Har vært fraværende en stund jeg visst.

Lille Vampyr

Elsker forumet
Mye kaos om dagen..noen har sendt inn en falsk bekymringsmelding til barnevernet ( jeg har en aning om hvem), og er så skuffa og lei meg nå. Men-jeg er ikke redd for den siden jeg kan motbevise alt som står der. Nesten så man gleder seg til møtet og bli ferdig med det her.

Mikael har hatt 6ukers kontroll i dag, lillen som veide knapt 2900 gr ved hjemkomst har dratt seg til nesten 5 kg og 56 cm. Fokusert og prater og smiler og holder hodet strakt!

Gratulerer Ninnimamma, og Sånja-din tur nå!

godt å høre fra deg...

tia går jammen meg fort, blitt så stor en gutt allerede...

huff, barnevernet hørtes ikke noe særlig ut, håper d ordner seg fort. Tenker det skal bli godt å få et møte med de, få avklart d som står...

Tar den meldinga med stor ro, er mer skuffa over vedkommende som dolket meg i ryggen..man skal tydelig være forsiktig med hvem man stoler på. Samtidig er det greit å vite hvor man har folk[:)]

OI - håper det ordner seg greit det med barnevernet [:o][:)] Og godt å høre du koser deg [:)]

huff da, det hørtes ikke kjekt ut..du er nok en super mamma .. håper du koser deg med babyen..nyt tiden.... [:)]

ORIGINAL: *RubensMamma*

ORIGINAL: tosmågull*

huff da, det hørtes ikke kjekt ut..du er nok en super mamma .. håper du koser deg med babyen..nyt tiden.... [:)]

sign og klem!!

prøv å trøste deg at det er jo bedre at slike ting sjekkes opp enn ikke... og en vil jo bare barna sitt beste. Så er jo supert at en tar alle henvendelser på alvår! bedre å sjekke opp for mange enn for få[;)]

men skjønner at en blir skuffa over den som har meldt... ikke noe gøy, men bare å vise de at det bare er tull[;)]

Uff, så kjedelig med den meldingen. Men de ser nok ganske fort at det ikke er noe å sette fingeren på!!![:)]

Så stor og fin gutt!!! Flink å spise??[8D][;)]

Falske meldinger til barnevernet høres lite hyggelig ut ja, men også godt å ha alt sitt på det reine [;)] [:)]

Hyggelig å høre fra deg forresten, og ikke minst at alt står bra til med minsten også [;)] [:D]

DET var lenge siden ja!
Men skjønner jo det hvis du har hatt andre ting å henge fingrene i.

Nå kjenner ikke vi deg sånn på ordentlig så vi vet ikke noen av dine "hemmeligheter" i heimen. Så derfor blir det litt sånn vanskelig å uttale seg ang meldingen. Men sånn som du fremstår her inne så blir jeg litt paff over at noen har ringt til barnevernet pga dere... Ikke minst hvis det egentlig er "på kødd" eller "for hevn" eller noe lignende... Manbruker liksom ikke barna til slikt![8|]

Jaja,du har iallefall ingenting å bekymre deg for da![:D] Får vise vedkommende fingeren når møtet er over[8D].

p.s: Av ren nyskjerrighet, får du vite hvem som meldte inn noen gang eller blir det evig hemmelig? Sånt er egentlig greit å vite i tilfelle man selv en gang føler at en må ringe barnevernet - om man kan forvente en ilsint nabo på døren senere[8|][&:][8D]

ORIGINAL: chrichri

godt å høre fra deg...

tia går jammen meg fort, blitt så stor en gutt allerede...

huff, barnevernet hørtes ikke noe særlig ut, håper d ordner seg fort. Tenker det skal bli godt å få et møte med de, få avklart d som står...

fysjom...[&:] dårlig visst d ikke ligger noe i anklagene jah... frekke folk..

ORIGINAL: Tjukkaaa

DET var lenge siden ja!

Nå kjenner ikke vi deg sånn på ordentlig så vi vet ikke noen av dine "hemmeligheter" i heimen. Så derfor blir det litt sånn vanskelig å uttale seg ang meldingen. Men sånn som du fremstår her inne så blir jeg litt paff over at noen har ringt til barnevernet pga dere... Ikke minst hvis det egentlig er "på kødd" eller "for hevn" eller noe lignende... Manbruker liksom ikke barna til slikt![8|]

Jaja,du har iallefall ingenting å bekymre deg for da![:D] Får vise vedkommende fingeren når møtet er over[8D].

p.s: Av ren nyskjerrighet, får du vite hvem som meldte inn noen gang eller blir det evig hemmelig? Sånt er egentlig greit å vite i tilfelle man selv en gang føler at en må ringe barnevernet - om man kan forvente en ilsint nabo på døren senere[8|][&:][8D]

MAn kan melde inn anonymt, da får ikke den som blir meldt vite det. Denne meldingen ble ringt inn anonymt, men jeg fant ut hvem det var etter litt detektivvirksomhet i venneflokken..som krympa litt da. Vet ikke helt om jeg skal konfontere personen, eller bare overse det, og gå på møtet og få det utav verden uten å ha mer kontakt med denne jenta. Uansett, ungene her har det bare bra, bare skryt å få fra barnehage, skole og helsestasjon.

ORIGINAL: Lille Vampyr

ORIGINAL: Tjukkaaa

DET var lenge siden ja!

MAn kan melde inn anonymt, da får ikke den som blir meldt vite det. Denne meldingen ble ringt inn anonymt, men jeg fant ut hvem det var etter litt detektivvirksomhet i venneflokken..som krympa litt da. Vet ikke helt om jeg skal konfontere personen, eller bare overse det, og gå på møtet og få det utav verden uten å ha mer kontakt med denne jenta. Uansett, ungene her har det bare bra, bare skryt å få fra barnehage, skole og helsestasjon.

Syns du skal konfrontere vedkommende - såfremt du er helt sikker. Folk skal ikke bare gå rundt og "slenge dritt" sånn. Dette er alvorlige ting altså! Å blande barnevernet inni en privatsak[8|]. Syns du skal si ifra. Jeg innbiler meg iallefall at folk da skremmes bort fra å oppføre seg slik igjen[:)]

er jo forferdelig sårt, og jeg hadde blitt lynferb om noen hadde kontakta barnevernet pga tull eller noe slags hevn[:@] d synes jeg er respektløs ovenfor mor,far og barn og ovenfor barnevernet!

men som jeg sa ovenfor så er d jo godt at d meldes for mange en for lite, og hadde d vært slik at jenta var bekymra for barnet ditt og ikke hevn hadde d jo vært en god ting å gjøre. vise at en bryr seg!

godt at d er anonymt også da syns jeg, ikke gøy å få en illsint nabo på døra... for stemmer d ikke stemmer d ikke, å da er saken uttav verden. men stemmer det er d jo godt for barnet og mor å få hjelp! er jo barnet som må komme først, det er jo det som ikke kan noe for d som skjer...

ikke noe kritikk på deg lille vampyr dette altså, dette er bare generelt...

ORIGINAL: chrichri

er jo forferdelig sårt, og jeg hadde blitt lynferb om noen hadde kontakta barnevernet pga tull eller noe slags hevn[:@] d synes jeg er respektløs ovenfor mor,far og barn og ovenfor barnevernet!

men som jeg sa ovenfor så er d jo godt at d meldes for mange en for lite, og hadde d vært slik at jenta var bekymra for barnet ditt og ikke hevn hadde d jo vært en god ting å gjøre. vise at en bryr seg!

godt at d er anonymt også da syns jeg, ikke gøy å få en illsint nabo på døra... for stemmer d ikke stemmer d ikke, å da er saken uttav verden. men stemmer det er d jo godt for barnet og mor å få hjelp! er jo barnet som må komme først, det er jo det som ikke kan noe for d som skjer...

ikke noe kritikk på deg lille vampyr dette altså, dette er bare generelt...

Er helt enig med deg, på alle punkter. Synes og det er lett respektløst overfor et allerde overarbeidet barnevern, som ikke har allverdens av ressurser. Vedkommende som sendte inn meldingen, har også sagt at jeg ikke er skikket som mamma, og at ungene derfor bør flyttes. Om noen faktisk tenker sånn, uten å i det hele tatt ha vært hjemme hos oss, eller truffet ungene mer enn et par ganger ( vet det høres rart ut, siden jeg så på henne som en god venn, men jeg har som regel drukket kaffe med henne når ungene har vært i barnehage, da hun ikke har barn selv, ikke vil ha og i grunn ikke er så fryktelig begeistret for unger), mener jeg vel at hun burde kommet til meg først. Dette er en liten by, og rykter flyr fort, og kan være potensielt veldig skadende. Men jeg har mitt på det tørre, så dette går greit ja.
Men er jo på en måte glad barnevernet følger opp meldingen, siden det viser at de gjør jobben sin, selv om det tar ressurser de kunne brukt andre steder.

Back
Topp