Hard mage...

LadyInDesguise

Forelsket i forumet
Sliter med hard mage : (

Flere? Eller noen med gode råd?

Det er vi flere om ja..

Har faktisk fått tips om å spise en kiwi til frokosten hver dag.. det skal visst hjelpe! Har ikke fått prøvd meg enda men.. Må snart teste om det funker,for kiwi er jo NAM! Greit med en sunn og GOD frukt som hjelp :D

Ellerså skal man jo spise grovt og drikke masse vann.. men det er jo litt selvsagt føler jeg :)

Jantø skrev:
Det er vi flere om ja..

Har faktisk fått tips om å spise en kiwi til frokosten hver dag.. det skal visst hjelpe! Har ikke fått prøvd meg enda men.. Må snart teste om det funker,for kiwi er jo NAM! Greit med en sunn og GOD frukt som hjelp :D

Ellerså skal man jo spise grovt og drikke masse vann.. men det er jo litt selvsagt føler jeg :)

å Neei! Jeg tåler jo ikke Kiwi... Og er skikkelig hard i magen :(

LadyInDesguise skrev:
Sliter med hard mage : (

Flere? Eller noen med gode råd?

Me too... tror helt sikkert det hadde hjulpet med en snus men... andre tips har jeg ikke!

Kan prøve en del annet og. Masse fiber som sagt, men også svisker i en eller annen form og biola. Viktig å drikke masse også. Fiber i kroppen blir litt som murstein om man ikke drikker mye :-)

Kiwi har fungert her! Ellers linfrø, fiberrik kost, mye vann og å være i bevegelse.

Skal man unngå melk? Det har jeg aldri hørt.

Jeg drikker et glass Cultura hver kveld, syns jeg får litt mer bevegelse i systemet av det! Yoghurt er jo også veldig bra for magen.

Kjøp en flaske duphalac.. Hadde sinnsyk forstoppelse sist, og ventet for lenge med å gjøre noe med det, så hadde 3 uker i hel*****:O Duphalac er helt naturlig og kan brukes av barn/gravide, bruk det før det blir for hardt. Smører bare tarmene, slik det kommer lettere ut. Hadde også klyster som jeg brukte i krisetilfeller.

Drikk mye vann:)

Aktivia,kiwi,svisker og drikke mye vann har hjulpet meg:-)

norwegianwood skrev:
Skal man unngå melk? Det har jeg aldri hørt.

Jeg drikker et glass Cultura hver kveld, syns jeg får litt mer bevegelse i systemet av det! Yoghurt er jo også veldig bra for magen.

Visstnok.. Surmelk, som Cultura og Biola, er bra, men helmelk er visst det verste man kan ha i seg! Så altså surmelk er bra, vanlig melk er ikke bra. Melk er med på å gjøre "ting" fast og hardt, og det er vel det man vil unngå med hard mage, eller? :)

Hadde det helt forferdelig i 6 uker, og drakk da melk hver dag. Så fikk jeg vite om det her, og sluttet med en gang. Tre dager etter, løsnet det ;)

*Sorry detaljer*

Back
Topp