Hard i magen

Bkno9702072

Betatt av forumet
Hei dere, jeg har et plagsomt problem. Jeg er steinhard i magen :P beklager detaljer, men når jeg bæsjer så gjør det kjempevondt og jeg blør, ikke no greit=\ andre som har samme problem? Er det noe å gjøre med det? Er flink til å spise fiber og frukt og grønt..

Mange som opplever det. Hormonene spiller inn på tarmene også. Drikk rikelig med væske, hjelper ikke med fiber om man ikke har nok væske. Ellers kan man fint kjøpe laktulose/duphalac på apoteket. Microlax om det blir for ille.

Jeg var sånn hele svangerskapet sist og fant ut at 1 glass sviskejuice med 1 glass vann, linfrø (knuste) over musli og viktigste av alt var å aldri jukse med fiberrik føde dvs altid groveste brødet, groveste musli typen, ikke kex og kaker og mye vann ikke enkelt men bedre enn alternativet!

Min mor (jadda) la svisker i bløt og hadde på nattbordet. Spiste 2-3 av dem straks hun våknet, før hun stod opp. Det stagget kvalmen og fikk magen i gang.

Generelt har tørket frukt masse fiber, men som BMC sier, så er det veldig viktig å drikke mye vann når man spiser mye fiber, hvis ikke er det fint liten vits i.

Back
Topp