Hard i magen

Flub85

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Er 6+2 og sliter veldig med å gå på do, så det er mye mageknip. :-( har begynt å få lite matlyst også og må virkelig tvinge meg selv til å drikke vann. Flere som kjenner seg igjen?

Gutt 11.11.12 <3
April 2015 <3

Huff, det er ikke godt! Ja, kjenner meg igjen, men får ikke vondt i magen, heldigvis- bare veldig oppblåst! Også er det veldig ubehagelig å føle det er helt tett der;-) hehhe... Spiser fiber (havregryn) til frokost som jeg føler hjelper. Og å gå tur hjelper meg veldig:-)

Her er det litt motsatt. Jeg klarer ikke holde meg like lenge som før, og MÅ gå på do ca 2 ganger om dagen... Det er ikke vondt, heldigvis. Jeg drikker ca 2 liter vann om dagen, litt kaffe og spiser greit.

TuMmY LoVe

Jeg er forstoppet, og har utrolig mye luft i magen. Det er forferdelig vondt. Jeg drikker duphalac 3 ganger om dagen + at jeg tar noen tabletter som skal motvirke hard mage.. hadde det slik sist også.. ikke mye godt

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

Anbefaler at du begynner ta Dufholac eller Lactulose, for å forebygge!! Det er ikke skadelig for barnet heller. For jeg gikk i 2 uker med kjempe hard mage og endte opp med en skikkelig forstoppelse!! Det er ikke noe stas for å si d sånn :)

Var også veldig forstoppet i starten av svangerskapet.
Var hos legen å fikk anbefalt duphalac, laktolose, klyster (både olje å vann) å masse fiber å vann men var ingenting som hjalp. Heldigvis gikk det over etter ca 13 dager, aldri hatt så vondt i magen. Nå er det helt motsatt derimot, uke 29 å er på do 2 ganger om dagen men bruker fremdeles laktolose morgen å kveld etter legens anbefaling :)
Håper det ordner seg :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Anbefaler at du begynner ta Dufholac eller Lactulose, for å forebygge!! Det er ikke skadelig for barnet heller. For jeg gikk i 2 uker med kjempe hard mage og endte opp med en skikkelig forstoppelse!! Det er ikke noe stas for å si d sånn :)

Signerer denne! Sist ble jeg så forstoppet at jeg fikk hemoroider i tillegg og slet unødvendig med dette. Det var grusomt! Anbefaler virkelig duphalac og laktulose, og husk å drikk vann. Forstoppelse er grusomt!!!

Signerer denne! Sist ble jeg så forstoppet at jeg fikk hemoroider i tillegg og slet unødvendig med dette. Det var grusomt! Anbefaler virkelig duphalac og laktulose, og husk å drikk vann. Forstoppelse er grusomt!!!

Er det reseptfritt?

Gutt 11.11.12 <3
April 2015 <3

Er det reseptfritt?

Gutt 11.11.12 <3
April 2015 <3

Helt reseptfritt. Anbefaler deg å ta en liten dose hver dag når forstoppelsen er forbi, bare for å opprettholde mykheten, for det blir fort stopp igjen. Greit å ligge på 15-20 ml om dagen som en vedlikeholdsdose.

Back
Topp