Hardt press mot livmoren

Mammafor2engler♡

Forelsket i forumet
Hei! :)
Er 35 + 1 i dag og gutten min presser noe helt sinnssykt på livmoren. Jeg får sikkelig smerte tak i livmoren og det er veldig ubehagelig! :( får det når jeg får eller sitter. Og det gjør så vondt at jeg sier "au" høyt ut .. Sist jeg var hos jordmor var jeg i uke 33 og skal på time dit i morgen .. Han lå da med hode ned. Kan det være "nedpress" på en måte?
Noen tips eller råd? Noen som opplever dette?

Vanskelig å si. Er det støt på en måte eller er det vondt litt lenger? Kan jo være at baby treffer på punkter som er vondt for deg hvis det føles som støtlignende. Eller kanskje det kan være kynnere eller maserier dersom det varer litt?
Syns vel ikke det hørtes helt ut som nedpress, men skal ikke si det for sikkert altså:) er du som kjenner det:)

Vanskelig å si. Er det støt på en måte eller er det vondt litt lenger? Kan jo være at baby treffer på punkter som er vondt for deg hvis det føles som støtlignende. Eller kanskje det kan være kynnere eller maserier dersom det varer litt?
Syns vel ikke det hørtes helt ut som nedpress, men skal ikke si det for sikkert altså:) er du som kjenner det:)

Kynnere er noe jeg har hatt siden starten av svangerskapet. Så det vet jeg godt hva er.. Men er støtlignende følelse.. Merkelige greier.. Kanskje et modningstegn eller at hodet bare fester seg..

Jeg opplever noen ganger et veldig ubehag/smerte på en måte I underlivet, men var hos jm I går og hun trodde det bare var mini som da beveget hodet og presset på en nerve.
:)

Det høres ut som en sterk og aktiv baby i hvertfall :) kan være nedpress om smerten sitter nederst.

Kynnere er noe jeg har hatt siden starten av svangerskapet. Så det vet jeg godt hva er.. Men er støtlignende følelse.. Merkelige greier.. Kanskje et modningstegn eller at hodet bare fester seg..
Ja men mine kynnere har endret seg veldig fra å bare stramme magen til å faktisk gjøre vondt.
Men kan jo være noe nervegreier som noen nevner ja:) er nok tegn på at det nærmer seg slutten iallfall, får en del dumme plager da:P

Jeg var hos jm i går, og hun sa at det var livmorhalsen som ble tøyd på grunn av hodet presser nedover.
Det var ikke festet ennå, men SF målet mitt har gått ned og var under
linja. Hun ville ha meg på på ny time til uka, og dersom målene fortsatt gikk nedover ville hun sende meg
på UL. Kan og være at magen har sunket litt, da vil og målene gå ned visstnok.
I tillegg mente hun at det kunne indikere en fødsel før termin iom at kurven flatet ut.
Er 36+2 i dag. Jeg har kjent stikking i skambeinet og stråling nedover lårene, og har liksom skvettet til eller må stoppe opp hvis jeg går...

Hadde forresten veldig mye kynnere i natt og i formiddag.. sto opp 0550 fordi jeg ikke fikk sove mer

Jeg får også støtgreier og bryter ut "au!" for det kommer plutselig og er ubehagelig. Tror det er baby som trykker på blæren og nerver nedi området der..

Jeg har hatt sånne støt og sier alltid au når det skjer, det skjer så og si hele tiden mens jeg går. Veldig ubehagelig.

Jeg har også det, utrolig ubehagelig! lille må treffe noen nerver når hun holder på, kjenner det helt der nede.
For meg kjennes det ikke som nedpress, men mer som at hode vil feste seg. Merkelig følelse..
Etter eller annet er det og jammen ikke rart med tanke på at det er kort tid igjen:)

Back
Topp