Harking/kremting

Lillefrue

Elsker forumet
Lillegutt på 5 år har gått rundt å harka/kremta i 3 ukers tid nå, han gjør det hver dag. Noen som har vært borti lignende og som kanskje vet hva det kan være? Er det noe vi burde dra til legen for å sjekke?

Må da være plagsomt å ha det slik tenker jeg, virker ikke til å plage han noe, men han gjør dette hver dag.

Kan være tics. Jeg har tourettes syndrom, og begynner typisk slik. MEN mange barn har også forbigående tics, viktig og nevne :-)

4 åringen min har holdt på slik i noen uker og. Venter på legitime. Når jeg spør han sier han at det sitter fast hår eller noe. Men tviler på det, i og med at det har vært såpass lenge

Jenta mi hadde det en periode da hun ble fire år, kanskje litt før. Det varte i noen måneder før det gikk over. Tror det var tics. PPT var inne i barnehagen og observerte henne. Vi var til lege også som konkluderte med det samme.

Etter noen måneder kom det tilbake og varte i noen dager før det sluttet igjen. Ikke vært noe mer etter det. Nå er hun 4,5 år.

Tics er ubevisste lyder/bevegelser som skjer jevnlig. Da vi sa at nå måtte hun slutte å kremte, så så hun bare forvirret på oss med et "hæ". Tror ikke hun merket det selv.

Back
Topp