Har spist blåmuggost

Catzer

Forelsket i forumet
*Aprilbaby 2018*
Har fått i meg blåmuggost ved en feil i dag. Spiste pastasalat, merket etter et noen gafler at det smakte blåmuggost. Den var blandet inn i salaten. Er stressa, bør jeg ta en tur til legen?
Takk for svar ☺️
 
Aner ikke jeg, ta blodprøve
Tenkte kanskje noen visste litt bedre enn meg.
 
Tror jeg ville tatt det helt med ro :) Liten sjanse for at noe vil skje med den lille
 
Jeg tok meg en skive med spekeskinke for 2 uker siden [emoji57] fristelsen ble for stor. [emoji12]
 
Jeg har også spist fetaost i ein salat der jeg ikke vet om den var nyåpnet eller ikke. Tror du bare må prøve å slappe av. Det er veldig liten sjanse for at det skal ha noen påvirkning, og det er ikke noe legen får gjort uansett[emoji6]
 
Jeg spiste masse blåmuggost før jeg fant ut at jeg var gravid.... legen sa no worries. Er jo bare hvis det er bakterier i osten, du blir i så fall dårlig selv også.
 
Det går nok bra! Prøv å trøst deg med at du ikke fikk i deg mye i og med at du merket det så fort. Det viktigste er at du er obs på det, og ikke stapper i deg uhorvelige mengder. [emoji4][emoji4]
 
Det er som svigermor sa, "der er egentlig helt utrolig at vi kunne føde barna våre friske og raske...for vi spiste alt uten unntak!" ;)
men selvfølgelig så er mye mer variasjon og "nye" varer nå, så det kan ikke sammenlignes helt.
 
Det er som svigermor sa, "der er egentlig helt utrolig at vi kunne føde barna våre friske og raske...for vi spiste alt uten unntak!" ;)
men selvfølgelig så er mye mer variasjon og "nye" varer nå, så det kan ikke sammenlignes helt.
Nå har vel også dødeligheten både i og etter svangerskapet endret seg og da, så at man finner ut av ting som kan være skadelig er jo bra.
Liten sjanse for smitte, men om det forekommer kan det gå veldig galt.
 
Det er som svigermor sa, "der er egentlig helt utrolig at vi kunne føde barna våre friske og raske...for vi spiste alt uten unntak!" ;)
men selvfølgelig så er mye mer variasjon og "nye" varer nå, så det kan ikke sammenlignes helt.

Jeg hørte på Ekko at det nesten ikke blir født blinde barn lenger. Jeg husker ikke helt hva det var, men tror det er en bakterie som kan være i rått kjøtt som kan føre til blindhet. Krybbedød og død i fosterlivet har jo også gått mye ned.
 
Altså... som jeg også skrev i innlegget "men selvfølgelig er det mye mer variasjoner og "nye" varer nå, så det kan ikke sammenlignes helt"!

Med det mener jeg at man ikke skal putte i seg alt man vil, man bør absolutt følge råd og regler men bruk fornuften også!!!
 
Går nok fint. Fant kun ut denne uken at salami ligger på Nei listen [emoji28] har hatt litt dilla på toast sist tiden så spist masse salami! [emoji85][emoji85]
 
Back
Topp