Hard mage

Jeg har ikke gått ordentlig på do på 4 dager. Føler meg uvell og vondt i magen. Spiser svisker og i går begynte jeg med et fiber tilskudd. Håper det ordner seg snart. Dette er ikke godt :(

husk å drikke masse når du tar ekstra fiber ellers kan magen bli enda hardere....

I dag har jeg vært dårlig. Vondt i magen osv.
Etter å ha lest denne tråden kom jeg på at jeg har glemt å drikke noe i dag.
Har spist yoghurt og grøt, men tenkte ikke på drikke.
Nå har jeg drukket farris og biola, og kjenner allerede at formen stiger...

Sniker fra oktober. Jeg har vært plaget med hard mage hele tiden. Brukte laktulose i starten, men fikk plagsomt mye luft i magen av det. Ble anbefalt en spiseskje linfrø om dagen etterfulgt av et stort glass vann av jordmor. I tillegg et glass biola om dagen! Dette har fungert utrolig bra for meg så kan absolutt anbefales!!:):) viktig å drikke mye vann også:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Legg en spiseskje linfrø i vann over natten og skyld det ned med ett glass biola eller rør det ut i grøten. Litt ekkel konsistens men funker som bare det på meg. Føler meg som ett nytt menneske etterpå. ;) Er grusomt å ikke få godt ordentlig på do og gjør ikke akkurat kvalmen noe bedre...husk også og drikke mye!

Da kan det sikkert være lurt å bake knekkebrød igjen
Masse linfrø i dem.

Noen som sliter med hard mage og avføring ( beklager ekkel detaljer).. Så lenge jeg røyket så var alt perfekt, men nå sliter jeg veldig, har sittet på do i 30 min nå og får ik til :( bare blør :( selvom jeg spiste havregryn til frokost... Hjelp

❤️01.01.15❤️

Off, jeg sliter med det samme som deg. E helt pyton!! Har slitt med det siden forrige svangerskap litt av og på, men nå som jeg er gravid, er magen blitt så hard og jeg streber etter myk mage hver dag. Jeg har termin 02.02.15 så sniker fra februar forumet.

Spis mye frukt, helst modne pærer. Ta en ss med linfrø i et glass biola før du legger deg og drikk mye vann. Jeg tar også en ss maltekstrakt en en kopp kokt vann morgen og kveld og det hjelper veldig. Prøver også å holde meg unna skiver og spiser heller knekkebrød og havregryn. Melk er også forstoppende, så drikk biola. Jeg lover deg at du vil bli mykere i magen og få mer fart på systemet om du følger rådene mine. For meg er jeg helt avhengig av det jeg skrev og det hjelper meg veldig. Riftene bak har en lei tendens til å bare revne mer for hver dag om du ikke får myknet magen. Jeg smører også med sinksalve både før og etter toalettbesøk, det holder bakterier borte og får avføringen til å komme lettere ut. Masse masse lykke til!

Termin 2. februar 2015

Jeg har slitt veldig med magen de siste ukene.. Prata med jordmor og fikk tips om å spise ei god skål med biola blanda med musliblanding om kvelden, litt før legging, også la det virke om natta :) etter noen dager hos meg, har morningen vert myye bedre på do enn før, og dagen er ikke like "forstoppa" .. Anbefaler å prøve :)

Mitt hotteste tips er havregrøt og biola. Det er gull!
Husker med gru ferien i Italia uten fiber og salat sist sv.skap. Følte meg oppblåst som en gassballong. Helt stappa.

Sent from my iPad using BV Forum

Havregrøten virker på meg. Løpet av morgenen...

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp