Har skjedd noe forferdelig...

Engstelig...

Andre møte med forumet
Jeg skriver dette på min andre konto i frykt for å bli gjenkjent...
Her før helgen lånte jeg bilen min til en bekjent som skulle innom noen med en PC som skulle leveres, selv fant jeg ut at jeg kunne bli med på kjøreturen.
På turen der ifra stopper plutselig personen bilen, gir meg en liten pose og går ut. Jeg kikker ned på posen og ser at det er dop, og i det øyeblikket jeg ser opp igjen ser jeg en sivil politibil rulle opp på siden, og betjentene kommer ut av bilen. Rakk ikke gjøre noen ting før de reiv opp døra og lurte på hva som var i den posen, ergo JEG ble tatt for besittelse...
Jeg ble lagt i jern, strippa og kasta på glattcelle, de tok beslag i bilen min, pengene mine og telefonen min... Måtte sitte der hele natten, gråt og kasta opp om hverandre, så ble jeg tatt inn for avhør. Der kommer det frem at personen har sagt at posen var min, h*n hadde ikke sett den tidligere... Nå vet jeg ikke helt hva som skjer videre..

Jeg er så utrolig fortvila og engstelig, har ikke spist eller sovet etter dette skjedde... Risikerer å miste jobben min og utdanningsplass for noe jeg ikke har gjort, eller vet noe om....

Må bare lufte tankene mine litt, dette er rett og slett mer enn jeg kan takle...

Vennligst IKKE QUOTE!

å fy faen for en kinki situasjon!!!
Du skal bare stå på ditt og si hva som skjedde. Skaff deg en god advokat, for dette blir det sak ut av. Barnevernet kommer sannsynligivs til å bli innblanda, vær ærlig hele veien! Si akkurat hva som skjedde.
Du er uskyldig og har ingenting å frykte!
Ta kontakt med legen din å si du vil ha en psykolog? Blir sikkert ganske tøft for deg!
LYKKE TIL! Håper du kommer deg ut av det.
*klem*

Åh shit!!emoticon

Ønsker deg lykke til iallefall, håper inderlig dette løser seg for deg, altså, sannheten må jo komme for en dag!!

Aner ikke hva mer jeg kan si

Det store problemet er at de ikke har noen beviser som sier at den andre personen har noe med dette å gjøre, det samme gjelder forøvrig meg, men desverre hadde jeg det i hånda...

Virket ikke som politiet ville tro meg, og det var ikke mulig å spore fingeravtrykk på den posen....

Woha... Håper sannheten kommer frem emoticon

Jeg har muligens sett for mye på CSI, men kan de ikke ta fingeravtrykk og se at personen tydeligvis har sett(og tafsa på) posen?

rico skrev:
Altså du satt i en annen sin bil da med denne posen da du ble tatt?

er jo en kip situasjon. Men politiet må jo ha antatt noe da ut fra bil eller person som var med. ettersom dem kom slik "plutselig" så kan det jo tyde på at dem har hatt den personen under opsikt eller noe slik.

Men hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med en advokat.

Vi brukte min bil, men den andre personen kjørte.
Jeg tror h*n så dem i speilet og skjønte hva som kom til å skje, og dermed stoppet og ga det til meg i full fart før h*n gikk ut av bilen.
Men jeg vet ikke noe om de hadde den personen under oppsikt eller noe, men ting kan jo virke slik.

du skriver at du kommer til å miste jobb osv.. har du barn?

om du har, så kan jeg ikke skjønne hvorfor du har venner som driver med dop, ihvertfall ikke at du kjører rundt med dem.. 

jeg har bekjente (fra barneskolealder) som har div rusproblemer nå.. vi snakker litt på face osv, men jeg kunne aldri satt meg inn i en bil med dem, eller besøkt dem når jeg vet at de har noe i huset.

Virker jo veldig rart at personen går ut av bilen før politiet kommer bort da?? Da virker h*n jo skyldig spør du meg.  Eller stoppet sivilen dere etter dere stoppet bilen der dere skulle levere pc? 
Hvis dere blei stoppet fordi politiet allerede fulgte med på personen som lånte bilen din så burde de jo skjønne at du er uskyldig.
Er den personen noen du henger mye med eller? Siden h*n lånte DIN bil liksom?? Og visste du at denne personen dreiv med sånt?
Haaaaater dop!!! ><

Serenity skrev:
du skriver at du kommer til å miste jobb osv.. har du barn?

om du har, så kan jeg ikke skjønne hvorfor du har venner som driver med dop, ihvertfall ikke at du kjører rundt med dem.. 

jeg har bekjente (fra barneskolealder) som har div rusproblemer nå.. vi snakker litt på face osv, men jeg kunne aldri satt meg inn i en bil med dem, eller besøkt dem når jeg vet at de har noe i huset.

Nå skrev hun vel ikke at hun visste at vedkommende drev med dop..?
Ei heller ba hun om uttalelser fra bedrevitere. 

De har mest sannsynlig hatt denne personen under oppsyn over tid,er nok noen de vil ta med noe på seg, noe de ikke klarte nå siden du hadde det i hånden når de åpnet. Siden de har tatt telefonen din kommer de til å gå hjennom den, se hva slags folk du snakker med og om hva. Du må bare stå på ditt,så lenge du er uskyldig kan de ikke bevise noenting selv om du satt med den posen. Tror de vet at posen tilhørte den andre personen men de håper nok at du vet noe mer, så hvis de presser deg nok og tilsynelatende ikke tror på historien din så håper de vel at du etterhvert skal gi etter å "sladdre" på andre. De kan til å med true deg og skremme deg med alt muuulig for å få deg til å snakke, men husk på at de bestemmer IKKE hvordan eventuellt en dom(hvis det skulle gå så langt) blir. Så lenge du ikke hadde noe med dette å gjøre og ikke vet noe om noen så er det alt du skal si, uansett om du må si det 1000ganger.
OG den personen som gjorde dette mot deg skal du aldrig tilgi spør du meg...
Lykke til! Det ordner seg...

Vi er bekjente fordi forledrene våre er venner, og jeg visste ikke at h*n drev på med sånt.
Vi har en ny og en gaammel bil, og den gamle er vi ikke så nøye på, altså de som spør får som regel låne, fordi den ikke har noen særlig verdi.
Jeg tenkte jeg skulle bli med for å få meg en liten luftetur, samt å se noe annet enn husets vegger... Det angrer jeg bittert på!

Løgndetektor da??

Uff for en kinki situasjon! Har du hatt noe problemer med politiet før? Og har han hatt det?

Om politiet har kjennskap til han fra før så kan jo det hende at saken bikker litt mer i din favør og at de kanskje ikke tror han.  Har du noen som kjenner både deg og han og som kan være karaktervitne for deg? Lykke til, jeg håper det går bra med deg!

Linnimor skrev:
De har mest sannsynlig hatt denne personen under oppsyn over tid,er nok noen de vil ta med noe på seg, noe de ikke klarte nå siden du hadde det i hånden når de åpnet. Siden de har tatt telefonen din kommer de til å gå hjennom den, se hva slags folk du snakker med og om hva. Du må bare stå på ditt,så lenge du er uskyldig kan de ikke bevise noenting selv om du satt med den posen. Tror de vet at posen tilhørte den andre personen men de håper nok at du vet noe mer, så hvis de presser deg nok og tilsynelatende ikke tror på historien din så håper de vel at du etterhvert skal gi etter å "sladdre" på andre. De kan til å med true deg og skremme deg med alt muuulig for å få deg til å snakke, men husk på at de bestemmer IKKE hvordan eventuellt en dom(hvis det skulle gå så langt) blir. Så lenge du ikke hadde noe med dette å gjøre og ikke vet noe om noen så er det alt du skal si, uansett om du må si det 1000ganger.
OG den personen som gjorde dette mot deg skal du aldrig tilgi spør du meg...
Lykke til! Det ordner seg...

Jeg håper virkelig du har rett, får jeg en dom i denne saken vet jeg ikke hva jeg gjør...
Denne personen kommer jeg aldri mer til å snakke med!!

Det er så uvirkelig at innimellom lurer jeg på om dette er noe jeg har drømt...

MiLfYwAy skrev:

Uff for en kinki situasjon! Har du hatt noe problemer med politiet før? Og har han hatt det?

Om politiet har kjennskap til han fra før så kan jo det hende at saken bikker litt mer i din favør og at de kanskje ikke tror han.  Har du noen som kjenner både deg og han og som kan være karaktervitne for deg? Lykke til, jeg håper det går bra med deg!

Jeg har aldri hatt noen problemer med politiet, de sa også selv at mitt navn var helt ukjent for dem. Jeg vet ikke om h*n har hatt noe med dem å gjøre, har ikke hørt noe tidligere hvertfall.
Ja, vi har jo mange felles venner, så det skulle vel sånn sett ikke være noe problem.

Er så utrolig sliten nå, eneste jeg får i meg er cola, og søvn er liksom helt umulig ettersom tankene går helt i surr her...

Engstelig... skrev:
Vi er bekjente fordi forledrene våre er venner, og jeg visste ikke at h*n drev på med sånt.
Vi har en ny og en gaammel bil, og den gamle er vi ikke så nøye på, altså de som spør får som regel låne, fordi den ikke har noen særlig verdi.
Jeg tenkte jeg skulle bli med for å få meg en liten luftetur, samt å se noe annet enn husets vegger... Det angrer jeg bittert på!

Da hadde jeg snakket med foreldrene dine, og forlangt at de snakket med foreldrene til "vennen" din, slik at "vennen" din gjerne tvinges til å tilstå.
Har du barn? I så fall vil barnevernet bli dradd inn i dette.
Men hele denne episoden virker helt sinnsyk.

Back
Topp