Hard mage

Då ville eg prøva koka, most gulrot istedenfor vanlig middagsglass. Gulrot er avførende, bare dei får ein del av det og det er jo veldig sunt og smaker søtt og godt. Har du sjekka ut om ho ikkje tåler mjølka i grauten du gir. Viss dei ikkje tåler mjølk i graut, kan dei bli fryktlig harde i magen. Eg bruka Sinlac (uten mjølk, gluten)ein periode, fordi ho eldste mi hadde mjølkeallergi som yngre. Lillesnuppa mi var så urolig ved leggetid, derfor prøva eg det, men ingen effekt, og ho har avføring ca. annakvar dag. Eg ammer også, derfor kan det jo gjerne komme ein reaksjon ved innføring av kumjølk i graut:)

Vi har sliti med hard mage på lille saken fra han blei født. Og her er det svisker som hjelper. Vi har sviskesaft i mme og en real slump i grøten mårran og kveld.
Malt hadde ingen effekt her. Noen ganger blei det så ille at vi måtte sette klyster. Vi prøvde også å gi han litt avføringsmiddel, men da blei han bare veldig sulten hele tiden.

Vi har også fått hjelp av kiropraktor. Låsninger kan virke inn på bæsjinga. (Kiropraktoren vi går til spør jo til og med voksne åssen det står til med avføringa. hehe) Vi blei vist hvor vi skulle ta på magen hans for å hjelpe litt. Enkelte ganger kjente vi jo at vi flyttet på noe geleaktig inni der.

Heldigvis får han bæsja daglig nå. Men vi er fremdeles til kiropraktor 1 gang i måneden for "vedlikehold"

Nå kjører vi malt i grøten både til frokost og kvelds, men likevel kommer det ikke alltid bæsj hver dag. I dag har vi enda ikke fått noen b-bleie så da blir det sviskemos til fruktmåltidet i morgen for å se om vi får fortgang på sakene. ;)

Her har vi samme problem.. Og når magen er hard kommer det mye gulp...Hun er veldig flink å drikke vann. Men gir jeg henne sviskemos, så kommer det gjerne opp igjen. Men det har hjelpet noen ganger også. Malt har jeg gidd henne i mme av og til....Men håper det går seg til, får jeg ser hun sliter med dette...

Back
Topp