Hard mage

tingeling1990

Glad i forumet
Jeg fikk hard avføring forrige helg, noe som resulterte i at det sprakk litt opp bak og blødde litt.. det gjør skikkelig vondt hver gang jeg går på toalettet fordi det sprekker opp igjen.. jeg spiser svisker, sviskeyoghurt, drikker mye vann, går tur hver dag.. likevell så er det fortsatt vanskelig å gå på toalettet :/ noen som har tips? Må holde en varm klut over bak før jeg går på toalettet slik at jeg ikke skal hyle av smerter :(

Eg har slete med det samme etter fødsel. Måtte til slutt ty til litt duphalac for å slippe at det er så hardt. Det hjalp.

Godt å høre at det ikke er bare jeg som blir sår der jeg har vært sydd og blør litt når avføringen er hard.Har merket det i det siste.Og det er snart 6 uker siden fødselen.

Linfrø som får stå å svelle i vann til de blir slimete, og så svelger man alt sammen, funket veldig bra for meg. :)

Er fortsatt redd for å gå på do for min del, så Duphalac er redningen her og. Må kjøpe ny siden den jeg hadde var tom, så nå er det kjempeskummelt å gå på do synes jeg. Om jeg ikke var forstoppet så blir jeg det nok av å holde igjen :(

Spis mye fiber. Var veldig plaget etter forrige fødsel

Linfrø daglig i yoghurt , og daglig kiwi og aktivitet:) og nok drikke,;)

Har det samme som deg, hardt og blør hver gang jeg klarer å komme meg på do. Og hver gang sitter på doen og gråter og vondt og sårt flere dager etterpå. Og blør flere dager etterpå.
Ikke stort som hjelper her, drikker laktulose, spiser fiber,drkkker mye vann. Eneste som roer litt nede er oliven olje, smører godt i.

Signerer alle over :) I tillegg vil jeg tipse om å heve beina når du er på do, på en krakk eller lignende :)

Har vært helt fin i magen etter fødsel men plutselig forrige helg så slo det om.. før jeg ble gravid hadde jeg avføring kanskje hver 3.-4. Dag, nå er det hver dag.. og det gjør så sinnsykt vondt, gruer meg slik til hvert toalettbesøk. Og siden jeg sitter så lenge på toalettet så sprekker det litt opp i stingene slik at de og blør:/ nesten 5 uker siden fødsel.. kom på at jeg tar jo nå multivitaminer med jern, reagerer en del på det.. så tror jeg skal prøve med duphalac neste uke! Takk for mange gode råd:)

Ville prøvd med rådene ovenfor men for å lindre smerten nå så smør på noe ala vaselin eller en annen salve som lager barriere og gjerne smørrer ytterste delen slik at ting glir litt lettere

Back
Topp