Har sjefen deres..

Rappo

Forumet er livet
..gjort noe for å tilrettelegge på jobb for deg? Her har sjefen sendt søknad om opp til 1 time mindre jobbing for meg hver dag om jeg skulle trenge det. Jeg visste ikke det gikk an jeg, men tydeligvis. Veldig kjekt, kanskje jeg klarer å holde ut lenger i jobb da. Kjenner det er mye mer slitsomt denne gang enn sist..[8D]

Hmm går det ann... Jaja d går nok ikke før mæ da æ e innleid konsulent i ett firma[:'(]
Men d e jo kjekt at nån sjæfa bryr sæ[:)][:)]

Jobber i kommunen, så kan jo hende det er litt andre regler der ja..[8D][:)]

Jeg får jordmor gjennom jobben, og på torsdag skal jeg jordmoren og sjefen ha møte om tilrettelegging og hva som er best for bekkenet mitt... [:)]

Så kjekt å ha det slik da![:)]

Her vet ikkje sjefen det, og sikkert like greit[8D] Han er kjempe snill, men føler på en måte at eg har "lurt" dei, med å ikkje fortelle om det da eg var på jobbitervju!![:-]

Nei, men jeg vet av erfaring at han gjør det om jeg trenger det. Redusert arbeidstiduten sykemelding? Vær sikker på at du får full lønn!

Jeg fikk gradert sykemelding sist, 30%, og sjefen fratok meg arbeidsoppgaver fortløpende, og tildelte mindre nye, slik at arbeidsmengden var tilpasset arbeidsevnen og tiden. Jeg har samme sjef, og vet han vil gjøre det igjen. Han har sånnsett allerede signalisert at jeg ikke får noen "store tunge oppgaver" (ikke fysisk altså, jeg jobber på kontor) fremover, skal fokusere på å komme ajour etter lang tids permisjon, rydde opp i gamle ting, ta fatt i ting som ikke bør overlates til den som skal vikariere, oppdatere rutinene/arbeidsbeskrivelsene, etc.

Her vet ikke sjefen min at jeg er gravid...Helt ærlig...Kommer ikke til å fortelle det heller...Ikke før i desember i så fall...[:-]

Grunnen:
Jeg er vikar for ei som ble gravid, som da var vikar for ei annen ei som også ble gravid[:-] Og jeg sa til sjefen at jeg IKKE skulle ha flere barn, men skal aldri si aldri...[:-][8D]

Så han ble jo helt forstyrra når jeg først ble sykmeldt pga betennelse i akillesen som videre gikk opp til knærne...Medisiner da ikke hjalp...Fikk påvist ca 6 mnd etter jobb start at jeg hadde fått leddgikt[:o] Ikke kult akkurat...Hadde vært sykmeldt av og på i ca mai-juli, før jeg i juli ble 50 %, som jeg egentlig ikke klarte å jobbe, men jeg jobbet mer enn jeg skulle noen ganger...[&o][>:]

Kontrakta mi går ut i desember, så ikke noen planer om å vise eller si noe til sjefen[8D]

edit; Glemte å si at, når sjefen ikke ville tilrettelegge for meg når jeg har leddgikt, vil han neppe gjøre det når jeg er gravid...

Har ikke vært jobb enda pga ferie, siden jeg fortalte sjefen det. Men hun sa på telefon at vi skulle legge alt til rette for meg. Ikke jobbe for hardt frem mot termin osv. Så jeg tror nok det skal gå bra. Men nå har jo ikke jeg fysisk tungt arbeid heldigvis. 

ORIGINAL: *MaCa*

Her vet ikke sjefen min at jeg er gravid...Helt ærlig...Kommer ikke til å fortelle det heller...Ikke før i desember i så fall...[:-]

Grunnen:
Jeg er vikar for ei som ble gravid, som da var vikar for ei annen ei som også ble gravid[:-] Og jeg sa til sjefen at jeg IKKE skulle ha flere barn, men skal aldri si aldri...[:-][8D]

Så han ble jo helt forstyrra når jeg først ble sykmeldt pga betennelse i akillesen som videre gikk opp til knærne...Medisiner da ikke hjalp...Fikk påvist ca 6 mnd etter jobb start at jeg hadde fått leddgikt[:o] Ikke kult akkurat...Hadde vært sykmeldt av og på i ca mai-juli, før jeg i juli ble 50 %, som jeg egentlig ikke klarte å jobbe, men jeg jobbet mer enn jeg skulle noen ganger...[&o][>:]

Kontrakta mi går ut i desember, så ikke noen planer om å vise eller si noe til sjefen[8D]

er det ikke en regel at om du skal ha permisjonspenger så må man si det innen de 3 siste mnd av svangerskapet?

Lykke til hvertfall.. håper det ordner seg! og god bedring [:)]

ORIGINAL: Knottet2

ORIGINAL: *MaCa*

Grunnen:

er det ikke en regel at om du skal ha permisjonspenger så må man si det innen de 3 siste mnd av svangerskapet?

Lykke til hvertfall.. håper det ordner seg! og god bedring [:)]

Jo, men jeg får ikke noe fra arbeidsgiver...Jeg blir midligtidig uføre og får arbeidsavklaringspenger...[;)]...Men jeg må fortelle, vet bare ikke helt når...[:-] Mulig jeg må bruke mellom mann...[8|]

Kort og godt: Nei.

Og jeg tviler på at han kommer til å gjøre det også. Jeg jobber i et 99,9% mannlig miljø, jeg er den 0,1 prosenten dame [8D] Så de har hverken forståelse for, eller lysten til å forstå. Sjefen min har ikke egne barn heller. Han har to bikkjer da, kanskje jeg skal gå på alle fire på jobb og logre med halen? [;)][:D]

ORIGINAL: bumpien

Kort og godt: Nei.

Og jeg tviler på at han kommer til å gjøre det også. Jeg jobber i et 99,9% mannlig miljø, jeg er den 0,1 prosenten dame [8D] Så de har hverken forståelse for, eller lysten til å forstå. Sjefen min har ikke egne barn heller. Han har to bikkjer da, kanskje jeg skal gå på alle fire på jobb og logre med halen? [;)][:D]

Ha, ha![:)]

Nei, men det er fordi jeg ikke har vært på jobb enda... [8D] Jo forresten, han fikset så jeg slapp å ta referat da..

Men jeg vet ikke om det er så mye som kan gjøres.. men vi skal ta en prat når jeg kommer tilbake fra jobb..

tja tilrettelegging og tilrettelegging[8|]......måtte ordne det selv ift til og si ifra til legen hvor mye jeg orket jobbe forså og si ifra på jobben oppgave for oppgave, dag for dag at det orker/klarer jeg ikke...........

og det er ikke lett når man jobber innen psykiatrien og hvor pasienter kommer og spør deg om ting og man føler at man ikke kan si nei.....[8|]

blir dagene slitsomme utover i dette svangerskapet skal jeg ha halve dager istede for å jobbe annenhver dag iallefall......

Har nylig fått en ny Sjef, Og han virker egentlig mest innterisert i jobben og ikkje oss personalet... Så han har ikkje gjort noe, Bortsett fra og fjerne nesten alle Nattevaktene mine på den nye turnusen vår, Jeg ville gå Nattevakte så vet ikkje om det var for og "Tilrettelegge" at han gjorde det... Har ikkje hatt behov for tilrettelegging enda, Men får se hva han gjør hvis behovet kommer[:D]

Back
Topp