Hard kul i bakhodet på baby som vokser..

Caressa

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg oppdaget det da han var 3mnd. Kjentes som en liten tupp som stakk ut fra bakhodet. Aldri vært der før. Ble avfeid av legen.
Så vokste den, og var hos lege da 6 uker senere. Da var den doblet i str, 6-7mm stor nå. Den er ikke bevegelig og sitter fast. Nå mer som en kul i formen, ikke en spiss.
Er henvist til sykehuset og venter på brev de nærmeste dagene. Men verken HS eller lege har vært borti lignende eller har noen idé om hva det kan være. Og ett kjapt googlesøk(fy fy - jeg vet) forteller meg lignende opplevelser hos noen, men da med bevegelige kuler (fettkuler antageligvis).
Har noen her opplevd lignende, erfaringer, anything?
Som legen sier så er det mest sannsynlig ufarlig, men ventetiden er vanskelig. Og jeg har jo allerede ventet over en måned på at legen skulle se det jeg så, og sende henvisning til barnelegen.
Caressa:)
 
Ring sykehuset og be de om å ringe deg dersom de plutselig får en avbestilling.

Er den "i huden"?
 
Ring sykehuset og be de om å ringe deg dersom de plutselig får en avbestilling.

Er den "i huden"?
Ja, skal få brev i posten neste uke senest. Og er det lenge til timen så skulle legen ringe og purre på det sa hun :)
Nei, den sitter fast i selve skallen hans. Legens teori var at det har vokst ut noe mellom to benplater, men ikke vet jeg..
hadde den sittet i huden hadde jeg tenkt fettkul, men fettkuler kan vel ikke sitte fast i kraniet? Den er helt hard også.
 
Ikke opplevd lignende. Men forstår veldig godt hvor vanskelig ventetiden kan være. Når vi ble henvist av fastlege til barnepoliklinikken så ringte jeg neste dag og hørte om ventetider osv. Fikk telefon neste dag om vi kunne komme ila en time da var det en som avbestille time.
Selv om man venter på brevet så er det lov å ringe å høre når dere fått time.
 
Ikke opplevd lignende. Men forstår veldig godt hvor vanskelig ventetiden kan være. Når vi ble henvist av fastlege til barnepoliklinikken så ringte jeg neste dag og hørte om ventetider osv. Fikk telefon neste dag om vi kunne komme ila en time da var det en som avbestille time.
Selv om man venter på brevet så er det lov å ringe å høre når dere fått time.
Ja sier du det ja, ja da skal jeg ringe og høre i morgen! Har legetime tirsdag nemlig, så kunne tenkt meg å vite til da. Skal spørre om å bli ringt ved avbestillinger.
De må vel uansett prioritere ett spedbarn med en voksende kul i hodet??
Tusen takk ! :)
 
Ingen her med erfaringer eller som har kjennskap til dette? :(
 
Ja sier du det ja, ja da skal jeg ringe og høre i morgen! Har legetime tirsdag nemlig, så kunne tenkt meg å vite til da. Skal spørre om å bli ringt ved avbestillinger.
De må vel uansett prioritere ett spedbarn med en voksende kul i hodet??
Tusen takk ! :)
Jo yngre de er, jo høyere prioritert er dem på lista :) så dere havner nok på topp prioritert :) det var beskjeden jeg fikk i fjor da min 5 uker (den gang) gamle sønn måtte opereres.
 
Jo yngre de er, jo høyere prioritert er dem på lista :) så dere havner nok på topp prioritert :) det var beskjeden jeg fikk i fjor da min 5 uker (den gang) gamle sønn måtte opereres.
Det er godt å høre!❤️ Jeg tenker at det iallfall må gå foran mandler som skal fjernes osv. For det er noen uker å vente husker jeg. Takk for svar :)
 
Ja sier du det ja, ja da skal jeg ringe og høre i morgen! Har legetime tirsdag nemlig, så kunne tenkt meg å vite til da. Skal spørre om å bli ringt ved avbestillinger.
De må vel uansett prioritere ett spedbarn med en voksende kul i hodet??
Tusen takk ! :)
Hvordan gikk det? Fikk du vite når dere får time?
 
Fått time om 4 uker. Syns det er altfor lenge, men det er visst prioritert time :O eksempelvis har visst astmautredning ligge på 3 mnd :O
Men legen skulle prøve å få han inn tidligere. Er så bekymret.
 
Vet ikke hvor du bor, men om det finnes privat barnelege i nærheten og du har råd, så ville jeg bestilt time hos en. Der får man som regel time på dagen nesten. Skjønner godt du synes 4 uker er lenge!
 
Kjenner noen som har en tilstand hvor det vokser bruskkuler på skjelettet. De er ufarlige, men bør fjernes om de vokser så de ikke skaper ubehag :) de har ikke hatt på skallen sin, men armer og ben mest. Husker ikke hva den heter, men den er helt ufarlig i hvert fall
 
Klart man blir bekymret når man ikke vet hva det er. Kanskje prøve, som de andre skriver, å få time hos privat barnelege?
 
Back
Topp