Lillemor1

Ikke at jeg bifaller slikt, men rent rent vitenskapelig så er det faktisk bevisst at alkohol er farligere enn hasj, og at å røyke hasj er iike verre enn tobakken for barnet. Men det er jo selvfølgelig ikke bra for hverken seg selv eller barnet å gjøre det flere ganger om dagen. Men å kontakte barnevernet pga av dette går ikke an, da måtte man i tilfelle gjør det pga av de som røyker sigaretter og. Jeg skjønner jo at dette provoserer folk, men det er opp til folk selv hva de velger å gjøre, og når de t.o.m har leger i ryggen som sier at dette ikke er verre en det andre så er det ikke opp til meg å dømme noen...

 
Hvis man er i et miljø hvor det røykes hasj, så er det et par hakk værre enn et miljø hvor det røykes sigaretter og drikkes alkohol, det kalles fest!![:D]   JEG HADDE RINGT TVERT!!!!  Nekter å tro at en vanlig familiemor finner seg et sted å kjøpe hasj for smertene uten å kjenne miljøet. Og hasj er forbudt og er omtalt som narkotika i dette landet!!
Hadde legen gitt deg hasj, ja ok da hadde jeg trodd på det!! men ikke før--
 
 
 
Som jeg sa, bifaller ikke dette, og å si at man bruker det som medisin blir for dumt. Men det er faktisk mange som røyker hasj en gang i blant, uten å omgås narkomane el vanke i slike miljøer. Kan ikke ta alle under en kam, men det er altså ikke mer skadelig for barnet enn alkohol og røyk så må folk mene hva de vil.
 
ORIGINAL: Lena 74

Fy faan hvor tjukk i huet går det ann å bli liksom?????[:@][:@]

Jeg hadde sendt en bekymringsmelding til Barnevernet jeg assa, for hvordan blir det da når babyen er født??
Jeg har også vondt, men herregud, alternativet piller eller dop er liksom ikke helt det første som slår meg [&:]
 
ORIGINAL: Lillemor1

Som jeg sa, bifaller ikke dette, og å si at man bruker det som medisin blir for dumt. Men det er faktisk mange som røyker hasj en gang i blant, uten å omgås narkomane el vanke i slike miljøer. Kan ikke ta alle under en kam, men det er altså ikke mer skadelig for barnet enn alkohol og røyk så må folk mene hva de vil.

 
Jeg skal ikke alltid på død og liv ha siste ordet [8D], MEN vi snakket om å melde til barnevernet, det er forbudt å røyke hasj i Norge, det er ikke forbudt å drikke alkohol!! Så uten å snakke om meninger om alkohol vs dop er det ingen
diskusjon [8D] bare snakk om hva som er sun fornuft, og barnets beste!
 
Kan du spore opp navnet hennes for å tipse barnevernet.
 
Dette barnet kommer med stor sansynlighet til å bli født med abstinenser, og evt andre skader. Hvis du kontakter barnevernet kan de vurdere situasjonen, og hun kan bli dømt til behandlig/avvenning, og barnet kan få mulighet til å få ett bedre utgangspunt i livet.
 
Folk får si hva de vil om at det er dokumentert i hytt og gevær at det ikke er så skadelig som alkohol osv, osv... Jeg VET hva dette kan gjøre med HODET til et menneske! De sier jo at man ikke blir avhengig heller, men jeg VET at det ikke stemmer!!
Eks'n min, som jeg var sammen med i over 4 år, røyka, og han takla ikke en dag uten! Fikk svettetokter, syke humørsvingninger, mista matlysta, og ble aggressiv! Det er ikke alle som reagerer sånn, men bare det at man KAN gjøre det, vitner i mine øyne om at det er et utrygt stoff som man ikke under NOEN omstendighet bør utsette et forsvarsløst barn for!
 
Og jeg er ikke noen fanatiker som bare avfeier all narkotika som farlig fordi det "jo må være det", jeg røykte selv en del for noen år siden. Jeg var forøvrig voksen da, og klarte ikke å like det, så jeg kuttet tvert. Det gjorde noe med hodet mitt, og det skremte meg. Å utsette en BABY, som ikke har noe valg, for dette, er horribelt!
 
ORIGINAL: Lena 74

Fy faan hvor tjukk i huet går det ann å bli liksom?????[:@][:@]

Jeg hadde sendt en bekymringsmelding til Barnevernet jeg assa, for hvordan blir det da når babyen er født??
Jeg har også vondt, men herregud, alternativet piller eller dop er liksom ikke helt det første som slår meg [&:]
 
ORIGINAL: Stine_23

I går møtte jeg ei kjerring som var gravid i uke 25. Hun klaget og klaget over at hun hadde så vondt i rygg og mage.
Jeg skjønte der de satt at de prøvde å få tak ino hasj så samboeren min spurte om hun dreiv med det.
Da sa hun: "Ja, jeg har sååå vondt at jeg synes det er MYE bedre å gjøre det enn å gå på paralgin forte." Og dette mente hun legen hadde sagt også. Også fikk jeg vite at hun røyker sikkert hasj 5 ganger om dagen.
Før jeg fikk vite dette fortalte hun at fødselen nesten hadde startet her for ikke så lenge siden så hun måtte på sykehuset og greier. Hun hadde fått pressrier.

Hva synes dere om dette? Jeg ble ganske forbanna da jeg hørte det!
Det er mange som har MYE vondter og plager, men de røyker da vel ikke hasj fordet??![:@][:'(]

 
Er hun enebakking eller??
 
Lillemor1: Jeg mente ikke dette MOT deg, asså! Heller "mot" de som utarbeider studier og undersøkelser på området... [;)]
 
Back
Topp