Hard mage

Mamma til A

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Noen som sliter med hard mage og avføring ( beklager ekkel detaljer).. Så lenge jeg røyket så var alt perfekt, men nå sliter jeg veldig, har sittet på do i 30 min nå og får ik til :( bare blør :( selvom jeg spiste havregryn til frokost... Hjelp

❤️01.01.15❤️

Jeg har litt hardere mage enn vanlig etter jeg fikk pos test. Men ikke sånn at jeg sliter med å få det ut.. Høres ikke noe godt ut!

Litt varierende! Alt i fra hard til løs mage!! Når den e hard e d helt forferdelig å gå på do!! Kan kjøpe et middel som smører tarmene så det er lettere å gå på do!! Fåes på apoteket!!

Termin: 5.jan

❤️min første❤️
Sent from my iPhone using BV Forum

Litt varierende! Alt i fra hard til løs mage!! Når den e hard e d helt forferdelig å gå på do!! Kan kjøpe et middel som smører tarmene så det er lettere å gå på do!! Fåes på apoteket!!

Termin: 5.jan

❤️min første❤️

Tenker du på laktulose?
Uff jeg har fortsatt smerte i ryggen :/

❤️01.01.15❤️

Litt opp og ned her også. Men ofte hardere og vanskelig å få ut..

Termin: 6.januar 2015❤️

Hard mage her også, å veldig mye luft som setter seg fast innimellom..så merker at graviditeten går utover fordøyelsessystemet ja..

❤️️Termin 5.januar❤️

Anbefaler å prøve knuste linfrø eller svisker. Funker bra

har det motsatt jeg. men det er sikkert fordi jeg er hel stresset på den nye jobben :/

biola og blåbærsaft drakk jeg mye når jeg hadde de problemene etter fødselen sist. Det gjorde godt.

magnesiumtilskudd fikser magen her :) og hjelper på leggkramper og raskere restitusjon etter trening :)

Det er vanlig å oppleve "hard Mage" etter røyke/snuse-slutt.
Det er fordi nikotin øker bevegelse i tarmene, så når du slutter med nikotinet kan man oppleve en periode med forstoppelse.
I tillegg til det vil hormoner, fordi du er gravid, gjøre slik at den glatte muskulaturen slapper av mer enn vanlig, med andre ord, det er mindre bevegelse i tarmene, og maten går saktere igjennom tarmsystemet:)

Har ikke merket noe enda, men har slitt i tidligere svangerskap. Mye vann, magnesium, svisker/rosiner og bevegelse hjelper. Å spise grovt kan virke mot sin sin hensikt hvis man ikke får i seg nok vann :/

Det var faktisk hard mage som fikk meg til å innse at det måtte være noe på gang. Jeg sliter med magen og omtrent springer på do etter måltider, akkurat som om det går tvers igjennom. Vært sånn kjempelenge, men plutselig så er det nå "vanskelig" å få det ut.. Heldigvis ikke så ille at jeg sliter med det, men et godt nok tegn på at noe var i gjære ;)

Jeg har ikke gått ordentlig på do på 4 dager. Føler meg uvell og vondt i magen. Spiser svisker og i går begynte jeg med et fiber tilskudd. Håper det ordner seg snart. Dette er ikke godt :(

Her er den hard i blandt, Men også hatt veldig løs (med rar farge) og propper ekstra mye for tiden..

Back
Topp