Hard avføring ved fast føde

zugaz

Betatt av forumet
Har prøvd å gitt lillegutt fast føde, men han blir hard i magen hver gang av det. Han er snart 8 mnd å spiser ikke et helt måltid enda.
Har gitt han smaksprøver i noen måneder nå, føler liksom at vi aldri kommer igang med ordentlige måltider. Han er litt kresen, så mye som ikke er populært.

Frukt å svisker liker han ikke, liker pære da :)
Får mme.

Noen andre som har det sånn?

Jente mi er 7 mnd og får bare mme for hun nekter all an mat :-/
Kan avertil få i hun litt grøt, men det er ikke så ofte, alt annet kan vi bare glemme for hun vil ikke ha noe an mat da bare brekker hun seg :-/
Når hun får grøt så blir hun veldig hard i magen så prøver å dytte i hun noe sviske hver dag i håp om at det skal hjelpe litt :-)

Her spiser hun det meste og vil nesten ikke ha melk lenger, men hun ble hardere i magen etter at vi startet med fast føde.
Jeg begynte å sette henne på potta jeg da, og det virker som det er lettere å få det ut der enn i bleia:) har du prøvd med aprikos?
Mener jeg leste et sted at det kan hjelpe og. Jeg bruker å blande sviskemos i grøten. Da blir det jo en annen smak og

Prøv å bland inn litt sviskemos i grøten, hvis han får i seg det:) bruker du malt i mme?

Sviskemos eller en halv teskje malt i grøten. I tillegg er brun banan og avokado godt for tarmen. Og sviskevann er også fint å drikke til maten. Jeg varierer litt mellom disse, og det er vel egentlig malt som er mest effektivt når hun sliter mest med hard mage :)

Liker ikke sviskemos og ikke særlig glad i grøt.
Har i litt malt i melka noen ganger ved behov, men det tar lang tid før noe kommer, og avføringen er likevel hard.
Kan prøve å gi aprikos =)

Vegrer meg litt i å gi fast føde, for da vet jeg at den blir hard..

Var så mye lettere med storebroren, han gapte til alt og ingen problem med hard mage :D

Sviskemos eller en halv teskje malt i grøten. I tillegg er brun banan og avokado godt for tarmen. Og sviskevann er også fint å drikke til maten. Jeg varierer litt mellom disse, og det er vel egentlig malt som er mest effektivt når hun sliter mest med hard mage :)
(Nå så jeg at du skreiv at han ikke liker frukt, men da står jeg fortsatt ved maltekstrakt i grøten ;))

Er brun banan lettere å fordøye? Han har fått banan før, å da ble det forstoppelse.
Avokado var ikke noe poppis :D

Ikke lett dette, hehe

Liker ikke sviskemos og ikke særlig glad i grøt.
Har i litt malt i melka noen ganger ved behov, men det tar lang tid før noe kommer, og avføringen er likevel hard.
Kan prøve å gi aprikos =)

Vegrer meg litt i å gi fast føde, for da vet jeg at den blir hard..

Var så mye lettere med storebroren, han gapte til alt og ingen problem med hard mage :D
Malt kan gi motsatt effekt, tenkte bare sånn at du var klar over det :-)
Jenta mi kan ikke ha malt for da blir hun helt hard i magen :-/

Er brun banan lettere å fordøye? Han har fått banan før, å da ble det forstoppelse.
Avokado var ikke noe poppis :D

Ikke lett dette, hehe
Ja, det er visst sånn at gul/grønn banan gjør bæsjen fast mens brun banan gjør det motsatte. Tror jeg leste at stivelsesinnholdet går fra 25 til 3 prosent fra gul til brun banan.

Malt kan gi motsatt effekt, tenkte bare sånn at du var klar over det :-)
Jenta mi kan ikke ha malt for da blir hun helt hard i magen :-/

Ja, mener jeg har lest det en plass før. Det har funket fint før på han.
Får la være å gi han det =)

Ja, det er visst sånn at gul/grønn banan gjør bæsjen fast mens brun banan gjør det motsatte. Tror jeg leste at stivelsesinnholdet går fra 25 til 3 prosent fra gul til brun banan.

Ok, har faktisk noen brune bananer på benken :D Skal prøves.

Kjøpte en smoothiepose med eple/aprikos, han spiste faktisk ganske mye av den, 2/3 ca.
15 min etter, lå det en ladning i bleien :D
Så på innholdet at det bare var 30% aprikos i den, og 70% eple.

Butikken her selger tørkede aprikoser, skal de legges i vann eller kokes først?

Kjøpte en smoothiepose med eple/aprikos, han spiste faktisk ganske mye av den, 2/3 ca.

Jeg har laget aprikosmos på samme måte som sviskemos. La de i vann over natta/noen timer på dagen, så koke dem, så mose:)

Her spiser heller ikke lillebror fulle måltider. Er liksom bare noen skjeer.. Han er 7 mnd neste uke. Nå har vi vært mye syke og han har ikke spist noen ting annet en mm. Han liker min frukt med jordbær,banan,sviskemos og grøt med ris og banan,men spiser så lite at jeg føler ikke at det hjelper å blande maltekstrakt i maten. Sviskemos har han ingen effekt av,han drikker ikke av flaske,så får ikke i han sviskesaft. Han har slitt en del med hard mage han også.. Av og til har jeg vurdert å dra til legen for å vurdere å starte med betulac (avføringsmiddel) en periode til magen kommer igang,men det er liksom siste utvei syns jeg så jeg venter litt til for å se :) vet noen har god effekt av rosiner om han liker det.. Men det skal de ikke ha for mye av pr dag.

Jeg har laget aprikosmos på samme måte som sviskemos. La de i vann over natta/noen timer på dagen, så koke dem, så mose:)

Da prøver vi det imorgen =)

Du trenger ikke bløtlegge tørket frukt om det er økologisk :) da er det bare å koke/dampe 5-10 min (gjør det for å bli litt mykere) og så mikse. Anbefaler ikke ikke-økologisk akkurat her da de inneholder veldig mye rart, sånt som er ulovlig i barnemat osv :) men om man nå skal bør man bløtlegge så lenge som mulig og bytte vann flere ganger underveis for å håpe å li kvitt tilsetningsstoffene'

Hender hun får litt hard mage. Har som regel sviskemos i grøten på kvelden. Hvis det er hard avføring dagen etter har jeg i litt malt i flaska :)

Du trenger ikke bløtlegge tørket frukt om det er økologisk :) da er det bare å koke/dampe 5-10 min (gjør det for å bli litt mykere) og så mikse. Anbefaler ikke ikke-økologisk akkurat her da de inneholder veldig mye rart, sånt som er ulovlig i barnemat osv :) men om man nå skal bør man bløtlegge så lenge som mulig og bytte vann flere ganger underveis for å håpe å li kvitt tilsetningsstoffene'

Bløtleggingen er også for å trekke frem næringsstoffene :)

Back
Topp