Hard, vond mage

Februarfrø♡

Forelsket i forumet
Magen min er så hard og vond- ikke fult så vond da, men litt vond. Jeg har vært på toalettet, men (sorry hvis det blir for mye) hard avføring. :hilarious:
Er det noe jeg kan gjøre? Ta? Som ikke er farlig/skadelig? Magen min er rett og slett hard og jeg har vondt i blæra pga magen er så stor. Føles ut som jeg må tisde HELE tiden. Jeg er 5+2.
 
I forhold til å «binde» løs mage har jeg fått tips om banan, så kanskje hold deg unna det :):)
 
For meg hjelper det veldig å drikke et glass Biola om dagen :happy: har også hørt kiwi kan hjelpe
 
Uff, kjenner til den der, gitt:sorry: Idag måtte jeg innta 20 ml laktulose og det var ikke akkurat behagelig å få gått på do. Viktig å drikke nok væske:happy119
 
Har selv det samme problemet, men jeg har fått beskjed fra lege på sykehuset (andre årsaker) om å passe på å ikke få hard avføring. Du kan fint bruke laktulose, men du kan blir oppblåst av det også så vet du det. Du kan jo prøve med movicol. Ellers er apoteket sikkert veldig godt kjent med hva gravide kan bruke
 
Uff det er ikke noe greit! Slet med dette hele forrige svangerskap og brukte laktulose hele veien. Fikk også god hjelp med akupunktur på et tidspunkt. Var desperat å prøvde alt. Drakk flere liter vann og spiste svisker til den store gullmedaljen uten innvirkning. Kan også meddele at om det blir full krise så er dulcolax stikkpille også ok å ta. Men hold deg unna dråpene de er ikke trygge. Gå innom apoteket å prat med dem dem er dyktige :happy: nå er jeg 7+2 og fremdeles ikke blitt plaget enda så håper jeg slipper billigere unna denne gangen :hilarious:lykke til
 
Mitt beste tips er chia-frø. Jeg pleier å blande 1/2 ss inn i smoothie, yoghurt eller havregrøt. Det får virkelig gang på magen hos meg! Fra tidligere å gå på do hver 3-4. dag, til 1-2 ganger om dagen nå når jeg spiser chiafrø;)
 
Eg har irritabel tarm, evt. eit "lat tarmsystem" som eg kaller det, og med ein gong eg avviker frå dagleg rutine, eller tydelegvis ved graviditet, så stopper det heilt opp:confused:

Har dårlig erfaring med laktulose, fekk så mykje luft i magen at det gjorde det berre verre..
Eg bruker laxoberal dråpar, funker bra for meg:) pakningen seier 10-20 dråpar, men vil anbefale å begynne med 5. For stor dose blir veeeldig vondt når det kicker inn!
 
Back
Topp