Hard livmor

ma1000

Flørter med forumet
Påskekyllingene 2020
Jeg er 14-15 uker på vei å kjenne livmoren nedfor navlen. Men den er steinhard, er det normalt? Hvordan kjenner den ut hos dere?
 
Er den hard hele tiden? Eller kan det være at du har kynnere, da strammer livmor seg og den blir hard :)
 
Er den hard hele tiden? Eller kan det være at du har kynnere, da strammer livmor seg og den blir hard :)
Ja den er hard hele tiden.. den utmerker seg mer ved orgasme osv, men den er nærmest steinhard hele tiden.. slik at jeg tydelig kjenner den
 
Ja den er hard hele tiden.. den utmerker seg mer ved orgasme osv, men den er nærmest steinhard hele tiden.. slik at jeg tydelig kjenner den. Men hvordan merker man kynnere ellers? Har ingen vondt annet enn litt mensaktig murringer av og til.
 

Kynnere skal ikke være vonde. Jeg har ikke hatt det foreløpig dette svangerskapet (uke 11 nå), men hadde det fra uke 15-16 sist gang. Jeg syns det kjennes ut som et slags press i livmor/magen. Kjenner at det strammer seg på en måte. Kommer ofte i forbindelse med aktivitet, og gir seg om man slapper av.
 
Kynnere skal ikke være vonde. Jeg har ikke hatt det foreløpig dette svangerskapet (uke 11 nå), men hadde det fra uke 15-16 sist gang. Jeg syns det kjennes ut som et slags press i livmor/magen. Kjenner at det strammer seg på en måte. Kommer ofte i forbindelse med aktivitet, og gir seg om man slapper av.
Okei jeg kjenner ikke noe sånt.. Men livmoren er jo alltid hard, følte jeg ikke fikk svar når jeg googlet heller.. føler jo jeg er hysterisk, men er dette noe man burde ringe lege for?
 
Okei jeg kjenner ikke noe sånt.. Men livmoren er jo alltid hard, følte jeg ikke fikk svar når jeg googlet heller.. føler jo jeg er hysterisk, men er dette noe man burde ringe lege for?

Det er sikkert ikke noe farlig, det tror jeg ikke. Er det lenge til du skal til jordmor/lege på kontroll da? Så kan du jo ta det opp :)
 
Min er også alltid hard. Det er helt normalt. Den blir hardere ved orgasme som du sier, men den er jo hele tiden mye hardere enn magen er når man ikke er gravid. Min kjennes omtrent ut som en litt umoden appelsin.
 
Det er sikkert ikke noe farlig, det tror jeg ikke. Er det lenge til du skal til jordmor/lege på kontroll da? Så kan du jo ta det opp :)
Skal til legen 31. denne mnd, så er jo ikke såååå lenge til. Men lenge nok om noe er galt. :sour: Må slutte å bekymre meg, nå skal jeg finne på noe å gjøre:p
 
Livmoren er jo ganske hard i utgangspunktet. Det er jo en muskel som skal beskytte den lille som er der inne. Om du strammer magemusklene dine så blir jo de også ganske harde? Livmoren strammer seg enda mer ved kynnere, men er jo «aktiv» under hele graviditeten.
 
Livmoren min er også hard. Kjenner stor forskjell om jeg trykker forsiktig fra side til side. Kommer langt ned der det ikke er noe, og der livmoren er så er det motstand med engang. Kjennes ut som en appelsin :Heartred
 
Back
Topp