Har vært til jordmor i dag

Lena33

Glad i forumet
ja, da har jeg vært til første kontroll til jordmor i dette svangerskapet!
Hun fant sukker i urinen...[&:]og jeg hadde for høyt blodtrykk...[&:]skal inn å levere ny urinprøve i morgen å sjekke blodtrykk på nytt!
Ellers så gjorde hun unna alt papir arbeid, så vi er ferdig med det.
Lyttet på magen min for å høre om vi kunne finne hjertelyden til babyn min, å ja da...det var der sterkt å tydelig[:D]men......hun var usikker på om hun hørte to[:o]men hun sa at jeg måtte leve i troen på at det var en til vi hadde vært på UL!!
skal dit en gang fra 10 august og utover..........DET blir lenge og vente det!
men først må jeg konsentrere meg om jeg har svangerskapdiabetes eller svangerskapsforgiftning????eller begge deler[:o]nei det håper jeg virkelig ikke.....det høye blodtrykket skyldes nok svigermor[:@][:@]og sukkeret håper jeg var kakene jeg spiste i går[:)]
Jeg spurte oxo om bading i sommer og hun sa det var helt ok, bare jeg selv helte utti[:D]både sjø, elv og basseng var ok...men helst ikke bobblebad, der var det vel mye bakterier og i og med at jeg har mistet en gang før så var ikke det så lurt.....dusjing i varmt vann var helt ok, for fosteret var godt beskyttet i fostervann mm.og ville ikke bli påvirket i det heletatt....så nå kan vi dusje med god sammvittighet jenter[:)]

Grattis vennen.
Får vente spent og se om det blir en eller to.
Klem

Så koslig å høre hjertelyd da!!![;)]
Gleder meg til jeg skal på kontroll i morra...
Litt artig at du la ut innlegg nå,for jeg tenkte akkurat på å skrive innlegg å høre åssen det gikk i dag!
Blodtrykket er nok svigermora di skal du se...Ang sukker i urinen,har du hatt det i de tidligere svangerskapa?
Jeg har hatt det et par ganger i begge svangerskapa tidligere,men har ikke vært svangerskapforgiftning eller svangerskapdiabetes...Bare tilfeldig!
Får satse på at det ikke er no da,går nok bare bra.
Men jordmora lurte på om det kunne være to der inne!?
He,he da blir jo isåfall 4 barn til 5 barn...[:-]
Håper jeg får bekrefta at det bare er en inni der,mange som har tulla med at det kan være to!
Så vi får vente å se i morra...
Fikk du forresten noen time til UL i dag da?

Hvilke mnd er de andre barna dine født i da?Nysgjerrig...[;)]
Ikke gått gravid på sommer'n før!?
Siden du lurte p ådet her med bading og slikt...[8|]
De to første her er født i Oktober og Mars!

hei, hei. så spennende!!! [:)] og kanskje 2![:D]er første gang æ bruke forumet og er sjøl bare 5 uker på vei. Har enda ikke vært på kontroll, skal den 27. gleder meg så vannvittig, oxo kjæresten min. alt er så tidlig enda er så redd for å spontan abortere. har gjort det en gang før. men klarer ikke å tenke på noe annet enn det lille frøe i magen min. [:)]

svarer litt sent i kveld, så godt et vær[:D]
star83 takk!du fikk meg til å tenke litt mer positivt.....
du har nok rett...har hatt sukker i urinen før, men aldri så tidlig, samme med høyt blodtrykk, men det har nok naturlige årsaker som du sier...men jeg må si jeg har tenkt å begynne å spise litt sunnere i allefall, kutte ut salt, godteri og brus.
De andre barna er født i juni, februar og september.....så jeg har nok vært gravid om sommeren, men tiden flyr vet du og det er ikke alt mann husker i farten....[:D]så det er jo bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite for å være sikker...tenkte det var fint for andre som leste det og kansje lurte på det samme eller at noen ikke har tenkt på det før....[8|]
ang.time til ul så sendte jordmora brevet i dag å da sa hun at timen skulle komme ganske fort...å at ul ble en gang fra 10. august mente hun....jordmora her har fått tvillinger selv så hun fortalte litt om hvilke symtomer hun hadde...hun sa at alt ble veldig forsterket, som kvalme, tretthet osv + at magen kom veldig tilig...hun lyttet på seg selv i uke 10 og fant to hjertelyder...[:D]
nei jeg er ikke overbevist at det er to der inne enda nei[:)]kan være at fosteret bare flytta på seg tenker jeg.....

få høre hvordan det går med deg star83 i morgen\dag til jm da.....[:)]

hei bips....gratulere og velkommen[:D]det er mye og glede seg til i tiden framover...ikke engst deg for mye...[:)]det blir nok bedre om en stund skal du se....har selv hatt en sa, så jeg vet hva du føler...krysser fingre og tær for deg![:D]

klem

Hei hei.. Jeg er 14+5 på vei og jeg skal til jordmor for første gang på tisdag, jeg gleder meg masse. Har så lyst å høre hjertelyden til gullet mitt. Hvis det er to så greier du det nok. Men ganske stort sjokk hvis man ikke er forberedt. Jeg skal på UL 12 august. Dagen etter vi kommer hjem fra Kreta. Gleder meg masse. Lykke til da.

Klem[&:]

Hei,hei igjen...
Ja,i dag har jeg vært hos jordmor!
Fikk desverre ikke "inn" fosterlyden..Så det får bli neste gang.
Var sånn sist gang og,at vi fikk høre den litt senere- (med nr 2).
Ellers var alt bare bra,livmoren er vokst et godt stykke- men hun målte ikke da!
Åssen gikk det med den ekstra sjekken din i dag da?

Heia!!

Det er ofte at blodtrykket både stiger og faller under graviditeten..har ei venninne som har hatt lav blodprosent..og da fikk hun noe tilskudd hun skulle ha, og nå er hun fin igjen:-)) Legene og jormødrene er kjempeflinke og regulerer det hele veien..
Får inderlig håpe at du ikke har svangerskapsforgiftning!!

Visste ikke at boblebad var skadelig,, hmm.. var det ment i felles boblebad da eller?
Jeg og samboeren min driver å pusser opp badet..og har kjøpt oss boblebad.
Hvis jeg vasker det godt for hver gang og sitter alene oppi der, er jeg safe da eller??
Sååå dumt da hvis ikke..har gledet meg til boblebad jeg nå..3 uker til badet er ferdig og greier..

Skal legg inn magebilde jeg også..men må vente til jeg har litt mere mage..hehe, nå er det bare en stor valk.. men litt større på kvelden da.

Jeg skal på ultralyd den 22 juli:-)) fikk ny time i dag for jeg har byttet sykehus..Gleder oss villt.. håper bare alt er bra;.)

Lykke til

Klem Tinka:-)

hei hei!sikker værst i offentlige bobble bad vil jeg tro, men det kan jo du høre med din jordmor når du skal dit.....[:)]

var på sjekk igjen....blodtrykket var bedre, men fortsatt sukker i urinen (selv om jeg ikke hadde spist noe søtt dagen før)...blodsukkermålingen var på normalen, men doktoren ville ha meg på glukose test for å være sikker på at jeg ikke hadde begynnende svangerskapsdiabetes.....dro dit dagen etter, og måtte drikke en hel kanne med sukkerlake[:'(]....på 15 min...høres kansje lenge ut, men det er det ikke!!!....så vente i to timer for så å ta en ny blodsukker test....da skulle den ikke være over 11, og det var den heldigvis ikke[:)]...legesekretæren mente det sikkert bare var normalt for meg at det kom litt sukker i urinen, men at det ikke var noe farlig så lenge testen viste slike resultater....
phu......da har jeg ingen ting å bekymmre meg for foreløbig!!

kjenner bare mer dunking\bobbling i magen selv om jordmor synes det var tidlig...men jeg vet det er DET[:)]

Back
Topp