Harmony test i Danmark?

Det kommer jo helt an på tilstanden. Han her kom ut i dårlig form og ble operert snarlig etter. Sykehuset han kom på er ikke så stort.
Det er sant, men utfra det jeg leste så virka det som han ble sendt videre kun pga han hadde Downs. Vet at det følger mye med Downs, fetteren min ble hjerteoperert da han var ca året. I tillegg er han autist.

Jeg er for at de som ønsker kan få sjekke det de ønsker, men jeg er ikke for hva Danmark har innført nå at om man velger å få et barn man vet har Downs, så får man ikke noe støtte fra staten. Det blir for meg helt feil, og det er kanskje baksiden av medaljen med at alle tilbys fosterdiagnostikk.

Jeg er for at de som ønsker kan få sjekke det de ønsker, men jeg er ikke for hva Danmark har innført nå at om man velger å få et barn man vet har Downs, så får man ikke noe støtte fra staten. Det blir for meg helt feil, og det er kanskje baksiden av medaljen med at alle tilbys fosterdiagnostikk.

Det er der det stopper seg fra meg og, og det syns jeg er en horribel konsekvens av fosterdiagnostikk, og fryktelig trist at det kan bli sånn :(

Det er sant, men utfra det jeg leste så virka det som han ble sendt videre kun pga han hadde Downs. Vet at det følger mye med Downs, fetteren min ble hjerteoperert da han var ca året. I tillegg er han autist.

Neida, ikke bare fordi han hadde downs, det kan jo gå problemfritt det oså :)

Ja det høres jo ikke riktig/rettferdig ut at hvis en velger å beholde barn med downs så får en ikke støtte. Men jeg er nok dessverre enig med danmark der og håper jo vi får det slik i norge også. Hardt og brutalt beklageligvis. Så en så lenge får man nok være glad man bor i norge og får støtte uansett hva man velger.

Hvor i all verden har du hørt at man ikke får støtte fra staten hvis man i Danmark velger å beholde et barn med downs?
Jeg bor i Danmark selv, og det er slett ikke noe jeg har hørt om!

Back
Topp