Hard mage...

lille liss

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Har så hard mage, sliter litt... Noen som har noen tips? Baker brød selv, speltbrød med masse linfrø og sesamfrø. Drikker litersvis med vann hver dag, men magen er så treg :(

Noen som har noen gode tips? Bruker ikke å ha det til vanlig, så er nok graviditeten som gjør det :P

Jeg har også vært det, fram til i dag da jeg fikk omgangsyken:P Høres jo ut som du gjør mye riktig da....Jeg har spist svisker med god effekt, og så drukket masse vann...Men hadde vel heller vurdert å begynne med lactulose enn å spise svisker. Er begrenset hvor godt det er:P Måtte bruke lactulose sist svangerskap, hadde god effekt av det:)

Gullskatt juli12:)

Vet mange har hjelp i lindemanns syktetøy... Brukes ved sykehjemmet her i kommunen...

LINDEMANNS SYLTETØY (virker avførende)
125 g Fiken
250 g Rosiner.
250 g Svisker

Dette males/moses

Lag tevann av 1 liter vann og 100 g sennepste (apotek). La dette trekke i 30 minutter. Sil tevannet og bland sammen med de øvrige ingrediensene. Gis ett oppkok. Avkjøl og fyll på glass.

Start med å spise en-to teskjeer og se hvordan du reagerer på denne etter et par timer ca.
OBS!Det kalles syltetøy, men skal ikke smøres på skiva!!!

Bruker det faktisk som syltetøy på brød for å få det i seg lettere

Har så hard mage, sliter litt... Noen som har noen tips? Baker brød selv, speltbrød med masse linfrø og sesamfrø. Drikker litersvis med vann hver dag, men magen er så treg :(

Noen som har noen gode tips? Bruker ikke å ha det til vanlig, så er nok graviditeten som gjør det :p

hva med lactolose/duphalac?

Slet veldig med det forrige sv.skap, og fikk tilslutt beskjed av legen om å kjøpe vi-siblin på apoteket :)

Tusen takk for tips ;) Skal testes :) Har jo faktisk laktulose stående etter at jenta mi var hard i magen i sommer... Hvis ikke det er godt ut på dato da, får evt kjøpe en ny ;)

Back
Topp