Hard mage på mor

Bergie

Glad i forumet
Ja, jeg sliter med at jeg revner hver gang jeg er på toalettet for nummer to, sitter og griner og gruer meg til hver gang, og det er jo 1-2 ganger om dagen også :S huffameg, er henvist til kirurgisk gastro, men det er bare 16 ukers ventetid. Så nå har jeg prøvd sviskesaften til johannes, drakk et halvglass og trodde jeg skulle spy, laktulose fungerer ikke på meg, hva annet kan jeg spise for at jeg skal bli forsåvidt VELDIG løs i magen, for det er helt jævig, hatt det sånn i 8 mnd nå, begynner å bli lei.
(begynte da jeg begynte på jerntabletter, men blir aldri bra igjen selv om jeg har sluttet, hadde veldig lavt ferritin (jernlager) og det er enda ikke bra, men klarer ikke gå på tabletter, spiser to skriver med leverpostei hver dag da! og jeg drikker nok vann, drikker MYE vann)

takk for svar [:D]

Uff,føler med deg[&o]
Hadde det sånn ei stund etter at Julie ble født,fytti så vondt det var!!!!

Jeg fikk et tips av noen om Microlax (klyster) og det fikk fart på sakene[:)]
Kjøpte det på apoteket,og brukte det et par ganger! Heldigvis er det bra igjen nå[:)]
Håper jeg ikke får det tilbake nå,ettersom jeg har begynt på jerntabletter[8D]

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1517158&ref=search
Her står det litt om det[:)]

Lykke til og god bedring!!

Prøv HUSK fiber fra helsekosten. Fiber funker som bare det for å regulere magen både den ene og andre veien [:D] Det skal blandes ut i drikke og blir en ganske tykk konsistens som kan være litt ekkelt å drikke, men det funker.

jeg hadde d i nesten 13 år og fant ut rett før jeg fikk førstemann at d eneste jeg ikke hadde prøvd var å slutte med all stivelse i en periode.

jeg hadde da en pause fra alt av pasta ris, potet og bakevarer med mye hvete i 2 mnd før jeg begynte forsiktig å spise d igjen og etter 6 mnd fra start så spist jeg helt vanlig å ikke hatt noe problemer annet et engangs tilfelle inn i mellom d vil si kanskje 3 tilfeller på 4 år.

jeg spiste salat til alt som de andre hadde stivelse produkter.

jeg spiste grovt brød med mye drikke

og spiste frukt når jeg hadde lyst på noe seigt og søt :)

før jeg begynte med denne hestekuren hadde jeg prøvd alt som fastlege og sykehus leger hadde bedt meg om å prøve. ikke noe de anbefalte hjelp.

kanskje greit å prøve om 16 uekr blir lenge for deg . lykke til [:)]

Aprikos, pære, svisker & druer pleier å funke, men må gjerne spises i store mengder.

takk for mange fine svar alle sammen =) takktakk, skal prøve ut litt av hvert selv om jeg har prøvd mye, har kuttet ut mye stivelse allerede, men ikke alt da, spiser også knekkebrød og ikke brød. Tenkte også på sånn fisur ja, men må da ha to, for det er både foran og bak liksom, vanskelig å forklare, men ja konstant hard i magen, syns det er rart, (men har hatt diare også da, men det er vel sikkert noe annet) hehe, litt ekkelt for noen sikkert, men jober i helsevesenet og vi prater om all dritt, haha... :P

men BellaBonita som du snakket om at muskulaturen har blitt slapp i muskulaturen rundt anus, kan det ha kommet av fødselen og er det noe som kan gjøres noe med (les: f*** å mye du kan a BB ;) hehe)

Nei jeg får skaffe meg jobb på gastro så lærer jeg vel mer :P tihi.... begynner å jobbe 25 aug på ahus da, så skal stikke på kirurgen og høre om de kan ta meg tidligere, smiske smiske litt,

har tatt sånn dulcolax da, da blir det jo rimelig løst, men da flyr jeg jo på do hele natta, må liksom ha noe som gjør at jeg er løs i magen HELE tiden, men har prøvd sånn fiber før, men da hjalp det ikke, men jeg kan gi det et nytt forsøk, alt for å slippe å grine når jeg sitter på dass altså!

Detta ble langt å rotete, hehe

har du prøvd å smøre med ac3 comfort? har også hatt det sånn at eg var hard i magen og følte eg revnet hver eneste gang eg var på do for nummer 2.. tenkte de første 7 mnd at det går nok over igjen.. men det gjorde det altså ikke, så da kjøpte eg en liten tube med sånn her gel.. og det virket etter 2 dager.. noe e alt så og si fint igjen der nede..

Ac3 comfort kan jeg jo prøve, men har brukt en anne krem da, husker ikek hva de heter nå da og gidde rikke gå og sjekke (har vondt i rævva, haha) men den kosta 600M,-!!!!!! og var slik at den skulle få muskilaturen til å slappe av, hjalp bittelitt men alltid tilbake til det samme igjen... så må sjekke funksjonen til denne kremen først... MEn TAKK for tips ;) jeg er villig til å prøve det meste nå, er lei

AU au au... kjenner igjen historien din... jeg sprekker også opp så og si hver gang jeg har hard avføring [:'(] det er kjempe vondt.

ORIGINAL: BellaBonita

Fisurer er mega vondt!

Fikk en etter fødsel når jeg fødte eldstemann.

Altså ikke av selve fødselen, men måtte sy og da gjorde det så vondt å gå på do at jeg vegret meg for å gå på do.

Det endte med at jeg fikk den forstoppelsen og endetarmen ble skadet når jeg prøvde å få det ut.

Hver gang etter dette så sprakk såret opp igjen. Det ville ikke gro.
Fikk kremer og annet fra legen, men måtte tilslutt operere.

Nå er brunauge så god som ny! [:D]

Anyway;

De sjekket også om musklaturen i anus/tarm var skadet eller om jeg hadde fått prolaps (blitt slappere) fordi jeg også har slitt med hard mage.

Man kan ha fall/prolaps (skjeden presser seg ut gjennom åpningen) i livmoren og man kan få fall/prolaps i rompa (altså tarmen går opp i skjeden, og noen ganger kan den faktisk stikke ut av skjedeåpningen)...

Prolaps i livmoren kan også påvirke tarmen og derav avføringen.

Får man slike fall/prolaps kan det hende at en operasjon er nødvendig.

Bestill time hos gynekolog og få de til å skjekke om du har fått fall/prolaps i tarmen/anus eller i livmoren. [;)] 

Dette er ett av problemene kvinner som har født kan få etter en fødsel.

Nedfall av kjede vet jeg godt hva er, har jobbet med det og det har jeg ikke, har også hatt gyn time og satt inn spiral og flere celleprøver detta året, så det er det ikke. Men sånn fisur lurer jeg på om det kan være, men jeg var aldri redd for å gå på do etter fødsel og ret etter fødsel gikk det kjempe fint og ingen plager, det kom først etter jeg begynte med 6 doble jerndosetabletter (les:ikke rart jeg ble ødelagt). Har bedt om å få det som sprøyter eller IV, men fastlegen min vil ikke det enda! skal sjekke hos annen lege, for kan ikke ha det sånn, blir sliten bare av å gå opp trappa hjemme, jeg går over 1 mil 5 ganger i uka, stort sett, og skal ikke være dårøog trent så det kan ikke vre derfor, spiller også fotball og volleyball, men blir sånn utmatta, vanseklig å forklare. føler som om alle cellene i kroppen skriker etter oksygen, og etter jeg slutta mede jerntablettter bare falt lagrene mine igjen. men når legene jober mot en så er det ikke lett. men når jeg (omsider) kommer inn på sykehuset så skal jeg be om at alt blir tatt tak i!!! vet hvilke knapper jeg skal trykke på der, hehe, og mulig jeg bytter fastlege, er ikke noe fornøyd og dette er ei dame, hu bude jo vite litt om den kvinnelige kroppen da!

Linfrø:)

Vil bare sende deg en klem[:)] Føler virkelig med deg!!! Har hatt lignende plager etter fødsel nr. 2 og 3, og det helt forferdelig. Du får prøve noen av alle de gode tipsene og rådene du har fått - så håper jeg virkelig du snart merker bedring[:)][:)]

fastlege, er ikke noe fornøy
ORIGINAL: BellaBonita

ORIGINAL: Bergie

Nedfall av kjede vet jeg godt hva er, har jobbet med det og det har jeg ikke, har også hatt gyn time og satt inn spiral og flere celleprøver detta året, så det er det ikke. Men sånn fisur lurer jeg på om det kan være, men jeg var aldri redd for å gå på do etter fødsel og ret etter fødsel gikk det kjempe fint og ingen plager, det kom først etter jeg begynte med 6 doble jerndosetabletter (les:ikke rart jeg ble ødelagt). Har bedt om å få det som sprøyter eller IV, men fastlegen min vil ikke det enda! skal sjekke hos annen lege, for kan ikke ha det sånn, blir sliten bare av å gå opp trappa hjemme, jeg går over 1 mil 5 ganger i uka, stort sett, og skal ikke være dårøog trent så det kan ikke vre derfor, spiller også fotball og volleyball, men blir sånn utmatta, vanseklig å forklare. føler som om alle cellene i kroppen skriker etter oksygen, og etter jeg slutta mede jerntablettter bare falt lagrene mine igjen. men når legene jober mot en så er det ikke lett. men når jeg (omsider) kommer inn på sykehuset så skal jeg be om at alt blir tatt tak i!!! vet hvilke knapper jeg skal trykke på der, hehe, og mulig jeg bytter fastlege, er ikke noe fornøyd og dette er ei dame, hu bude jo vite litt om den kvinnelige kroppen da!

Prolaps er ikke noe å tulle med og siden du selv har jobbet med det, så vet du jo også hva man skal se etter, så godt det er utelukket! [:D]

Bytt fastlege!

Selv om de er eksperter på sykdommer osv, så er de IKKE eksperter på akkurat deg og din kropp!

Stå på krava! [;)]

jepp, er man ikke fornøyd/blir ikke hørt så BYTT fastlege!!...
...og mas på de på gastrokir og hør om ikke du kan bli tatt imot tidligere!!..kan ikke ha det sånn som du beskriver!..[:@]
høres forresten også ut som om det er på tide i få i deg litt jern med sånne symptomer!..så stå på krava der også! [;)] LYKKE TIL!! [;)]

kjøp en pakke med fiberrik knekkebrød , det hjalp meg veldig.spiste ca 4 stk hver kveld med brunost på!! kjempegodt[:)]

Etter fødselen hadde eg det sånn.
Slet med sårhet og hemorider. Satt ofte i 3 timer før eg var ferdig. No går det ikkje så lang tid. Det bare ble bra igjen.

Men gruer meg litt til hver gang.

Back
Topp