Har sluttet med smokk

*charlie*

Elsker forumet
Kanskje litt tidlig å slutte med smokk, men følte han var klar for det.
Fikk beskjed i barnehagen at han sov uten smokk noen ganger, var da jeg begynte å tenke over om han var klar for det.
Sist helg etter at han kom hjem etter lang helg hos faren var han så utrolig tett i nesen at jeg tenkte jeg kunne jo like gjerne gjøre et forsøk.
Det tok bare 15 min med grining før han sovnet, våknet om natten men spurte ikke etter smokken engang.
Nå er det 6 kvelden uten og det går kjempe bra. Han sovnet i dag uten å grine, og når han skulle ta hvilen sin i dag var det bare 2 min før han sovnet og sov i 3 timer!!!!! Det er lenge siden det[;)]

Ble kanskje litt langt dette her, men det er jo så lite aktivitet her så da får jeg vel komme med en tråd jeg også[:D][:D]

Flere som har avvent eller tenker på det??

Oy, så bra.. Vi hadde tenkt til å prøve tidligere i sommer, men så ble det grin og ho nekta uten smokken, så vi tenkte å vente litt lenger..
Ho har blitt mer avhengig av smokken etter at ho begynte i barnehagen. Men vi kommer til å snakke med ho i vinter og forberede henne for det.. Tenkte kanskje å slutte med det til sommern..

ORIGINAL: *Smurfen*

Oy, så bra.. Vi hadde tenkt til å prøve tidligere i sommer, men så ble det grin og ho nekta uten smokken, så vi tenkte å vente litt lenger..
Ho har blitt mer avhengig av smokken etter at ho begynte i barnehagen. Men vi kommer til å snakke med ho i vinter og forberede henne for det.. Tenkte kanskje å slutte med det til sommern..

Jeg har alltid vært veldig streng med smokken, men jeg trodde at det kom til å bli mye mer grining.
Jeg begynte bare å kutte ut smokken mer om mer. Før fikk han den i bilen, men begynte for 2 mnd siden å forklare han at han var stor gutt nå så han trengte den ikke lengre.

Jeg hadde vel egentlig tenkt å vente til han var større og han forsto mer, men tydelig at han forsto hva det gikk i for han protesterte med engang jeg begynte å forklare det.

Det er sikkert mye enklere å ta det når de er større og kan "gi den vekk" til noen.

Så bra [:)] hørtes ut som dere fikk en lett avvenning der.

Her får hun den bare bår hun skal sove (alltid vært streng på det [;)]), men da er hun veldig avhengig av det også....

Vi venter litt med avvenning. Ingen ser jo at hun bruker smokk engang, siden hun bare sover med den [:)]

Så godt at avvenninga gikk så greit da[:)]

Bare brukt smokk noen ganger du hun var baby- ikke vært avhengig av hverken tott, smokk, koseklut eller bamse - veldig lettvint[:)]

huff har tenkt på det. her er det superviktig med bamsen og smokk ved soving, bilkjøring og når livet er litt i tøffeste laget... Har tenkt det blir vel krise den dagen bobo forsvinner, for han er virkelig avhengig og jeg får han ikke til å kose med andre bamser. Kun bobo som duger. Men når han er våken bruker han jo ingen av delene så ingen som ser mye til det... Vi slutter ihvertfall ikke før han har vendt seg til en lillebror tror jeg. Da blir det veldig urettferdig for han, en ny unge som skal ta av "hans" tid med mamma og pappa OG får ha smokk, men ikke han...Håper på en naturlig overgang jeg. Der han ser det selv. [:D]

Slipper heldigvis avvenning her, siden han ikke ville ta smokk. Slitsom når han ikke ville ta, men litt godt å tenke på å slippe avvenningen nå[:)]

så bra [:D][:D] vi har ikkje tenkt på det enda, han er så opphengt i å ha smukken når han skal kjøre bil eller sove, at trur det blir ei stund til enda [:)]

Så flink da!

Victoria sluttet med tutt da hun nærmet seg 2år. Vi ga ikke tuttene til noen, bare fjernet dem litt og litt. Det vanskeligste var å ta den fra henne når hun skulle hvile på dagen.

Emma er fryktelig avhengig av tutten, mye fordi hun har langvarige tannplager.. Men jeg liker heller ikke at hun løper rundt med tutten hele tiden, så jeg passer på å begrense det. Og har hun tutten og skal snakke, så sier jeg til henne at "mamma hører ikke hva du sier, du må ta ut tutten når du prater", og det gjør hun[:D]

har tenkt å bare ha smokk til soving/kvelden.. gikk bra ei stund, men har plutselig blitt så innmari glad i smokken sin, spør og maser etter den heeeele tiden.. i bhg brukes den kun til soving tror jeg.. får holde på litt til, men så blir det hardtrening..[:)] vil ikke at hun skal gå rundt med den når hun blir "stor"..

Back
Topp