Hard mage og sprekker bak

Vinter_Barn

Betatt av forumet
Andre som sliter med hard mage og som sprekker bak ved avføring? Urk, jeg har slitt med dette periodevis siden jeg fikk første mann for snart to år siden og det er så plagsomt. Vondt gjør det også Er helt avhengig av å holde magen myk med mye frukt, maltekstrakt og fiber, men nå i graviditeten er det ikke så lett siden magen jobber så tregt. Har forsøkt duphalac, men den blir jeg så forferdelig oppblåst av og får nesten vondt i magen av pga knip, så det er kjipt. Problemet startet hos meg etter en antibiotikakur pga brystbetennelse hvor jeg ble så dårlig og fikk ikke i meg så mye mat og drikke. Dette gjorde at jeg ble så forstoppet og da det endelig løsnet revnet jeg fullstendig. Etter 1 år me mye smerte grodde det heldigvis, men det skal ingenting til før det revner bittelitt igjen og det svir så veldig.

Termin 2. februar 2015

Eg har slitt en del etter eg fikk første eg og. Å det kom tilbake nå og. Men ikke så gale at eg må til med maltekstrakt. Så lenge eg spiser fiber hver dag så går det bra:)

Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015

Hørtes grusomt ut men kan det hjelpe å smøre seg med noe salve før dobesøk?

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Hørtes grusomt ut men kan det hjelpe å smøre seg med noe salve før dobesøk?

Eg smører meg med sinksalve både før og etter toalettbesøk, og det hjelper litt. Holder bakterier borte samtidig som det er litt lettere å få ut avføring. Urk, for noen detaljer :-(

Termin 2. februar 2015

Denne fikk jeg anbefalt av kegen da jeg har treg fordøyelse. Reseptfri på apoteket. Sjekk at gravide kan ta. Smører og løsner msgen uten å gi diaré eller smerter

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1404557493936.jpg
    1404557493936.jpg
    61,5 KB · Visninger: 43
Jeg sverger til alternativ behandling og hvis du må bruke malt så klarer ikke magen jobbe uten.. Så jeg hadde gått til akupunktur :) det har hjulpet med med så mye rart !

Huff hørtes ikke godt ut !! Håper det ordner seg og at det snart blir bedre :)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Jeg sverger til alternativ behandling og hvis du må bruke malt så klarer ikke magen jobbe uten.. Så jeg hadde gått til akupunktur :) det har hjulpet med med så mye rart !

Nei, det har ingenting med at magen ikke klarer å jobbe. Jeg har ingen problemer med å gå på do hver dag, men er så avhengig av å ha mykest mulig avføring (sorry detaljer), så derfor tar jeg malt. Andre bruker ofte duphalac, laktulose eller andre tilskudd, så jeg prøver naturlig så lenge det funker :-)

Termin 2. februar 2015

Prøv frukt og fiber, fungerer kjempebra

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan brukes trygg av gravide :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp