Tenker det er en fin linje på dette som kan være lett å tråkke over, jeg syns vi skal bry oss og jeg syms vi skal si ifra, men jeg mener også at vi burde ta oss 2 sekunder ekstra for å se om det vi ser faktisk er slik det er ut. Jeg har tidligere fortalt her inne at jeg ved 2(!) anledninger hat blitt angrepet på "gata" for å ha teppe over deler av vogna... Jeg hadde da kalesjen helt åpen bak så luft var det ikke mangel på. Denne personen måtte gi en ganske så pinlig unnskyldning for ikke å ha sett godt nok. Hu fikk også noen gloser av meg om folkeskikk. Så ting er ikke alltid slik de ser ut, vi kan ikke vite hvorfor folk gjør som de gjør og så lenge det ikke er snakk om å bryte loven så er det faktisk lov å tenke seg om. Jeg kan også fortelle at jeg snudde min eldste ganske tidlig i bilen, med GODE grunner. Og skulle noen pekt med fingeren til meg og fortalt at jeg lekte med mitt barns liv uten å vite hvorfor, ja da hadde jeg blitt rimelig forbanna. Så si ifra, men bruk hue...
En ting er å angripe, en annen p gå å snakke med noen. Det er lov å si 'hei, du vet det kan være farlig å ha tildekket barnevogn pga oksygenmangel og overoppheting? Oi, unnskyld, så ikke at det var åpent bak'. De fleste er høflige og det skal ikke være verdens undergang om noen bare prøver å informere men tar feil. Hadde kunnet gått ille med jenta mi om ikke den snille damen hadde komt og sagt ifra til oss den gangen.
Noen er selvfølgelig frekke, men ikke angrip tilbake på de som bare prøver å være hjelpsom, er ikke alle som mener å kritisere negativt eller mener at alle andre oppdrar barns sine feil..